מנת יתר

בדרך לתאונת קורקינט עוצרים בג'קיז

הפיצרייה בשדרות רוטשילד לא מצדיקה הגעה מרחוק, אבל אם אתם נכלאים באיזור היא מגשימה את ייעודה

פיצה ג'קיז. צילום: ירון חן
פיצה ג'קיז. צילום: ירון חן
12 באוגוסט 2019

לא חשוב כמה פעמים תלכו ברוטשילד כדי להגיע מהמכולת של הרוסים באלנבי לאנדרטה שמציינת את תאונת הקורקינט של שלומית מלכה, ישנו חבל מסעדות שתושב תל אביב לא ישים לב אליו. זה כמו שצריך סיור של בוקי נאה באזור התחנה המרכזית כדי להבין שהקיוסק שעברנו לידו הוא תחנת סמים. למשל, ידעתם שברוטשילד יש מסעדת צהריים כשרה בשם פטרוזיליה? ברוטשילד! הרחוב הכי מפורסם בארץ! וסושיה מרשת ״הסושיה״? וגלידה מרשת… לא זוכר איזו גלידה. זה בדיוק הקטע. מי שם לב לדברים האלה. ויש גם פאב אירי.

אחת מחנווני המזון המהיר במקטע הזה הוא ״ג׳קיז פיצה בר״. בצהריים מדובר במה שנראה כמו מלכודת תיירים, בערב המקום נראה כמו השלוחה המקומית של פאב בדיזנגוף. בלוגו של המקום קוראים לו ״סטריט פיצה קלאב״, כי זה מועדון של פיצה (מותר גם לרקוד), בפייסבוק קוראים לו ״בר פיצה״ (מותר גם לשתות בירה) ובאתר מדובר ב״פיצה שף״. כי הפיצה שאתם אוכלים חבריי, היא לא סתם פיצה, עומד מאחוריה שף (אור שפירא, שעבד בכתית). ושף, כמו עורכי דין, זה מקצוע שבו התואר חסר משמעות.

פיצה ג'קיז. צילום: ירון חן
פיצה ג'קיז. צילום: ירון חן

התיישבנו במקום בצהריי שבת. שכנינו לשולחנות היו תיירים בלבד. התפריט מראה שילובים מדאיגים כמו ״עוף באפלו סטייל״ (כמו שאוכלים בבאפלו, אמריקה) ו״סלופי ג׳ו״ עם מיונז סרירצ׳ה (כמו שאוכלים בקייב, אוקראינה). הלכנו על סטנדרטי יחסית: פטריות וחזה אווז. לאחר דקות קלות ו-71 ש״ח לפני שירות הגיע מגש של 8 משולשים בינוניים שיאכיל בקלות שני אנשים רעבים ואף יותר. הבצק הוא מהסוג הדק, מה שנקרא, ״אה, כמו בעגבנייה״. כשנשאר הקשה לא כיף לאכול אותו והוא לא מחזיק את הפיצה יציבה. אבל הוא סביר. הרוטב חסר ייחוד, אבל גם עושה את העבודה. ייחודה של הגבינה לא הורגש אך היא פוזרה בנדיבות. מעל ניצבו להם עלי אורוגולה שאת תפקידם אני אף פעם לא מבין. חזה האווז היה סביר ונדיב גם כן, וכך גם הפטריות.

מבחינת VFM הפיצה של ג׳קיז הגונה. היא ודאי לא מתחרה לגל הפיצות האיכותיות ששוטף את העיר, אבל אם אני תייר שנקלע ונכלא באזור, תושב החוזר מסיור עם בוקי נאה, סיגי שלא מצאה מקום לחגוג יומולדת 22 בדיזנגוף או שלומית מלכה בדרך לתאונת קורקינט – הפיצה של ג׳קיז מגשימה את ייעודה.

חשבון: 64 למרגריטה לפני תוספות.

מדד הטראש: אפשר להפליג פה למחוזות לא נעימים.

אופציה טבעונית: יש פיצה ירוקה משהו.

וייב: מישהו רוצה להרים איתי צ׳ייסר?

טעים: שלושה כוכבים.

רוטשילד 39, תל אביב. 050-3456789, פתוח: א-ד 11:00-2:00, ה-ש 13:00-5:00 (כדאי לוודא)