גרוויטי פולס: קומדיית הילדים הפסיכית שאתם לא מכירים

סדרת הפנטזיה של ערוץ דיסני היא מה שקורה כשמערבבים את "טווין פיקס" עם אנימציה צבעונית ומלאה בהפתעות

גרוויטי פולס. צילום באדיבות ערוץ דיסני
גרוויטי פולס. צילום באדיבות ערוץ דיסני
23 בנובמבר 2016

יש שתי דרכים עיקריות להמליץ על "גרוויטי פולס" (Gravity Falls), אחת הקומדיות המפתיעות ששודרו בטלוויזיה האמריקאית בשנים האחרונות. הראשונה, שמתאימה לבני 14 ומטה: זו סדרה מצוירת של ערוץ דיסני בכיכובם של זוג תאומים בני 12, דיפר ומייבל. השניים נשלחים לבלות את הקיץ בעיירה ששמה כשם הסדרה, אצל הדוד־רבא סטן שמנהל מין מוזיאון עלוב ליצורים וחפצים מסתוריים. עד מהרה מתברר שהעיירה המנומנמת לכאורה מלאה בתופעות על טבעיות, והתאומים יוצאים להרפתקאות מצחיקות. יש גם חזיר חמוד.
הדרך השנייה תתאים יותר לצופה המבוגר: זו מין הכלאה בין "טווין פיקס", "תיקים באפלה" ו"אדוונצ'ר טיים". היא מיועדת במקור לילדים ומסודרת בפורמט "מפלצת השבוע" עם פרקים של 20 דקות, אבל כתובה מצוין, יצירתית להפליא, מצחיקה בטירוף ומצליחה ליצור עלילה מתמשכת ועשירה. היא נעשית אפלה יותר ויותר עם הזמן, אבל גם מרגשת מאוד. "גרוויטי פולס" משחקת עם כל תת ז'אנר וטרופ מוכר מעולם הפנטזיה, המד"ב והמסתורין: זומבים, רוחות רפאים, מפלצות, מסעות בזמן, חייזרים, דינוזאורים, שיבוטים, חדי קרן ואפילו האילומינטי.

גרוויטי פולס. צילום באדיבות ערוץ דיסני
גרוויטי פולס. צילום באדיבות ערוץ דיסני

חוץ מלצחוק על הכל, הסדרה היא גם יצירה ז'אנרית מן המניין שמספקת המון אקשן וסיפור כיפי בכל פרק ופרק. בלי שנשים לב, בין בדיחה ליציאה, היוצר אלכס הירש מסדר את לוח השחמט עד לפיצוץ הבלתי נמנע שבסיום. כל טיפוס שנדמה תחילה כמו פוני אקסצנטרי של טריק אחד מתפתח ומגלה צד חדש וקשר לעלילה הכוללת. מעל כולן זוהרת מייבל, בת המצווה המהממת שמתחזקת קראש חדש כל יום אבל גם מכסחת לרעים את הצורה כשצריך. "גרוויטי פולס", ממש כמוה, היא אולי גוש פאייטים צבעוני עם הפרעת קשב מבחוץ, אבל מלאה ברגש ובאנושיות. לסדרה שתי עונות בלבד והיא הסתיימה בפברואר 2016. שתי העונות משודרות במקביל בערוץ דיסני ישראל בדיבוב עברי. הצופים הבוגרים יוכלו למצוא את הדיבוב המקורי ב־Hulu.
"גרוויטי פולס" (דיבוב עברי), ערוץ דיסני, שידורים חוזרים לאורך כל היום או ב־VOD של HOT ושל yes