דא דא ודא ובר אה וין נסגרות

המסעדות השוכנות במכון הצרפתי בשדרות רוטשילד ייסגרו בסוף מאי בשל סכסוך עם שגרירות צרפת המחזיקה בבעלות על הנכס

קוניאמן. מי שלא מכיר, שיגש לדא דא ודא. צילום: אנטולי מיכאלו
קוניאמן. מי שלא מכיר, שיגש לדא דא ודא. צילום: אנטולי מיכאלו
28 באפריל 2019

שני מוסדות תל אביביים פופולריים צפויים להיסגר בסוף מאי – והפעם לא בשל מצוקות המסעדנים. בית הקפה דא דא ודא שנפתח לפני כחמש שנים ומסעדת בר אה וין שנפתחה לפני כשלוש שנים יסגרו את הדלתות בשל סכסוך עם בעלי הנכס, השגרירות הצרפתית בישראל. כבר בשנה שעברה ניסתה השגרירות לפנות את המסעדות מהנכס אך החלטת בית משפט קבעה כי הן ימשיכו לפעול במקום. כעת, כאשר חוזה השכירות מסתיים בסוף חודש מאי, החליטה השגרירות לא להאריך את החוזה.

קבוצת דא דא ודא שבבעלות האחים שגיא ורגב עברון, דוד טור, תומר שלו והשף עינב אזגורי טוענת כי המכרז שהוצא על הנכס נעשה שלא בתום לב וכי השגרירות מעוניינת להכניס רשת של מאפים צרפתיים במקומם.

השף עינב אזגורי אומר כי ״מרגע שהתחלפה השגרירה משהו בקשר איתם השתבש. לדעתנו המכרז שנעשה על המקום אינו נקי וללא רבב. מפליא אותי, כשף הקבוצה, שהמקום היחיד בעיר הזאת שחורט על דגלו מטבח צרפתי פר אקסלנס כנגד כל הסיכויים, מקבל בעיטה בתחת מהמכון הצרפתי והשגרירות הצרפתית״.

בר אה וין תיפתח מחדש במקום אחר. אזגורי. צילום: אנטולי מיכאלו
בר אה וין תיפתח מחדש במקום אחר. אזגורי. צילום: אנטולי מיכאלו

יש עוד סיכוי שתצליחו לשנות את ההחלטה?

״יש תקווה אבל היא מאוד קלושה. היום עשינו שיחות שימוע ל-150 עובדים כפי שאנחנו מחוייבים ואנחנו מתכוננים לסגור את המקום. אין לנו ברירה. אני רואה פה עובדים בוכים. לא ציפינו למצוא את עצמנו במקום הזה. המסעדות מרוויחות, הכל עובד טוב, קשה פתאום למחוק את הכל״.

תפתחו במקום אחר?

״את בר אה וין בטוח, אני לא אתן לבר אה וין להתפוגג כל עוד זה תלוי בי. את הדא דא ודא אני לא חושב״.

משגרירות צרפת בישראל נמסרה התגובה הבאה: "בתגובה למספר פרסומים שנעשו מיוזמתם של דא דא & דא, שגרירות צרפת בישראל מבקשת להעמיד דברים על דיוקם: דא דא & דא מאכלסת את  הנכס שבשד' רוטשילד 7 בתל-אביב, בניגוד לחוק החל מ- 9.3.2019. בית המשפט המחוזי בתל אביב, בפסק דין מה-15.11.2018, ציווה על פינוי, של דא דא & דא מהנכס עד ל- 8.3.2019. בית המשפט המחוזי בתל אביב בפסק דינו, דחה את טענתם של דא דא & דא, בדבר זכאותם להשאר בנכס למשך 5 שנים נוספות על בסיס הבטחות בעל פה שניתנו להם. דא דא & דא מפרים את פסק הדין ביודעין ובמכוון ומנסים לזכות באהדת הציבור באמצעות העתונות לאחר שהפסידו בבית המשפט. למרבה הצער דא דא & דא מנסים למנוע את פינויים מהנכס על ידי כך שהגישו בקשה מטעה ובלתי מבוססת ללשכת ההוצאה לפועל, והענין ממתין להכרעה. דא דא & דא סרבה לחתום על הסכם שיאפשר לה להמשיך לשהות בנכס בתקופת הליך המכרז ואף להשתתף בו, ולמעשה השארותם בנכס היא ללא כל זכות חוקית ועל אף מספר רב של הודעות והתראות שנשלחו להם. צרפת פתחה במכרז בהתאם למדיניותה בכל הנוגע לנכסים שבבעלותה מחוץ לצרפת והמכרז פורסם בעיתונות היומית בישראל. ההאשמות של דא דא & דא באמצעות פרסומים בתקשורת מה- 28.4.2018 בקשר להליך ההזמנה למכרז משוללות בסיס ומיועדות לחבל בהליך ולהרתיע את המשתתפים הרציניים מלהגיש הצעותיהם. צרפת תמשיך לנהל את הליך המכרז עד תומו, בכפוף לתנאיו ותגן על זכויותיה."