בזזזז, שומעים? לא בכל יום אייל שני פותח מסעדה חדשה בעיר. מחר כן

אייל שני בטבע. צילום: אריאל עפרון
אייל שני בטבע. צילום: אריאל עפרון

היא הולכת להיות "הבת הכשרה, המופקרת והמופרעת של מסעדת מלכה" לפי השף הפייטן, המיקום הוא במלון דברה בראון של מלונות בראון, הכשרות היא כשרות, והכרובית הפעם בחוץ (בדיוק בגלל זה). אז מה בפנים? יש לנו כמה פרטים

22 בפברואר 2022

לא כל יום אחד השפים הגדולים בארץ פותח מסעדה. מחר (ד') זה קורה: דבורה, הכשרה החדשה של אייל שני במלון דברה בראון, נפתחת רשמית. עד סוף השבוע ההרצה מיועדת בעיקר למקורבים, והחל משבוע הבא תיפתח המסעדה לקהל. מלוא המידע לתקשורת לא פורסם עדיין אבל הנה מה שהצלחנו ללקט.

דבורה ממוקמת בפינת הרחובות בן יהודה וגורדון. השם והכשרות נובעים מבקשת בעלי הנכס לשמור על אופיו של המלון, שהוקם בשנת 1964 כדי להעניק לקהל דתי אופציה תיירותית יוקרתית, ועל שמה של אם המשפחה.

 

"הבת הכשרה, המופקרת והמופרעת של מסעדת מלכה", כך אייל שני באינסטה, פונה לרחוב גורדון. בחזיתה תוכננה רחבה קטנה מרוצפת שתשמש בהמשך להושבה בחוץ. בחלל הפנימי כ-130 מקומות ישיבה, חלקם סביב בר מרכזי גדול. העיצוב משלב בטון חשוף וברזל מחוספס א־לה מזנון ואברקסס עם האורבניות האלגנטית של רשת בראון.

בשלושת החודשים הראשונים תפעל דבורה רק בשעות הערב. בהמשך היא תיפתח גם לצהריים. התפריט נשען על המזנון ועל מלכה עם הפתעות כטוב לבו של המאסטר שף עליו, למשל זעתר בורקס סטייק (ראו לעיל). הכרובית המיתולוגית נעדרת מהרשימה: מטעמי כשרות יש לפרק אותה, דבר שאינו בא בחשבון מבחינת שני.

שלא כמו בשאר מלונות בראון, דבורה אינה משתייכת ל־OTH, חטיבת המזון והמשקאות של הרשת. בעוד צ'נה, מלי מלו, רוחאן והשאר נמצאות תחת מטריית מלונות בראון, דבורה היא ישות עצמאית שמנוהלת ומופעלת על ידי שני וצוותו. עם טונות ניסיון, כישרון וכריזמה, אין ספק שעוד סיפור הצלחה נולד. אנו נהיה שם כדי לאסוף עוד פרטים, לטעום ולדווח.
דבורה, בן יהודה 87, תל אביב