האוצר

טיול בעולם בסטריט ויו ועוד דברים יפים שמצאנו השבוע באינטרנט

אלפי יצירות אמנות בחינם, סרטוני חיות מושלמים, פרסומת של סטודיו ג'יבלי ועוד דברים מהממים שנתקלנו בהם במהלך שיטוטינו ברשת. כנסו, כנסו

Agoraphobic Traveller
Agoraphobic Traveller
16 בינואר 2020

האמנות

מוזיאוני פריז העלו מעל 100,000 יצירות לשימוש חופשי
אוהבי אמנות התפקדו. 14 המוזיאונים העירוניים של פריז העלו לאתר שלהם יותר מ-100,000 סריקות של יצירות באיכות גבוהה, לשימוש חופשי. האוצר האינטרנטי הזה מכיל עבודות של קורבה, פיקאסו, סזאן, מונה, רמברנדט ורבים אחרים.

האינסטגרם

Agoraphobic Traveller
האמנית ג'קי קיני סובלת מאגרופוביה – חרדה מפני מקומות פתוחים וציבוריים – שמונעת ממנה לטייל בעולם. מסוגרת בביתה, מצאה קיני דרך להגיע למקומות שתמיד רצתה לבקר בהם על ידי שימוש ב-Google Street View. מאז היא פתחה בפרוייקט מתמשך: היא תרה את העולם דרך מסך המחשב בחיפוש אחר המקומות או הרגעים היפים ביותר שנתפסו במצלמה של גוגל, אותם היא שומרת ועורכת. התמונות היפהפיות מפורסמות באינסטגרם ובאתר שלה, שבו גם ניתן לקנות הדפסים של התמונות.

הסרטונים

True Facts
אוקיי, אנחנו הולכים להמליץ לכם על סרטונים א-לה נשיונל ג'אוגרפיק אודות בעלי חיים וצמחים. אבל! אתם חייבים להאמין לנו שהסרטונים שהבחור הזה יוצר הם משהו אחר. מעבר לזה שהם מעניינים נורא (שלום פטריות), הם בעיקר מצחיקים בטירוף.

ההיסטוריה

התיעוד העתיק ביותר לונציה
אתם צליין מהמאה ה-14 שעושה את דרכו מאיטליה לירושלים. בעודכם בדרכים אתם מגיעים לונציה, עיר מרשימה ויפה לכל הדעות. מה תעשו? תאיירו אותה ביומן המסע שלכם, כמובן. כך עשה ניקולו דה פוגיבונזי, צליין שאיורו החובבני אך החינני נמצא לאחרונה על ידי ד"ר סנדרה טופולו בספרייה בפירנצה, והוכרז כתיעוד הקדום ביותר לונציה.

הפרסומת

סטודיו ג'יבלי בפרסומת לחנות נוחות יפנית
כל דבר שסטודיו ג'יבלי מוציאים הוא חגיגה, גם אם זו פרסומת של 15 שניות עבור רשת חנויות נוחות יפנית. זו אינה הפעם הראשונה שהסטודיו והרשת משתפים פעולה – בשנת 2001 נמכרו ברשת מרצ'נדייז של סרטי הסטודיו (איך משיגים את הבובות של המסע המופלא?!), עבורם נוצרו שני סרטונים קצרים.

הצילום

משפחות מהגרים ונצואליות עם כל חפציהם
הצלם גרג סיגל יצר סדרת תמונות של מהגרים מוונצואלה, מוקפים בחפציהם המועטים. הצילומים נעשו בשיתוף פעולה עם UNHCR, ארגון הפועל למען פליטים ברחבי העולם. כל אחד מהצילומים מלווה בפסקה קצרה עם רקע אודות הצילום והמצולמים בו.

הסרט הקצר

Russian Roulette
עמוד הפייסבוק "קולנוע עצמאי בישראל" חשף אותנו לסרט עצמאי קצר ופשוט מעולה, אודות פגישה אינטרנטית בין נערה בודדה לאסטרונאוט רוסי שנמצא בחלל. הסרט נעשה בתקציב של חמישים פאונד, מה שלא הפריע לו לקטוף את פרס חבר השופטים בפסטיבל סאנדנס לפני חמש שנים. למי שבענייני עשיית הקולנוע (וגם למי שלא) אנחנו ממליצים לצפות במייקינג אוף של הסרט.

המשחק

The White Door
Rusty Lake הוא סטודיו אינדי למשחקי מחשב. כל משחקיהם מתרחשים באותו עולם ובערך סביב אותו הסיפור, והוא משונה ויפהפה. המשחק החדש שלהם, The White Door שיצא בשבוע שעבר, הוא הפרק האחרון (בינתיים) והוא אסתטי אפילו יותר מקודמיו. המשחק, כמו כמה נוספים בסדרה, עולה כסף, אך המשחקים הראשונים זמינים למשחק אונליין. אנחנו ממליצים להתחיל מהמשחק הראשון.