האינסטגרם של מישל גונדרי ועוד דברים יפים שמצאנו השבוע באינטרנט

אופניים מהלכים, אנימציה זוכת פרס האשליה האופטית לשנת 2019 ועוד דברים מהממים. כנסו, כנסו

18 בדצמבר 2019

האינסטגרם

מישל גונדרי
הבמאי מישל גונדרי משתמש בפלטפורמה של אינסטגרם כדי לעשות את שהוא עושה הכי טוב – סרטים צבעוניים ומשונים. גונדרי משתמש בגזירי נייר כדי ליצור סרטוני אנימציה קצרים, עלילתיים או ביוגרפיים, מצחיק וביזאריים לעיתים.

המחאה

טקס "גירוש" חרטות עבור יפנים שלא יכולים לקחת ימי חופש
נזיר בודהיסטי שר מול 300 פנסים. הוא לא זימר תפילות או מנטרות בודהיסטיות, כי אם דברים שאנשים מתחרטים עליהם. ביפן נחקק השנה חוק המחייב חברות לתת לעובדים חופשה של לפחות חמישה ימים בתשלום. אך בפועל, החברה היפנית לא מצליחה להסתגל לאיזון בין חיי משפחה ועבודה, ועובדים רבים נאלצים לוותר על החופשה. הטקס-פרפורמנס הזה התקיים כדי לעורר מודעות לנושא, והוכיח שאפילו מחאה היפנים יודעים לעשות באופן אסתטי.

האמנות

ציורי מערות בני 44,000 שנה
צוות ארכיאולוגים מצא ציור מערה באינדונזיה שלדבריהם הוא "התיעוד הקדום ביותר לסטוריטלינג ואמנות פיגורטיבית". הציור קדום באלפי שנים מציורי המערות באירופה שנחשבו עד כה לאמנות הראשונה.

העיצוב

אופניים מהלכות
שילוב בין אופניים למכניקה המדמה הליכה? יס פליז. יצור הכלאיים נוצר על ידי האמן השוודי תאו יאנסן, שמוכר בזכות הפסלים המהלכים העצומים שלו. הוא השתמש באותה הטכניקה באופניים – הגלגל האחורי הוחלף על ידי שלד מתכת עם ארבע רגליים המונעות על ידי הדוושות. מי צריך קורקינט.

האשלייה

הזוכה בפרס "אשליית השנה"
סיבוב אנכי או אופקי? עם כיוון השעון או נגד כיוון השעון? נדמה שהאשלייה האופטית שיצר מפתח משחקי המחשב והאמן פרנק פורס זזה בכל אחת הדרכים. האנימציה זכתה בפרס אשליית השנה ל-2019, והסקופ האמיתי מבחינתנו הוא שתחרות כזו קיימת.

ההשכלה

ההיסטוריה של מיקי מהו
ידעתם שהייתה תשובה עברית למיקי מאוס? הבלוג (המצוין והמומלץ) של הספרייה הלאומית מביא את גילגוליו של מיקי מהו שיצר אברהם שלונסקי ועבר תחת ידם של יוצרים נוספים.

עלה מן האוב

איך לכתוב בדיו בלתי נראה
קטע מהתוכנית האוסטרלית הישנה "The Curiosity Show" מראה איך להשתמש במיץ לימון ומגהץ כדי לקרוא ולכתוב בכתב בלתי נראה. למחוק הודעות וואטסאפ זה לחלשים.