אינטרנט

האוצר: הדברים הכי יפים שמצאנו השבוע באינטרנט

פונט המבוסס על כתב ידה של גרטה תונברג, ליל קדושים יומיומי והדסטארט שאהבנו במיוחד. כנסו, כנסו

31 באוקטובר 2019

הפונט

פונט חינמי המבוסס על כתב היד של פעילת משבר האקלים גרטה תונברג
הפונט, שניתן להורדה בחינם, מבוסס על כתב היד של תונברג כפי שהופיע בין היתר על השלט האיקוני שהכינה לשביתה המכוננת בשנת 2018. לכל מי שרוצה להוסיף נופך אקטיביסטי למסמכים משעממים.

גרטה תונברג והשלט שהתחיל הכל (צילום: Sean Gallup/Getty Images)
גרטה תונברג והשלט שהתחיל הכל (צילום: Sean Gallup/Getty Images)

הוידיאו

צוללן שוחה ליד ביצת דיונון ענקית
תיעוד מהפנט של צוללן ששוחה לצד ביצת דיונון שקופה המכילה מאות אלפי דיונונים קטנטנים.

הארכיון

ארכיון משחקים של מערכת ההפעלה הישנה MS-DOS
הארכיון המרשים הזה של משחקי עבר מאפשר לשחק בין היתר בנסיך הפרסי, סים סיטי, ג'ז ג'קראביט ועוד אלפים רבים של זכרונות אבודים. ילדי שנות ה-90 התאחדו!

התופעה

יפנים שחוגגים "ליל כל הקדושים יומיומי" עם תחפושות משעממות
בשנת 2014 התפתחה ביפן תופעה שנועדה להקל על מי שרוצה להתחפש אך מובך מדי מתחפושות מוגזמות – "ליל כל הקדושים היומיומי" שבו המשתתפים משתמשים באביזרים פשוטים כדי ליצור תחפושות השאובות מחיי היומיום. ככל שזה ספציפי יותר כך זה יותר מצחיק: אסיסטנטית בסטודיו לצילום ילדים, מישהו שניגב את הידיים שלו בחולצה אחרי השירותים, בחור שהתעורר ממשלוח אמזון. לגזור ולשמור לפורים.

העיצוב

סושייה מינימליסטית בפוקואוקה, יפן
מבנה של מכבסת ניקוי יבש שנסגרה הוסב בקיץ האחרון לסושייה, שהיא מופת לעיצוב מינימליסטי ונקי. נהיה לנו טעים רק מלהסתכל עליה.

ההדסטארט

העלאת גיליונות כתב העת המיתולוגי "פנטסיה 2000" לאינטרנט
בין השנים 1978 ל-1984 יצא לאור "פנטסיה 2000", כתב עת חלוצי למדע בדיוני ופנטזיה כחול לבן, כולל תרגומים, סיפורים מקוריים וכתבות, שהכניסו אינספור גיקים לעולם המופלא הזה. עכשיו מייסדי כתב העת רוצים להקים אתר אינטרנט בו ניתן יהיה לקרוא את כל הגיליונות שכבר לא ניתנים להשגה.

מן האוב

תצלומים אסורים של חיילי טאליבן
בשנת 2002 מצא צלם גרמני שביקר באפגניסטן סדרת תמונות סטודיו מרוטשות של חיילי טאליבן – מחזיקים ידיים, מאופרים, מחזיקים פרחים. הצילום היה אסור והתמונות נוצרו בסתר, בחדר אחורי של חנות. סדרת התמונות המשונה והקאמפית תוצג בתחילת 2020 בתערוכה בלונדון בנושא גבריות, אך קיימת כבר בספר שניתן לרכוש.