האוצר

חשבון האינסטגרם המושלם ועוד דברים יפים שמצאנו השבוע באינטרנט

אינסטגרם שמאגד צילומי עננים מהממים, פודקאסט לחובבי פשע אמיתי, בקבוקי סבון עשויים סבון ועוד דברים שיעשו לכם את היום. כנסו, כנסו

26 בדצמבר 2019

היוטיוב

כל הדיסקוגרפיה של רדיוהד חופשייה להאזנה
רדיוהד נתנו מתנה משמחת לכל סרבני הספוטיפיי והאפל מיוזיק והעלו ליוטיוב את הדיסקוגרפיה הרשמית שלהם, חופשייה להאזנה.

סיכום העשור

הגאדג'טים המאכזבים של העשור
האתר Gizmodo בחר את הגאדג'טים המאכזבים של העשור: מסכי טלוויזיה מעוקלים, גוגל גלאס ומקבוק הם רק חלק מהמכשירים שזכו בתואר המפוקפק.

שפחות הצליחו. הנסיך צ'ארלס עם גוגל גלאס (צילום: Getty Images)
שפחות הצליחו. הנסיך צ'ארלס עם גוגל גלאס (צילום: Getty Images)

סיכום השנה

הצילומים המדעיים של השנה
המגזין Science בחר את צילומי המגזין שעשו להם את 2019. סופת רעמים מעל האוקיינוס, ריאה מיוצרת במעבדה, הצצה תת ימית לסלמון ועוד. מדע הפוטוגניות.

הפודקאסט

Solve
חובבי ז'אנר הפשע האמיתי, זה בשבילכם: Solve הוא פודקאסט אינטראקטיבי (הראשון אי פעם, לטענת יוצריו) המציג אחת לשבוע מקרי פשע המבוססים על מקרים שהתרחשו באמת. הפרק מביא חומרי חקירה, ראיות וארבעה חשודים שביניהם רק אחד אשם. המאזינים הם אלה שיצטרכו לנסות לפענח את התעלומה.

העיצוב

בקבוקי סבון עשויים סבון
ובפינת האיך לא חשבו על זה קודם: המעצבת התעשייתית Jonna Breitenhuber מצאה דרך מעולה להיפטר מבקבוקי הפלסטיק של הסבון, השמפו והמרכך שלנו. פשוט מאוד – היא יצרה בקבוקים עשויים סבון. הבקבוקים מתמוססים באיטיות ולאורך זמן בעת השימוש בהם, ולאחר שהנוזל בהם נגמר הבקבוק הופך גם הוא לסבון שימושי. הלוואי שזה יגיע לפס ייצור ונוכל לרכוש את הפטנט בקרוב.

האנימציה

סרט קצר המשלב סטופ מושן ולייב אקשן
סרט האנימציה הקצר ועטור השבחים Facing It, שיצא בשנה שעברה וזמין עכשיו לצפייה באינטרנט, משלב באופן מעלף בין אנימציית סטופ מושן ללייב אקשן, כלומר צילום של שחקנים אמיתיים. התוצאה מיוחדת, ומעבירה באופן מעולה את החרדה החברתית שהיא לב הסרט. שווה גם לצפות בסרטון מאחורי הקלעים. זו גם הזדמנות טובה להמליץ לכם לעקוב אחר מגזין האנימציה המעולה מונפש, דרכו נחשפנו לסרטון הזה.

האינסטגרם

האגודה להערכת עננים
The Cloud Appreciation Society כשמה כן היא – אגודה להערכת עננים. או, כפי שהם נקראים במניפסט של האגודה, "השירה של הטבע". באגודה חברים אנשים מרחבי העולם, שמביעים את הערכתם על ידי שליחת תמונות של עננים ממקום מגוריהם. ההצטרפות לאגודה היא בתשלום וכוללת שלל מתנות מפתות עבור חובבי העננים, אך האינסטגרם שלהם פתוח לקהל הרחב.