המדריך: דברים שווים לעשות השבוע בחינם (20.7-26.7)

כל המסיבות, ההופעות, התערוכות והארועים הכי טובים ומעניינים שקורים השבוע בתל אביב. לקרוע את העיר בלי לקרוע את הכיס

מתוך "בנות" (צילום מסך)
מתוך "בנות" (צילום מסך)
20 ביולי 2017

הרצאה

בנות
אחרי שגרר אינספור פוסטים, שיחות מסדרון וניתוחים בפוליטיקלי קוראת ובגברת מג'ונדרת, הפרק השלישי בעונה האחרונה של "בנות" מגיע לבית אריאלה. דיון פמיניסטי עם שולמית אלמוג, נעם פרתום ואחרות בצד דוכן ספרי נשים, יין ואפס עקבים.
בית אריאלה, שד' שאול המלך 25 תל אביב, חמישי (20.7) 19:30

פוליטיקה

שלום עכשיו
אבי בוסקילה, מנכ"ל שלום עכשיו, מגיע לשיחה פתוחה על המציאות שמתנהלת בטווח של שעה נסיעה מתל אביב וקל כל כך לשכוח ממנה. או בגרסת הראפ: על כיבוש ועל סיפוח, על פינוי ועל אזרוח, על דיכוי ועל קיפוח.
סילביה באמפר, אבן גבירול 38 תל אביב, חמישי (20.7) 18:00

שירה

איריס אליה כהן
הסופרת והמשוררת המוערכת, מהמועמדות לפרס ספיר על ספרה "גלבי" ואושיית פייסבוק במשרה מלאה, תשיק את ספר השירים והפואמות "פלא". בהשתתפות אלי אליהו, נוית בראל וריקי כהן.
סיפור פשוט, שבזי 36 תל אביב, חמישי (20.7) 20:30

איריס אליה כהן. צילום: יואב איתיאל
איריס אליה כהן. צילום: יואב איתיאל

ספורט

רוכבי אופניים מנשנשים בריא
לנובורישים שיוצאים לפדל בשישי עם החבר'ה מההייטק, או לפלורנטינאית שכל הזמן גונבים לה את המושב: הרצאה על סופר פודס, מאנצ'ים מהסוג הבריא ומזונות מומלצים אחרי דיווש ממושך. החטיפים כלולים בכרטיס הכניסה (החינמי).
בייק קפה, הרכבת 18 תל אביב, חמישי (20.7) 20:00

קולנוע

לה לה לנד
המיוזיקל שכמעט לקח את האוסקר, ואפילו הוכרז כסרט הטוב ביותר אבל בסוף לא, בקיצור – השמעון פרס של הקולנוע, בהקרנה תחת כיפת השמים עם מנה גדושה של קיטש ושחקנים מזמרים. ובלי פסלון.
גן הפסגה ביפו העתיקה, רביעי (26.7) 20:30

לה לה לנד. צילום מסך
לה לה לנד. צילום מסך

עירוני

מרסדס בנד, יוגה ואקו
כאילו מדובר ביום עבודה מן המניין, בנמל יפו ארגנו לו"ז צפוף לשישי הקרוב: החל ביוגה על המזח (11:00), דרך הופעה של להקת הרוק אקו (12:30) וכלה באקורד סיום של ההרכב הדושבאגי והמצוין מרסדס בנד (15:00).
נמל יפו, שישי (21.7) 11:00

טלוויזיה

בתולות – מאחורי הקלעים
האנשים שהפכו את אילת לקריפית כמו גות'אם סיטי מגיעים לספר איך הם עשו את זה. עם הבמאי אדם סנדרסון והשחקנים רועי ניק, שון מונגוזה ומגי פאקינג אזרזר.
בית ניסן נתיב, נועם 5 יפו, שבת (22.7) 19:00

הרצאה

מיינדפולנס לניהול זמן אפקטיבי
לא קל להיות תל אביבית שצריכה לג'נגל בין מלצרות, רביצה וכתיבת התסריט שיביא לה את המכה. דנה זליכה, פסיכולוגית ארגונית, בהרצאה על טכניקות מיינדפולנס ככלי לניהול מציאות החיים העמוסה.
דיזי פרישדון, דיזנגוף 121 תל אביב, שני (24.7) 20:00

אמנות

אמנות גאה #1
מאנדי וורהול ועד פרנסיס בייקון ודיוויד הוקני, הקהילה הגאה הטביעה את חותמה הצבעוני בדפי הקנבס של תולדות האמנות. תערוכה בת שבוע בלבד שבה יציגו שלל אמנים צעירים ומסקרנים, בהם אייל לוי, איל מגדלוביץ' ואורי דרוקמן.
כולי עלמא, מקווה ישראל 10 תל אביב, פתיחה שני (24.7) 21:00

קולנוע

אבוללה
במקום להפוך למפלצת שואגת בכל פעם שהילד טוען שמשעמם לו ביולי־אוגוסט, אפשר לקחת אותו להקרנה של "אבוללה", סרט אנימציה שובה לב על חברות קרובה בין ילד ישראלי למפלצת חביבה.
המרכז הקהילתי בני ברית־נווה גולן, אייזיק חריף 23 יפו, ראשון (23.7) 20:00