המדריך: דברים שווים לעשות השבוע בחינם (13.7-19.7)

כל המסיבות, ההופעות, התערוכות והארועים הכי טובים ומעניינים שקורים השבוע בתל אביב. לקרוע את העיר בלי לקרוע את הכיס

מאוורות את השחי. מסיבה בבוטלג. צילום: ישראל ג'ושוע
מאוורות את השחי. מסיבה בבוטלג. צילום: ישראל ג'ושוע
13 ביולי 2017

תקליטים

Romano Record Fair
אוהבים תקליטים? מכורים לפטיפון? מסניפים ויניל? לא עושים אף אחד מהדברים הנ"ל אבל אוהבים מוזיקה ופיצה? כמובן. יריד התקליטים של התדר חוזר וכולל מלבד הדוכנים וההיצע הגדול גם תקלוטים של שי לנדא, נמרוד אזולאי וליאור איינס. ופיצה.
תדר, דרך יפו 9 תל אביב, שבת (15.7) 12:00

ילדים

רוקדות עם מנשאים
כי גם ליולדות טריות מגיע להרים, והבלוק לא ממש ידידותי לתפרים של הניתוח הקיסרי. סדרת מפגשים מודרכים של ריקוד עדין המבוסס על הצורך של גוף התינוק בתנועה לשם הירגעות.
גן ז'ילבר, יהודה בורלא 25 תל אביב, שני (17.7) 10:00

אמנות

יונק דבש
תערוכת בזק שתימשך סוף שבוע אחד, בשישי־שבת הקרובים, מה שאומר שכנראה זו התערוכה שאלוהים יכול לברוא אבל לא לבקר בה. משתתפים: הצלמים אייל דינר, דליה גוטליב, מלי דה קאלו ונעמי סלייני.
גלריית אינדי, שביל המרץ 5, שישי (14.7) 10:00

קולנוע

גשם סגול
חובבי המוזיקה המעטים שלא יזיעו בפארק הירקון בהופעה של רדיוהד יוכלו להגיע ברביעי להקרנה פתוחה של הסרט "גשם סגול" על פרינס – עוד אגדה שנטייתה להרס עצמי לקחה אותה מעימנו לאחרונה.
גן הפסגה ביפו העתיקה, רביעי (19.7) 20:30

משחקים

Board & Card Jam
בכל מעגל חברתי שהתמכר למתיישבים של קטאן יש אחד שהשטות הזאת מביאה לו את הסעיף ולוקחת לו את החברים. הזדמנות ליצור את משחקי הקופסה והקלפים של העתיד, בהנחיית אנשי תעשייה מעולם עיצוב המשחקים.
הקמפוס הצפוני בסמינר הקיבוצים, שושנה פרסיץ 3 תל אביב, שישי (14.7) 8:00־16:00

אמנות

תערוכת גמר מנשר
מכללת האמנות הדרום תל אביבית שולחת את הסטודנטים לחופש של מלצרות כהכנה לעתיד ומציגה את העבודות הנבחרות שלהם באמנות, צילום ותקשורת חזותית. מכאן ייצא הדור הבא של האמנים (לא בטוח) התל אביבים (בוודאות).
מנשר, דוד חכמי 18 תל אביב, שלישי (17.7) 18:00

הופעה

בטא זינק
אירועי לילות יפו חוזרים גם השנה באתר מתויר מאוד – כיכר קדומים. אבל היי, מדובר בגבעה מול הים, מה שאומר מקסימום בריזה ומינימום זיעה. צמד הדאנס בצעיר בטא זינק יתארח שם להופעה וייתן אקורד סיום כיפי לסוף השבוע.
כיכר קדומים, יפו, שבת (15.7) 20:30

שוק

הבד 2
אם יש שכונה בעיר שהרעיון של שוק קח־תן תפור עליה זו פלורנטין. השוק, שזכה להתארח במרכז הקהילתי ברביעיית פלורנטין, מספק בגדים, כלי בית וכלי כתיבה לא רק לתושבי השכונה שקמלים תחת שכר הדירה המטפס, אלא גם לעמותת פתחון לב שתורמת לנזקקים. כן, יותר נזקקים מתושבי השכונה.
מרכז קהילתי פלורנטין, אברבנל 74 תל אביב, שישי (14.7) 11:00

מוזיקה

פסיכונדי
ליין הרוקנ'רול הפסיכדלי בהנהגת נדי בילו, הבעלים של הבר גיורא, עולה לערב אחרון לפני שהמקום משנה את פניו לאחר השיפוצים. מובטח לילה אינטנסיבי ורועש במיוחד, בהשתתפות רועי ניצני, גיא סטריער ואסף חוזז.
בר גיורא, בר גיורא 4 תל אביב, חמישי (13.7) 23:00

מסיבה

California Night
בוקסא בערב שמוקדש כולו למדינה הכי שווה בעולם: קליפורניה, המודל של איך קיץ בישראל אמור להיראות ולהרגיש אם הכל יסתדר פה יום אחד. הערב יוקדש לקרב ראש בראש בין צפון קליפורניה שעל העמדה שלו יופקד יונדר; ובין דרום קליפורניה שעל העמדה שלו יופקד מאג'ימאן.
בוקסא, שד' רוטשילד 31 תל אביב, שבת (15.7) 23:00