ביי ושלום טרנינגים ו"בלוגרים": 21 דברים שהיינו משאירים ב-2021

חלאס מגיפה, לכי כבר. צילום: shutterstock
חלאס מגיפה, לכי כבר. צילום: shutterstock

זו היתה שנת מעבר שהפתיעה לנו את הצורה: המגיפה נשארה, ביבי הלך, זוגות של נצח נפרדו, העיר בעבודות והיו גם מהומות (זוכרים?) בקיצור, עשינו את הדבר הכי מתבקש: רשימה של כל מה שצריך לסלק מפה עכשיו ומיד

30 בדצמבר 2021

זה קרה לפני כמה ימים בשיעור יוגה שהשתתפתי בו. המורה בחרה להתחיל במדיטציה. בעודי מקללת את עצמי בראש על ההחלטה הפסיכית לקום ב-06:30 ליוגה, המורה החליטה לתת הנחייה מסקרנת. ״לכבוד השנה הלועזית החדשה״ היא אמרה, ״אני רוצה שתחשבו על משהו שהייתם רוצים להשאיר מאחור״. קונספט מעניין, חשבתי לעצמי. להיכנס ל-2022 פרש, אחרי שניקיתי את כל הלכלוך שהצטבר בשנה החולפת.

בדרך הביתה חשבתי גם על הלכלוך הכללי, בנוסף לאישי. לאט לאט צברתי עוד זיכרון של משהו שהיה עדיף לנו להשאיר מאחור, ולכן לא נותרה ברירה אלא לאגד את זה לרשימה אחת גדולה של מרמור. הנה 21 דברים מבאסים שקרו השנה ולא היה מזיק לנו לשחרר לפני שנכנסים יפים ומנצנצים (כן, גם השנה הקוד לבוש הוא פייטים) ל-2022.

1. הפרידה של נועה ומרגי 

נכון שמההתחלה כל הסיפור הזה לא היה אמין במיוחד. שני אייקוני הפופ הכי גדולים של השנה במערכת יחסים מתוקשרת? כמובן שזה עשה לנו נעים בלב, בעיניים ואפילו באוזניים. אז רק דמיינו איך נשבר לנו הלב מלחוות את הפרידה האכזרית והמלוכלכת הזאת, תזמינו לנו אמבולנס. נועה ומרגי בבקשה אל תחזרו ב-2022, נפגענו קשות בעבר ולא נוכל לעמוד בזה שוב.

נועה קירל, במסיבת העיתונאים. צילום: יובל וייצן
נועה קירל, במסיבת העיתונאים. צילום: יובל וייצן

2. עבודות הרכבת הקלה

אז נכון, מסתמן שהאסון הזה כאן כדי להישאר בשנים הקרובות. אבל היי, מותר לבחורה לחלום. עברנו עוד שנה שהייתה מלווה בנתיבי כבישים שהצטמצמו ויצרו פקקים, דירות שהנוף שלהן הוסתר תחת שלטים מאסיביים ורעשים בלתי נסבלים. מגיעה לנו טפיחה על השכם. דמיינו ש-2022 תהיה נטולת עבודות של הרכבת הקלה ואז תתעוררו מרעש הקדיחות. 

תחנת אלנבי. הרכבת הקלה (צילום: אלעד אלפסה)
תחנת אלנבי. הרכבת הקלה (צילום: אלעד אלפסה)

3. אלו יוגה

זה יהיה שקר אם אני אגיד שאין לי טייץ או שניים של המותג הטרנדי בארון. בכל זאת מדובר בגזרות מחמיאות ובבדים איכותיים. אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שכל בחורה שנייה בעיר מסתובבת בסטים המאוסים וחושבת שללכת ברחוב עם טופ בלבד זה לגיטימי. מה גם שברגע שמותג אופנה מתחיל להימכר בסופר-פארם זה סימן אזהרה ענק. מה אתן אומרות, אולי הגיע הזמן לשחרר מאלו? 

4. הזינוק במחירי הדירות 

הקורונה גרמה לדעיכה של הרבה דברים בחיינו – סצינת הלילה, הופעות, מסעדות. אבל דווקא את הדבר האחד שממש רצינו להנמיך – היא הקפיצה. עם עליית מחירים ממוצעת של 6-8 אחוזים בחצי השנה האחרונה, תל אביב היא און פייר – ואנחנו נשרפים בלהבות שלה. בא לנו לשכוח, להכחיש, לנעול בקופסא ולשים מתחת לבסיס המיטה המתפרק שלנו. 

5. מטא-וורס

מי שראה את הסרטון בו מארק צוקרברג מכריז על השם החדש של פייסבוק והשינוי שהיא מתכננת לעבור, לא יכול היה שלא לרוץ לקלונקס הקרוב. מעבר לחרדה מכך שבעוד כמה שנים כולנו מתוכננים לחיות במציאות דיגיטלית, לא היה לנו נעים מהממים המביכים שרצו ברשתות החברתיות (״סבתא חיה מתה״? נו באמת). חוץ מזה, איך אנחנו אמורים לחיות במציאות דיגיטלית כשאנחנו אפילו לא מצליחים להשתמש באקסל? בואו נעשה דחוף Delete על המידע הזה. 

מארק צוקרבג (צילום: gettyimages)
מארק צוקרבג (צילום: gettyimages)

6. אקס פקטור 

אין מה לומר חוץ מתודה. אקס פקטור הצליחה לאחד את כולנו סביב תחושת קרינג' לאומית. יש הרבה מתחרים בקטגוריית סדרת הריאליטי המבאסת של השנה, אבל מבחינתנו היא המנצחת. משהו פשוט לא עבד. אולי זה הניסיון הנואש של השופטים להיכנס למשבצות שהוכתבו להם, אולי זאת ההתלהבות הלא פרופורציונלית מכל ביצוע ואולי זאת נטע (סליחה… בתור מתחרה אהבנו אותך, בתור שופטת קצת פחות). מה שבטוח זה שערוץ 13 לקח לנו דקות מהחיים שלא יחזרו. 

7. תמונות אינסטגרם מהתערוכה של קוסמה 

יש צורך להרחיב? כל הנקודות האלו בפיד עשו לנו ורטיגו. אין ספק שהתערוכה הייתה מוצלחת, כן? אבל עם כמות התמונות שראינו ממנה ברשתות, כבר לא היה צורך ללכת לעמוד בתור. התערוכה יורדת באפריל, עד אז אנחנו מבקשים – נא לא להשתמש בטלפונים. 

סיור בתערוכה "רטרוספקטיבה" של יאיו קוסאמה במוזיאון תל אביב לאמנות. צילום: מערכת טיים אאוט
סיור בתערוכה "רטרוספקטיבה" של יאיו קוסאמה במוזיאון תל אביב לאמנות. צילום: מערכת טיים אאוט

8. מפורסמים שהטרידו מינית 

4 שנים לתוך תנועת המי טו והעדויות על הטרדות מיניות לא מפסיקות להגיע. הלב שלנו נשבר פעמים אין ספור מלשמוע על עוד ועוד מעשים נתעבים מצד אנשים שאהבנו. אנחנו לא רוצים לראות את הקעקוע של דני רופ, לא רוצים לראות הודעות מבזות של ארז דריגס. הלוואי ו-2022 תהיה השנה שבה יבינו שלא זה לא, ויש דברים שהם פשוט לא. 

9. סיגריות אלקטרוניות 

מעבר לעובדה שכל מקום שמגיעים אליו הופך להיות ״בית הנרגילה״, עם עננה של ריח עשן מהול בניחוח אבטיח, הסיגריות האלקטרוניות הוא אסון שלא צפינו. החזות דמוית צעצוע שלהן והטעם שעובר חלק בגרון כמעט הצליחו להסוות את קונצרט השיעולים שהגיע יום למחרת. גם מי שחובב את הז'אנר התאכזב לגלות שהמחיר זינק בעקבות החוק החדש. היה כיף לתקופה, חזרנו לטבק (או שפשוט הפסקנו בכלל). 

סיגריות אלקטרוניות. צילום: shutterstock
סיגריות אלקטרוניות. צילום: shutterstock

10. בלוגרים 

תופעת הבלוגרים נמצאת בחיינו בערך מאז שהגיע היוטיוב. אבל אפשר להגיד די בביטחון ש-2021 הייתה השנה בה התופעה הגיעה לממדים חדשים. כל בחורה עם אלף עוקבים מצאה שהיא מספיק מעניינת בשביל סשן שאלות ותשובות בסטורי, כל בחור שקיבל כמה תגובות אוהדות החליט לפרסם אבקות חלבונים. אפשר להחליט שלא כל אוסף תמונות הוא Personal blog ולסיים עם הסאגה הזאת. עם הפודקאסטרים נבוא גם בחשבון, ממש בקרוב. 

11. הזרקות בשפתיים

אין בעיה עקרונית עם הליכים אסתטיים. להפך, 2021 היא השנה שבה הבנו אולי הכי טוב שלכל אחד מגיעה הזכות לבעלות על הגוף שלו. זה פשוט שאידאל היופי האחרון עלול לגרום לנזק ממשי. הרבה נערות נחשפות בטיקטוק באופן עקבי לדימוי אחד – שפתיים עבות, אף סולד, עיניים חתוליות. מי שלא ניחנו באחד מהמאפיינים האלה, עלולות למצוא את עצמן תחת סכין המנתח או מזרק הבוטוקס מוקדם יותר ממה שניתן היה לשער. 

הזרקות או לא להיות. צילום: shutterstock
הזרקות או לא להיות. צילום: shutterstock

12. אלימות כלפי נשים 

זאת לא הייתה השנה הראשונה שבה זה קרה, וזאת כנראה גם לא תהיה האחרונה. אבל אי אפשר להתעלם מכמות הפעמים שיצאנו השנה להפגין על הזכות שלנו לביטחון. הזוי שדווקא בשנה בה מכהנות מספר שיא של שרות ומנכ״ליות משרדים בממשלה, המקום שבו נשים מרגישות הכי פחות מוגנות הוא הבית שלהן. אין מילים, רק תקווה ש-2022 תביא שינוי ממשי. אין ספק האלימות שהייתה כלפי נשים השנה היא דבר שנרצה להשאיר מאחורינו, אבל לעולם לא לשכוח. 

להגן על הבנות הבאות. מיצב מחאה על אלימות נגד נשים בכיכר הבימה (צילום: גטי אימג'ס)
להגן על הבנות הבאות. מיצב מחאה על אלימות נגד נשים בכיכר הבימה (צילום: גטי אימג'ס)

13. אה כן, המגפה 

נכון שהנושא הזה סוקר מכל הכיוונים, אבל אי אפשר לעשות רשימה של כל הדברים שנרצה לשכוח השנה ולהתעלם מהסיוט שממשיך לנהל את חיינו. עם בידודים, ויכוחים בסופרים על מסכות ושינוי מתמיד של שמות ההתפרצויות (איך קוראים לגל האחרון? אומיקרון? כרמל?), הקורונה היא אולי הדבר שהכי היינו שמחים לשכוח. למישהו יש את המכשיר הזה מגברים בשחור?

מתוך "לנשום" – סיקור שנת הקורונה בתמונות. צילום: זיו קורן
מתוך "לנשום" – סיקור שנת הקורונה בתמונות. צילום: זיו קורן

14. קים קרדשיאן ופיט דיווידסון

זה מסוג המקרים האלה שבהם שני דברים נפרדים לגמרי עובדים, אבל משהו בחיבור ביניהם פשוט קשה לצפייה. אנחנו שמחים בשביל קים, באמת. בין פרידה מקניה לבחינות הלשכה, מגיע לה מישהו קליל שיגרום לה לחייך. זה פשוט ש… נו… השילוב הוא קצת קרינג'י לנו. מילפית סקסית ובאד בוי מתוסבך שקטן ממנה ב-13 שנה? רק בבקשה אל תוציאו סקס טייפ. 

15. הבראסרי נסגר 

אחרי 19 שנה שהיה חלק בלתי נפרד מדיוקן העיר, הביסטרו האייקוני באבן גבירול נסגר סופית. במקומו התפנה החלל לסניף נוסף של המעדנייה האהובה של R2M – דליקטסן. אז כן, אנחנו יודעים שעדיין אפשר לשבת שם, ושרותי היא אותה הרותי, אבל זה בכל זאת מעט מאכזב. 

נשארה קצת נוסטלגיה. דליקטסן כיכר רבין (צילום: עידית בן עוליאל)
נשארה קצת נוסטלגיה. דליקטסן כיכר רבין (צילום: עידית בן עוליאל)

16. עונות חדשות לסדרות

2021, לעולם לא נשכח לך את כמות הסדרות האייקוניות שהרסת לנו. זה התחיל באחת שיודעת, המשיך בסקס אנד דה סיטי והצליח לחרב אפילו את הסדרה שמלכתחילה הייתה די מחורבנת – אמילי בפריז. ממש כמו לחזור לאקס, בואי נסכים על זה שיש דברים שהתאימו לזמן והמקום – אבל אין צורך לשחזר אותם. נשכח, אבל ממש לא נסלח. 

אמילי בפריז עונה 2
אמילי בפריז עונה 2

17. שיח בין דורי 

ב-2021 הסלנג ״אוקיי בומר״ פרץ לחיינו ומאז הוא מסרב להיעלם. זו לא רק העובדה שהוא גורם לנו להרגיש זקנים שמפריעה לנו, זה פשוט גרר שיח בין דורי מעייף. דור ה-Y, ג'נריישן Z ומי באמת מצליח לעקוב? מה אתם אומרים שנשכח מכל ההפרדה הזאת ונמצא לנו אויב משותף? אפשר להתחיל בילדות טיקטוק ולהתקדם משם.

18. ביבי 

בתחילת השנה חלקנו עוד עמדו עם שלטים בבלפור, היום כבר אפשר להגיד די בביטחון שראש הממשלה השנוי במחלוקת נעלם מחיינו. אבל קצת כמו הרפס, החשש שהוא יחזור תמיד שם. נכון שקצת אהבנו להתאבסס עלייך, אבל השנה אנחנו יותר בוייב של המרכז השפוי. 

בנימין נתניהו | צילום: אביר סולטן Gettyimages
בנימין נתניהו | צילום: אביר סולטן Gettyimages

19. טרנינגים

זה לא שלא כיף לנו, ברור שזה נוח. זה רק שהטרנד שנכנס לחיינו בתקופת הסגרים מסרב לעזוב והוא מערער לנו את כל החוקים החברתיים. אם אפשר ללכת למשרד עם טרנינג של היינס מ-2014, איפה הלגיטימציה לדפוק הופעה? כולנו הפכנו לכירבוליות אנושיות. אולי הגיע הזמן שנאסוף את עצמנו כאומה ונחזור להיות אנשים מבוגרים שמבינים שלפעמים צריך ללבוש ג'ינס. בין אם זה נעים לנו או לא. 

טרנינג של Gosha Rubchinskiy (צילום: יח"צ)
טרנינג של Gosha Rubchinskiy (צילום: יח"צ)

20. חטיפים ממולאים באננס 

לא הרבה יודעים, אבל השנה יצא אסון כפול במילוי אננס. גם ממולדה (נו, השוקולד הזה שבדרך כלל ממולא בתות) וגם ערגליות! מורגש שהפרי הקיצי והמרענן פשוט סובל בתור מילוי לשוקולד או עוגייה תעשייתית. אתם תוכלו לשכוח שזה קרה, אבל לא בטוח שבלוטות הטעם שלכם יצליחו להשתקם מהטראומה. 

21. מבצע שומר החומות 

עם התלקחויות בערים מעורבות, אזעקות כל הלילה, ויכוחים ברשתות החברתיות, פצועים והרוגים – אין ספק שמבצע שומר החומות היה אחת החוויות הטראומטיות ביותר של השנה. המבצע מאחורינו, אבל הקפיצה מכל צליל סירנה של אמבולנס שעובר כנראה כאן כדי להישאר. הלוואי שב-2022 יהודים וערבים יסרבו להיות אויבים. 

חיילי מג"ב ומתנחלים יקבעו מה יהיה בתל אביב? המהומות ביפו, אפריל 2021 (צילום: אחמד ג'רבלי\AFP\גטי אימג'ס)
חיילי מג"ב ומתנחלים יקבעו מה יהיה בתל אביב? המהומות ביפו, אפריל 2021 (צילום: אחמד ג'רבלי\AFP\גטי אימג'ס)