דג, יזע ודמעות: יריית הפתיחה של שבוע האופנה

כמו תמיד, גם השנה הדרמה האמיתית התחוללה מחוץ למסלול. הערב החם בשנה אכן היה כזה – מנתחי הדגים והניוקי בבופה ועד הקרב על המזגן. אה כן, והייתה גם תצוגת מחווה לשנקר

19 באוקטובר 2015

"זהירות כשאתם יורדים במדרגות. הן זמניות", התריע המאבטח בכניסה לאירוע הגאלה הזוהר של שבוע האופנה גינדי תל אביב. ואכן, כמה צעדים ומעידה כמעט חיננית מאוחר יותר, יתגלה שהשטיח האדום הסינתטי שנפרש מפינה אל פינה מכסה על שורה ארוכה של פגמים – ולא רק באופן מטאפורי.

BEN_9432-p

קניון TLV Fashion Mall האימתני שאמור להיפתח אי שם בעתיד הקרוב, הינו עדיין אתר בנייה לכל דבר. אם תרצו, בור פתוח. ובבורות כידוע, חשוך, לח וחם. על השטיחים שכיסו את רצפת הבטון הגבשושית (והלא ידידותית בעליל לעקבים), חלשו נערות עם בקבוקי וודקה של רוברטו קוואלי וכוסות צ'ייסר חד פעמיות – סטייל; בופה עתיר מזון מהזן השמנוני שנתקע בשיניים ולא ניתן לבלוס באלגנטיות קוקטית – סטייל בשנית; והשיא – כמויות של זיעה שאיימו להטביע את באי המקום. עד שלא ראיתם עיתונאי אופנה, מעצבים ודוגמניות מתקוטטים על מזגן נייד ומתנגבים במפיות של הקייטרינג – לא ידעתם שיק מהו.

ה-Feel המהביל המשיך גם אל ירכתי מסלול התצוגה, משמע, שורות המוזמנים. המאות הרבות שגדשו את האולם השמישו את ההזמנות שלהם והסבו אותן למניפות. באיחור לא אופנתי של למעלה משעתיים, החלה תצוגת האופנה – כמעט. הרי קודם כל התכנסנו כאן על מנת לחגוג את האופנה המקומית. כלומר, את הקניון. אחרי שורת נאומים מפרכת, כל מוזמני התצוגה כבר הכירו את המפרט הטכני של המקום על בוריו.

BEN_9401-p

"אני מרגישה כאילו הוזמנו לטקס בר מצווה של אחד הצאצאים של גינדי", סיננה עורכת המדור בין נאום הוקרה אחד למשנהו, על רקע מעברונים שכאילו סומפלו מהפסקול של צעירים חסרי מנוח. מזל שבאיוונט הזה אף אורח לא היה צריך לשלוף את פנקס הצ'קים. אלא רק המשתתפים.

כמה טפטופים מהתקרה הדולפת וכמה טפטופי זיעה על הפודיום מאוחר יותר, החלה התצוגה. גרם מדרגות מלחיץ הורד מהתקרה, ועליו פסעו באלגנטיות על צומת הבעתה, דוגמניות ואושיות סטייל מקומיות במחווה לבוגרי שנקר מכל הזמנים. ראשונה לצאת אל המסלול הייתה השחקנית רונית אלקבץ בשמלה מתנפנפת של אלבר אלבז, הבוגר המצליח של שנקר בכל הזמנים הניצב היום בפסגת בית האופנה הצרפתי לנוון. אחריה עלו, או ליתר דיוק, ירדו אל המסלול מגרם המדרגות שניצב בראשיתו קרן מור, יובל שרף, יעל רייך, מיכל אנסקי, סטלה עמר ועוד אושיות אופנה מקומיות במיטב מחלצותיהם של בוגרי שנקר לדורותיהם  – החל מקובי הלפרין ועד ויוי בלאיש. קהל המוזמנים הצליח בשארית כוחותיו למחוא כפיים. את המעט שנשאר היה צריך לשמור להמשך, למלחמה על המוניות.

BEN_9387-p

BK8_1654-p

BEN_9285-p

BK8_1588-p

BK8_1684-p

BEN_9357-p

BK8_1701-p

BK8_1692-p

BK8_1622-p