העיר שלהם: בדרך להופעה של הדד ראביטס עוצרים בסאות'המפטון

מי היה מאמין שסאות'המפטון כה מהממת. דד ראביטס (צילום: יחסי ציבור)
מי היה מאמין שסאות'המפטון כה מהממת. דד ראביטס (צילום: יחסי ציבור)

ההרכב הבריטי המשובח Dead Rabbits יגיע בשבוע הבא (רביעי 11.1) להופעה תל אביב בפעם הראשונה, ולכבוד המאורע הם לוקחים אותנו לסיבוב בעיר מגוריהם, סאות'המפטון, ולא היינו מאמינים שנגיד את זה אי פעם אבל עכשיו בא לנו להיות בסאות'המפטון. או בהופעה שלהם, גם טוב

4 בינואר 2023

להקת השוגייז והרוק הפסיכדלי האנגלית Dead Rabbits מגיעה בפעם הראשונה לישראל ותופיע באוזן ביום רביעי הבא (11.1, פרטים וכרטיסים כאן). הלהקה הוקמה בסאות'המפטון (משם הפליגה הטיטאניק! שם שיחק אייל ברקוביץ'!) ב-2011 על ידי שלושת החברים ניל אטקינסון ג'וניור (גיטרה), פול סימור (קלידים) ותומאס הייז הסולן. לכל אחד היה פרויקט מוזיקלי קיים ומדי פעם הם נפגשו לנגן יחד, כאשר הפרויקט של ניל כבר היה קרוי Dead Rabbits – כעבור זמן קצר הם החליטו להישאר עם השם אותו הגה ניל ולהקים להקה באופן רשמי. אליהם הצטרפו סוזאן סימס המתופפת וקולין פוקס הבסיסט. הלהקה שיחררה עד היום ארבעה אלבומי אולפן, האחרון ביניהם בספטמבר (חפשו "A Different Place"). לכבוד הופעתם בישראל ביקשנו מהם להמליץ לנו על המקומות האהובים עליהם בסאות'המפטון, שיהיו לנו למקרה שנמצא את עצמנו יום אחד בסאות'המפטון, ועכשיו כשקראנו את ההמלצות הסיכויים שמשהו כזה יקרה עלו באופן דרמטי.

1. Heartbreakers

למעלה הופעות חיות, למטה בר שפתוח עד השעות הקטנות של הלילה באווירת שאבי-שיק. מופיעים שם הרכבים מעולים ומגוונים. זה אחד המקומות הקבועים שלנו – שם נמצא חדר החזרות שלנו, אז לעיתים קרובות אפשר למצוא אותנו שם, מתאמנים גם על שתיית בירה. יש תפריט קוקטיילים שמתעדכן כל הזמן ובסופי שבוע המקום הופך למועדון. כולם שם נחמדים והאווירה טובה ונינוחה. לא מוכרים שם אוכל, אבל יש כמה מקומות אחרים בסביבה – Artsy Lounge (טאפאס בסגנון ים תיכוני), Cafe Thrive (טבעוני), Zento Sushi (סושי ונודלס) וכל מסעדות הרשת שאפשר למצוא בעיר.
7-9 Hanover Buildings, SO14 1JX

הארטברייקרז, סאות'המפטון (צילום: Sonder)
הארטברייקרז, סאות'המפטון (צילום: Sonder)

2. Vinilo Record Store // Vinilo Vintage

חנות התקליטים העצמאית המקומית. הם התרחבו לא מזמן, ויש להם שתי חנויות ברחוב Queensway– אחת מוכרת יד שניה, נדירים ובגדים, והשנייה תקליטים חדשים – ועוד אחת בבורנמות'. הרבה פעמים יש בחנות הופעות קטנות ואינטימיות ואירועי חתימה, והם משתפים פעולה עם מועדונים מקומיים לאירועי חוץ סופר-פופולריים שבהם תוכלו לקבל אלבום חתום יחד עם כרטיס הכניסה. התורים ביום חנויות התקליטים מתחילים לפעמים בערב הקודם. סוזן (המתופפת) עבדה שם בניהול התור וסידור המלאי כשהחנות רק נפתחה.
Queensway SO14 3BL

וינילו וינטג' (צילום: Virginia Coe)
וינילו וינטג' (צילום: Virginia Coe)

3. הגלריה העירונית לאמנות

הדד ראביטס הופיעו שם פעם, ליד פסל של אוגוסט רודן. הגלריה מציגה מספר תערוכות בשנה. אמנים מקומיים וחדשים מוצגים באולם הכניסה ולמעלה יש תמונות ופסלים. "הפורטרטים הבלתי נראים" של לוסי אש (יצירות אבסטרקטיות ששופכות זרקור על קהילת הלהטבאק+) מציגה עכשיו עד 14 בינואר ו"נוף משוחרר" (מציגה את התפתחות הנוף ומשווה סוגי פיתוח שונים) עד 4 במרץ. הגלריה ממוקמת מול אחד הפארקים הרבים שיש בעיר, ועובדי המשרדים יוצאים לתפוס שם שמש בהפסקת הצהריים שלהם.
Commercial Road SO14 7LY

הגלריה העירונית לאמנות סאות'המפטון (צילום: Emma Hayes)
הגלריה העירונית לאמנות סאות'המפטון (צילום: Emma Hayes)

4. החומות העתיקות

אם תשוטטו במרכז העיר העתיקה תראו את חומות אבן מימי הביניים. הן נבנו כדי להגן על העיר מפולשים. כמעט שני קילומטרים של החומה עדיין עומדים, ובנקודות מסוימות סביב החומות ובינן אפשר לראות את המגדלים, את שער הכניסה הראשי, את חורבות כנסיית הולירוד ובית מתקופת טיודור. זה מקום שנחמד לטייל בו כדי להתרחק מהקניונים במרכז העיר, ויש בדרך הרבה פאבים היסטוריים, כולל The Pig In The Wall, Dancing Man, Juniper Berry (לצד הבית של ג'יין אוסטן) ו-The Duke of Wellington (מתחילת המאה ה-13).

החומה העתיקה של סאות'המפטון (צילום: Suzanne Sims)
החומה העתיקה של סאות'המפטון (צילום: Suzanne Sims)

5. הפארק הלאומי ניו פורסט

סאות'המפטון קרובה מאוד לניו פורסט, כך שכולנו הולכים לשם מאז שהיינו ילדים. שם שם המון מסלולי הליכה בין שרכים ושיחי אברש, אל קרחות יער שסוסי פוני פראיים רועים בהן, ועדרי הבקר נודדים אל הכביש ומעכבים את התנועה. וכמובן, עוד פאבים היסטוריים (למשל The Snakecatcherבברוקנהרסט, שנקרא על שם אחד הלקוחות הקבועים שלהם, בראשר מילס, שהיה ידוע בכך שלכד אלפי נחשים בסוף במאה ה-19). ברוקנהרסטולימינגטון הן עיירות קטנות שנחמד לבקר בהן, עם חנויות עצמאיות וקצב פחות קדחתני משל סאות'המפטון.

פארק לאומי ניו פורסט, סאות'המפטון (צילום: Paul Seymour)
פארק לאומי ניו פורסט, סאות'המפטון (צילום: Paul Seymour)

>> דד ראביטס, רביעי 11.1 20:00, האוזן. אם לא תבואו לסאות'המפטון, סאות'המפטון תבוא אליכם