ככה עוזבים? דוכן הטאקו החדש והפופולרי ייסגר בסוף החודש

דה טאקו (צילום יח"צ)
דה טאקו (צילום יח"צ)

הוא אמנם נפתח רק לפני כחצי שנה, אבל כבר הספיק לצבור קהל ונטמע היטב במהפכת האוכל המקסיקנית שהשתלטה (לשמחתנו) על העיר. אנחנו מקווים מאוד שזו לא המלה האחרונה, לחיי הטאקו!

8 בדצמבר 2021

ביי ביי טאקו, אדיוס סלסות חורכות: דה טאקו נסגר. דוכן הסטריט פוד המקסיקני שהתניע את שגעת הטאקוס האוחזת בעיר ייסגר בסוף החודש.  "אנחנו לא מאמינים שזה מה שאנחנו כותבים והלוואי שלא אבל נפלה עלינו עכשיו בשורה מאוד לא נעימה. בחודשים האחרונים בנינו יחד איתכם פינת רחוב מדהימה שזרקה את כולנו ישר לרחובות של מקסיקו סיטי, אבל אנחנו נאלצים לסגור ולחפש פינה חדשה. אז עד אז בואו לחבק אותנו. אנחנו נהיה פה עם כל המנות המוכרות ועוד ספיישלים מפנקים. מחכים לכם בעצבות אופטימית, עם מרגריטה קפואה ביד ודמעות של חריף בעיניים", לשון הפוסט באינסטה.

"זה משהו שאנחנו מנסים לסדר כבר כמה חודשים ללא הצלחה", מסבירים הבעלים שחר וולמר ושון קרול. "המטבח שלנו מחובר לנכס הצמוד והבעלים החליט שהוא לא רוצה להאריך את חוזה השכירות".

תעברו למקום אחר?
"אנחנו מחפשים נכס אבל הבלת"מים האחרונים גמרו לנו את תקציב ההקמה. צריך לעשות גיוס מחדש ולהבין איך עוברים ולאן. זו תקופה קשה בכלל למשק הישראלי".

למי שלא הספיק להגיע למקום נספר שדה טאקו נפתח לפני כשישה חודשים בסך הכול. וולמר (כתית, יא פאן) ואיש חיי הלילה שון קרול ביקשו להקים מקום מקסיקני אותנטי. "99 אחוז מהישראלים שנוסעים למקסיקו מגיעים לקנקון, שהיא המקבילה של אילת, וטועמים מנות שעברו אמריקניזציה. הם אוכלים בוריטו ונאצ'וס ובכלל לא פוגשים את האוכל המקסיקני האמיתי", אמר אז וולמר, שהתגורר מספר חודשים במקסיקו ולמד להכיר את אוכל הרחוב מקרוב.

דה טאקו נפתח כמעין דוכן קטן ופשוט שהתמקד אך ורק בטאקוס: טורטיות מקמח תירס ללא גלוטן במילוי נקניקיית חזיר מעושנת, לשון בקר בבישול ארוך ותבשילים נוספים מתוצרת בית, מלווים בסלסות חריפות ללא רחמים על בסיס תוצרת חקלאית עונתית.

חריף פיצוצים. דה טאקו (צילום: גיא חביב)
חריף פיצוצים. דה טאקו (צילום: גיא חביב)

לעובדה שיש כיום טרנד טאקו בעיר יש השפעה על ההחלטה אם להמשיך?
"זה רק עושה לנו טוב. בכל פעם שיש פתיחה המקום שלנו מפורק. זה מרים לנו והחיזוקים של הלקוחות מעודדים להמשיך".

דה טאקו ייסגר בליל הסילבסטר. מסיבה לא בטוח שתהיה כי לשותפים אין מצב רוח, אך מומלץ בחום להגיע, לתמוך ולקוות שפרק ב' יהיה מוצלח לא פחות.