דובר ש"ס בשיחה על דרעי, השקופים ומתווה הגז

"אריה לא רוצה להירשם בדפי ההיסטוריה כאדם שחתם על הסעיף שאפשר את מתווה הגז, הוא דורש שהאחריות תהיה כוללת, ולכן הוא מוכן אפילו להתפטר מתפקידו כשר הכלכלה"

איציק סודרי
איציק סודרי
1 בנובמבר 2015

אהלן איציק סודרי, דובר ש"ס.

"אהלן. אני קצת חולה".

אז תאכל ממרק החמוֹד החלבי שפרסמת בטוויטר. נראה בסט.

"כן, אה? זה מהדברים שדווקא מומלץ לנסות בבית".

השבוע הסתכסכת עם חצי מהטוויטר כשהגנת על העמדה של דרעי בנושא מתווה הגז והתקוטטת עם מלא אנשים מהברנז'ה. נרגעת?

"תראה, יש כאלה שטועים וחושבים שאני דוס מחמד אבל אני לא. יש לי דעות ברורות בנושאים מסוימים ואני לא יכול להישאר אדיש כשאני רואה מתקפות ברוטליות על ראש המפלגה שלי. אין לי בעיה עם ביקורת עניינית ואני גם לרוב עונה לביקורת כזו, אבל כשמדובר בירידה לפסים אישיים לגבי דרעי ולגביי, אני מפסיק להיות נחמד. ועדיין, בלהט הוויכוח כתבתי כמה דברים שבדיעבד לא הייתי כותב, ויצא לי גם להתנצל בפני כמה אנשים. למשל כשכתבתי אמירה מכלילה על מרצ, שהם אנרכיסטים שרוצים בחיסולה של המדינה, אז על זה הייתי מוותר. טעיתי".

לגופו של עניין, אנשים טוענים שדרעי בוגד במצביעיו כשמסרב להפיל את מתווה הגז, אף שבכוחו לעשות את זה.

"יש כאלה שלא אוהבים את דרעי ולא משנה מה הוא יעשה – הם יהיו נגדו. אריה, מבחינתי, עורר בעניין הגז דיון ציבורי רחב וחשוב מאוד. ברור לך שלרגע דרעי לא חשב שתפוח האדמה הלוהט הזה שנקרא מתווה הגז יונח לפתחו כשר הכלכלה. זה קרה בגלל צירוף נסיבות של התפטרות הממונה על ההגבלים ודברים אחרים, ובפועל אריה מסרב לחתום כשר הכלכלה על סעיף 52 שיאפשר את העברת המתווה, ועל זה מגיע לו שאפו. הוא בא ואומר שלא ייתכן שבשלטון דמוקרטי הממשלה מקבלת החלטה על מתווה הגז, הכנסת מצביעה גם בעד המתווה, ועדיין אנשים דורשים ממנו לפעול כשר עצמאי כנגד החלטת הממשלה והכנסת שמבטאות הרי את רצון העם. איפה עקרון הכרעת הרוב פה?".

דרעי ידע בעבר לאיים שיפרוש מהממשלה אם לא יועברו תקציבים למגזר שלו, אף שהממשלה והכנסת תמכו ברוב קולות בתקציב שלא כולל את התקציבים האלה. אז מה ההבדל?

"אבל אז השמאל, אותו שמאל שתוקף אותו עכשיו, תקף אותו בטירוף על זה שהוא לא מתנהל במינהל תקין ולא מקבל את הכרעת הרוב! אריה לא רוצה להירשם בדפי ההיסטוריה כאדם שחתם על הסעיף שאפשר את מתווה הגז, הוא דורש שהאחריות תהיה כוללת, ולכן הוא מוכן אפילו להתפטר מתפקידו כשר הכלכלה".

דרעי לא רואה במתווה הגז סוגיה חברתית קריטית שנוגעת לחיי השקופים?

"אריה הצליח לשנות שבעה סעיפים במתווה באופן שייטיב עם המצביעים שלו, עם השקופים, ומבחינתו פרישה מהממשלה זה קו אדום במקרה הזה. תבין שיושבים לך כל מיני אנשים שלא נשאו בשום אחריות בחייהם ונותנים עצות לכל העולם בטוויטר כל היום".

זה נקרא עיתונאים, איציק. הם עשו את זה גם לפני הטוויטר.

"נכון, אבל צריך להבין שכשאתה לא צייצן בשקל אלא נושא באחריות אמיתית – אתה רואה דברים אחרת".

למה בעצם אתה לוקח אישית את ההתקפות על דרעי?

"כי זה כמו מתקפה עליי. אני חבר ש"ס ואיש המפלגה, וזו מפלגה אמוציונלית. להיות איש ש"ס זה כמו להיות אוהד קבוצת כדורגל, ולכן כשאני רואה אנשים מטנפים על אריה – מבחינתי זו מתקפה על השבט שלי. ברור שגם לי יש ביקורת על מנהיגי ש"ס לפעמים, אבל אני תמיד אגיד להם את זה בבית ולא אכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ".