הפנדה פותח מאפייה חדשה ולוהטת בשוק הכרמל

מבול המאפיות ממשיך, והפעם עם דוכן לחם, מאפייה-מעדנייה חדשה מבית היוצר של הדוב הכי חמוד בשוק. בתפריט: מאפים מקוריים, עוגות, כריכים ומנה אחת שפנדה מצהיר שהיא ״הביס הכי טעים שעשיתי מאז החציל״

מאפיית פנדה (צילום: שלומי יוסף
מאפיית פנדה (צילום: שלומי יוסף
5 ביולי 2020

תגידו מזל טוב לפנדה: ליד דוכן הפיתות הכי עמוס ושמח בשוק תמיד נפתחה מאפייה־מעדנייה חדשה בסגנון לא שגרתי, כמו כל דבר שפנדה עושה.

בתפריט לא תמצאו את הבייגלה והלחמניות הנמכרים ברוב מאפיות השוק, אלא מאפים כגון בורקס מבצק יופקה טורקי במילוי גבינה, תרד, מנגולד וזעתר טרי (18 ש"ח), מאפה שמרים מלוח במילוי פקיילה, זוקיני ופרמזן (25/36 ש"ח), חלה חצי מתוקה וחלה מתוקה משובצת פירות יבשים (19/24 ש"ח), לחמי מחמצת, קרקרים וקינוחי טארט לימון, טארט שוקולד והטארט של בריז'יט ברדו – לחמניית בריוש מושחתת במילוי קרם חמאה ווניל.

דוכן לחם, פנדה ויונתן הלר (צילום: שלומי יוסף)
דוכן לחם, פנדה ויונתן הלר (צילום: שלומי יוסף)

מהחלות והממרחים שפנדה מכין בעצמו (פקיילה, סקורדליה, רומסקו ועוד) מרכיבים כאן סנדביצ'ים סקסיים, למשל שליש חלה במילוי סביצ'ה קיסר – מוסר ים קצוץ, חסה ובצל מוחמץ, "הביס הכי טעים שעשיתי מאז החציל", אומר האיש והכובע בשחור־לבן. לצד המאפים והממרחים תוכלו לקנות שמן זית מתובל מתוצרת בית (29 ש"ח), יינות מיקב ויתקין, בירה ופרחים.

הרעיון לפתוח מאפייה עלה כהשלמה לדוכן הקיים ומתוך צורך פשוט. בראיון שקיימנו איתו דקה לפני הקורונה ונגנז בעקבות המאורעות סיפר פנדה ש"אנחנו עובדים עם פיתות שמייצרים לנו בחוץ לפני מתכון שלנו, אז למה שלא נייצר לעצמנו? חוץ מזה, מאז שלחמים סגרו אין בכרמל מאפייה טובה. אני רוצה להביא מאפיית בוטיק שתספק לחמים ומאפים לעסקים בשוק ותמכור ללקוחות, אבל לא יותר מדי. נכין 50 לחמים בבוקר וכשייגמרו נסגור. אני לא מחפש להיות אורי שפט אבל רוצה בורקס קטן ליד הקפה".

דוכן לחם, פנדה (צילום: שלומי יוסף)
דוכן לחם, פנדה (צילום: שלומי יוסף)

לטובת המיזם גויס יונתן הלר (לשעבר בורקס TLV) שנשלח לקורסי אפיה ופיצאיולו אצל ארז קומרובסקי בבית הספר דנון מתוך מטרה לפתוח דוכן פיצות, אלא שהקורונה והדרישה ללחם כמוצר בסיס שינו את התכניות. "התכוונו לפתוח דוכן פיצה אך בסוף החלטנו על לחם. חיברנו את הלחמים המטורפים שג'וני מכין עם האהבה שלי לממרחים ויצא מקום שהוא מאפייה ומעדניה", מסביר פנדה והלר מוסיף ש"הרעיון הוא ללכת על משהו נדיב ועשיר. לחם עם המון תרד והמון גבינה או לחם דגנים עם המון דגנים ברוח הנתינה שפנדה כל כך אוהב".

דוכן לחם, פנדה (צילום: שלומי יוסף)
דוכן לחם, פנדה (צילום: שלומי יוסף)

כרגע המקום פועל במתכונת פופ אפ דו־זרועית: הזמנות מראש עד שלישי ואיסוף ברביעי, ואפשרות לקניה ספונטנית בשישי. בתוך מספר שבועות צפוי הדוכן לפעול על בסיס יומי. ולקראת סיום קבלו סקופ: דוכן לחם הוא צעד נוסף במה שעתיד להיות בסוף מתחם דוכני אוכל, אופנת רחוב, מוזיקה ואמנות אורבנית, בקיצור רחוב פנדה. תכלס עם כל השמחה שהוא מכניס לחיים מגיע לו רחוב על שמו, אם לא תואר יקיר העיר.
דוכן לחם, מל"ן 47 תל אביב, שישי 9:00-15:00, הזמנות בווטסאפ 054-7029594