שוק אוכל עולם: הדוכנים והמנות שאסור לפספס

מארפה קולומביאנית עם פירות ונוטלה, גלידת מוצ'י, תבשילים מיוחדים ועוד מציאות קולינריות שבלעדיהן סיור האוכל השנתי שלכם לא יהיה שלם

קונוס טבעוני בשוק אוכל עולם. צילום: מיה ספנסר
קונוס טבעוני בשוק אוכל עולם. צילום: מיה ספנסר
11 בפברואר 2019

בתום מבצע חריש עמוק של חיפוש בשלנים אותנטיים להרכב השוק המנצח, שוק אוכל עולם חוזר עם מגוון עולמי של מאכלים מפתיעים, מרגשים ומביאים לכדי ריור. מה שהתחיל כיוזמה כמעט מחתרתית של היזמים הצעירים נעמה אליהו, גרי גוזלן ועמיחי לבנשטיין לפני שלוש שנים, שבמהלכה אירחו בשלנים בייתיים מכל רחבי העולם לצד פליטים מבשלים בבסקולה, שברחוב הרכבת בעיר, הפך לאירוע שצץ חדשות לבקרים. בין השאר עבר המיזם המאוד מיוחד הזה בשנה שעברה כפופ אפ בחנויות הלא לגמרי בנויות של גינדי TLV.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
קבלו את הטיקי בר התל אביבי הראשון
מן טן טן עברה דירה ונשארה מעולה
שוק הכרמל ממשיך להתחדש במסעדות מסקרנות

זכרונות נוגים משוק אוכל עולם 2018. צילום: מעיין דיסקין
זכרונות נוגים משוק אוכל עולם 2018. צילום: מעיין דיסקין

בסופ"ש הקרוב השוק יחזור עם מגוון מנות מסעיר במיוחד: מארפה קולומביאנית שתגיע לא רק בגרסה המלוחה המוכרת של לחם התירס עם הבשר המפורק, הגבינה והגוואקאמולי, אלא  תוגש פה גם גרסת טראש מתוקה עם פירות ונוטלה. בדוכן היפני תושב לעיר לאלתר מנת הרחוב האולטימטיבית של אוקונומיאקי אחרי היעדרות ארוכה. כזכור מדובר במעין חביתת ירק מלאה בתוספות מגניבות (אטריות, אצות, גבינות…) ורטבים שיש רק ביפן. גם כאן תהיה גרסה טבעונית.

ועוד אחד לשימון הקיבה. צילום: תומר אפלבאום
ועוד אחד לשימון הקיבה. צילום: תומר אפלבאום

עוד תמצאו בשוק דוכן סודאני עם תבשילי ירקות וקיטניות מתקתקים והלחם הדקיק המיוחד שנקרא כסרא, וימליצו לכם שלא להתעקש ולבקש מזלג אלא לאכול בידיים וללקק את מה שנשאר על האצבעות, ומוצ'י אייסקרים, קינוח שעליו כתבנו בהרחבה בטיים אאוט, כדור עשוי מבצק דביק ודק מקמח אורז וממולא בגלידות בכל מיני טעמים (קוקוס, מאצ'ה, וניל, שוקולד ועוד).

שוק אוכל עולם, דרמה, נחלת בנימין 52, תל אביב, שישי-שבת 15-16.2.19 11:00-17:00