3 מקומות חדשים ומעוררי תיאבון בשוק הכרמל

דוכן הקציצות, פופ אפ הבורקס והאיטלקית שאתם חייבים לנסות

בורקס של TLV. צילום: יהונתן הלר
בורקס של TLV. צילום: יהונתן הלר
16 באוגוסט 2018

שוק הכרמל לא מפסיק להתרענן בטעמים ומטבחים חדשים, וזה מזל כי אנחנו לעולם לא מפסיקים לחשוב על הארוחה הבאה שלנו. אז לאן קופצים בפעם הבאה שרגלינו נושאות אותנו אל הסמטאות הריחניות? שלושה מקומות חדשים ששווה לבדוק.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
הגלידות האמריקאיות שיעבירו לכם את סוף הקיץ בכיף
ארוחות ראש השנה הכי שוות במסעדות
הקוקטיילים הקפואים הכי טובים בתל אביב

קציצרייה

רוני אביב היה הבעלים של קפה ברווז בשינקין בשנות התשעים, מאז ניהל בתי אוכל, ועכשיו הוא חזר ללב העיר, הישר לשוק הכרמל, שוב עם מקום משל עצמו, הקציצרייה. דוכן קציצות חמוד ובו עשרה כסאות ישיבה גבוהים הפונים הישר אל סירי הענק שבהם מבעבע רוטב ובו משתכשכות קציצות של בקר או עוף. עם הזמנתכם הקציצות משוגרות אל פיתה בצירוף טחינה, מטבוחה וחריף ביתיים וסלט של ירקות שנרכשו הבוקר בדוכני השוק הסמוכים (16 ₪ לחצי מנה, 28 ₪ למנה). בנוסף תוכלו להזמין לעצמכם פרגית על הפלאנצ'ה, קבב עוף או רוסטביף בפיתה או בג'בטה. בבקרים אביב מתכנן לפתוח את היום בשקשוקה עם קציצות ירק, מה שאומר שלצמחונים כדאי להשכים ולהזדרז להגיע לארוחת בוקר.

קציצרייה. צילום: שחר אביב
קציצרייה. צילום: שחר אביב

קציצרייה, פינת הכרמל-סמטת הכרמל, תל אביב, ראשון-חמישי 9:00-18:00 שישי 9:00 עד שעה לפני כניסת השבת.

TLV

פופ אפ הבורקס הפך להיות תעלומת המסתורין של שוק הכרמל. מי הם שלושת הצעירים המנהלים דוכן של בורקס עם מילוי מפתיע והאם הם מתכוונים להופיע פה גם בשבוע הבא? ובכן, מדובר ביהונתן הלר (היה הבעלים של בר הקורדברו וניהל את קפה אירופה), שף מאיר קלדרון (אונסיס ביפו, שף סבסטיאן), ודניאל ענבר שניהל מסעדות. השלושה מציעים ארבעה סוגי בורקס מבצק פילו; בורקס הדגל עם שרימפס גבינת עיזים, מנגולד, בצל ומעט צ'ילי. בורקס צ'יז סטייק עם בשר אנטרקוט קצוץ, גבינת מוצרלה, פלפל קלוי, פפריקה מעושנת ובצל. בורקס צמחוני ממולא גבינת קשקבל צ'טני אננס טרי מבושל עם צ'ילי בתוך כרישה. בורקס שקדי טלה עם תפוח אדמה מזלג, קונפי שום ולימון כבוש. (40 לבורקס בגודל בינוני, מגיע בצלחת לצד ביצה, רסק עגבניות, חריף שיפקה טחון עם שמן זית, וקרושונים). תוכלו ללגום פה לצד הבורקס, פיזי בובלעך, שזהו המשקה החביב על הזוהן, ומרגיש כמו סודה בטעמים תפוז, לימון ותות (10 ₪).

בורקס של TLV. צילום: יהונתן הלר
בורקס של TLV. צילום: יהונתן הלר

חבורת הבורקס TLV עדיין לא יודעת כמה זמן תישאר בנקודה הזאת בשוק אבל בינתיים הם בהחלט כאן ובקרוב יציעו גם שירות של מגשי בורקסים קפואים לאפיה עצמית עד הבית.

TLV BOREKAS מל"ן 41, שישי 10:00-עד שנגמר

בוקה בוקה

זוכרים את בוקה בוקה שנפתח לפני שנה בדיוק? עכשיו הדוכן שמנוהל על ידי משפחה איטלקית ארגן עבורכם מקומות ישיבה סביב שולחן גבוה, ונבנה תפריט חדש, ואפילו יוצא מכאן שירות קייטרינג לאירועים של עד מאה איש.

תוכלו להזמין בכריך הפוקצ'ה שלכם קציצות של דג בקלה בנוסח ליבורנו ברוטב עגבניות וזיתים שחורים (33 ₪), קציצות טבעוניות מגזר, קישואים ופטריות ברוטב עגבניות ובזיליקום. (29 ₪ בפוקצ'ה), וכן מנות ספיישל של ארטישוק א-לה רומאנה (33 ₪), בשר עגל מבושל תשע שעות בתנור עם בצל ויין אדום (36 ₪), ועוד. המנות האיטלקיות האותנטיות מוגשות לצד כוס של יין קיאנטי אדום או בירה מהחבית (15 ₪), מה שיגרום לכם לחשוב שתל אביב לא כל כך רחוקה מאיטליה.

בוקה בוקה, שוק הכרמל. צילום: אנטולי מיכאלו
בוקה בוקה, שוק הכרמל. צילום: אנטולי מיכאלו

BOCCA BOCCA הכרמל 40, פינת שפ"ר, ראשון-חמישי 10:00-18:00 שישי 9:00-עד שהסיר נגמר