טעמנו את הפיצה החדשה של דומינוס והנקמה התקררה מהר מדי

הסיציליאנית של דומינו'ס (צילום: דן פרץ)
הסיציליאנית של דומינו'ס (צילום: דן פרץ)

היא עבה, היא קריספית, היא מלבנית, היא משנה סדרי עולם בין רשתות הפיצה הגדולות אבל הסיציליאנית של דומינוס בעיקר פחות משביעה - ואומר לכם את זה אדם שטחן לא מעט מגשי דומינוס בחייו - ומאבדת את הלהט שלה בזריזות. יש כאן בעיה

15 בדצמבר 2021

במציאות משתנה תמיד כמו שלנו, במיוחד בשנים האחרונות, מנחם לדעת שיש דברים שלעולם לא ישתנו. השמש תמיד תשקע במערב, הלחם תמיד יפול על הצד עם הריבה ובכיכר מגן דוד תמיד ישב לפחות מנהיג כת אחד על שטיח. האיזון נשמר. העולם בסדר גמור. אבל פעם במילניום ישנו שינוי טקטוני שעובר לכולם מתחת לרדאר ומשנה את המציאות כפי שהכרנו אותה. עדכון תוכנה מוזר במטריקס. אפשר להרגיש את המוזרות באוויר, הרוח פתאום משנה כיוון והעולם זז בכמה מעלות הצידה, מתקרב לעבר השקיעה הבלתי הגיונית של השמש במזרח. מבלי ששמנו לב, שינוי כזה קרה ממש עכשיו. 

מאז שאני זוכר את עצמי, קו משווה ברור חצה בין שני צידי רשתות הפיצה הבינלאומיות ששלטו בישראל: פיצה האט תמיד היתה פיצה עבה ושמנמנה על סף הסופגנייתית, בעוד שדומינוס פיצה חלשו על אגף הפיצות הדקות. כך היה תמיד, עד שלפני כמה שנים פיצה האט בחרו לחצות את הקווים ולהציע גם אפשרות לבצק דק. אין בידי נתונים על אחוזי ההזמנות, אבל אני מנחש שמעטים הקונים שבוחרים להזמין פיצה האט בגרסתה הדקה. דומינוס לעומת זאת בחרו להישאר שנים עם אותו בצק בזמן שהתמקדו בתוספות בשריות ומנות נלוות (למשל, ליין הכריכים שהשיקו בתחילת השנה), אבל עכשיו גם זה משתנה. העולם כבר לא אותו עולם שהכרתם.

הסיציליאנית של דומינוס (צילום: מתן שרון)
הסיציליאנית של דומינוס (צילום: מתן שרון)

הפיצה החדשה של דומינוס לא רק מעבה את הבצק, אלא גם ממלבנת את העיגול בהתאם לצורה הסיציליאנית המסורתית (אותה אתם בטח מכירים מפיצריות במשקל שצצו במהלך העשור, בעיקר טוני וספה). מוזר להזמין פיצה מרובעת מדומינוס, על אחת כמה וכמה כשמערכת ההזמנות עוד לא מציעה תצוגה מרובעת בשלב התוספות, ומסתפקת בכיתוב "דמיינו פה פיצה מרובעת" מתחת לעיגול הפיצה המייצג באתר. אז דמיינתי אחת עם חצי פפרוני (כי חייב), חצי אננס (רק אלוהים ישפוט אותי) ותוספת פרמז'ן והלכתי לאסוף אותה מהסניף.

בהערת צד מאוד קטנונית ולא חשובה, די מטריד אותי כל הפורמט של אריזות מוצר מתחכמות. "תערובת תיבול לפיצה ולחיים בכלל…", "הרגע הייתי עגבניות!" או "תפתחו לי, ממש חם פה" על האריזות הם מסוג הבדיחות שראוי לשמור למומחי הסושיאל, בחייכם. האריזה של הסיציליאנית, שצעקה את שמה באותיות ענק, כללה גם את הכיתוב "פיצה עבה וקריספית במיוחד" בחלקה העליון בתוספת "מבצק מחמצת" על הצד, כך שדי ברור על מה דומינוס רוצים לשים דגש. אני רוצה דווקא להתמקד בכמה דברים אחרים.

הסיציליאנית של דומינוס (צילום: מתן שרון)
הסיציליאנית של דומינוס (צילום: מתן שרון)

עוד לפני זה, בואו נתייחס לגאוותם, הבצק החדש. מדובר בתרגום מסחרי המוני בהחלט לא רע לסגנון הבצק האוורירי והפריך של ריבועי הפיצה, עם תחתית פריכה מהנה (שמושג בעזרת רשת, ולא תבנית כנהוג) והחלק הקשה שבקצה עושה בדיוק את הרעש שאתם רוצים לשמוע בנגיסה (גם אם יחסית הוא בקושי קיים, לא שזה דבר כזה רע). היא גם משמעותית פחות שמנונית מהבצק של המתחרה, שזה תמיד דבר טוב אם אתם לא רוצים להכתים את כל הבית בטביעות האצבעות שלכם.

אבל עם פורמט חדש מגיעות גם בעיות חדשות: קודם כל, היא מתקררת ממש מהר. זו תלונה מוזרה על פיצה, בעיקר כי אני לא יודע את הסיבות הפיזיקליות לכך, אבל כשהגעתי הביתה (8 דקות מהסניף) היא עדיין היתה חמה ואחרי מרובע אחד בלבד מתוך השמונה שנחצבו במלבן (אחת וחצי דקות זמן אכילה) שאר המרובעים היו פושרים עד קרים, כשאותו בצק קריספי בקצה הפך לקשה ברמה שנדרשתי לחימום מחדש, אקט שלא עשה עם הבצק הרבה חסד. 

קבלו את הסיציליאנית העבה והקריספית החדשה של דומינו'ס, עכשיו במבצע השקה מיוחד!

Posted by ‎דומינו'ס פיצה‎ on Tuesday, December 7, 2021

מעבר לכך, קשה שלא להרגיש שמדובר בפיצה פחות משתלמת מהרגילה בכל הנוגע לשובע. נכשלתי בשיעורי גיאומטריה אז לא אוכל לחשב לכם את השטח והנפח של הפיצה החדשה, אבל באכילת פיצה יש לי דוקטורט ואחרי חצי פיצה שלא הצליחה אפילו להתקרב לרף השובע שלי חייבים להודות שיש פה בעייה. העובי אולי בא להחליף את הגודל, אבל בבטן הוא לא ממלא את החסר. זו ממש לא הפעם הראשונה שאני מסיים מגש דומינוס שלם ביום אחד, אבל זו בהחלט הפעם הראשונה שזה לא גורם לי לבחילה. אני יודע שזה נשמע כמו דבר טוב, אבל זה לא. הסיציליאנית אולי מספקת אלטרנטיבה מוצלחת למי שלא מת על דומינוס אבל נתקע בהזמנה עם חברים, אבל עבור מי שרוצה לשבוע אולי עדיף שתלכו על הקלאסית או שתאלצו לחסל את כל המלבן.

>> הסיציליאנית של דומינו'ס פיצה, 74.9 ש"ח, סניפים ברחבי הארץ, כאן בקליק או 1700-707070