המהפכה הטורקית: מלחמת הדונר בכרמל עולה מדרגה עם דוכן חדש

אין כזה דבר יותר מדי שווארמה. טקסים (צילום יעקב בלומנטל)
אין כזה דבר יותר מדי שווארמה. טקסים (צילום יעקב בלומנטל)

טקסים, על שם הכיכר המפורסמת באיסטנבול, נפתח באחרונה צמוד לאטליז בצדו הדרומי של השוק, ממש לא רחוק מגרטי הפופולרי. תמצאו פה גם עוד דליקטסים טורקיים - לכל הפרטים

5 בינואר 2022

גרטי – מאחוריך? כלומר, ליטרלי: למתקפת הדונר ששוטפת את העיר נוסף דוכן חדש בשוק הכרמל שמשחק על הטיקט של טורקיה, שבה שווארמה היא אמנות.

טקסים, על שם הכיכר המפורסמת באיסטנבול, שייך לאיציק שמחיוף, מגדל בקר ובעלי מפעל בשר ושותף בסביצ'ה בכרם. חלל שהתפנה צמוד לאטליז בבעלותו בשוק הכרמל קרץ לו לפתוח דוכן שווארמה. "בסופו של דבר עשיתי את הדוכן כדי שיהיה לעובדים שלי ולי מה לאכול", הוא צוחק.

דרך מכרים הגיע שמחיוף לבעל מקצוע ממוצא טורקי, שמרכיב סיחים מבשר בקר וכבש טריים ושומן כבש. אם תגיעו בימים הקרובים ייתכן שתמצאו עדיין שווארמה עוף, אך בקרוב היא תתחלף בשווארמה עגל. השווארמה נמכרת בפיתה, בלאפה ובצלחת (38/43/50 ש"ח) בתוספת חומוס ("קנוי אבל נאמבר וואן בארץ") וטחינה, סלט טורקי, סלט ירקות וחמוצים מתוצרת בית.

לחמעג'ון (צילום יעקב בלומנטל)
לחמעג'ון (צילום יעקב בלומנטל)

מלבד שווארמה כדאי לשים לב למנות נוספות בדוכן, שמייצגות פנים אחרות של המטבח הטורקי. למשל לחמעג'ון שנאפה בטאבון עם בשר טחון ורוטב עגבניות מתוצרת בית (27 ש"ח) או בתוספת שווארמה (40 ש"ח). בשבוע הבא ייכנס לתפריט איסקנדר קבב, קבב טורקי ושווארמה עם פיתה עם ירקות צלויים, חמאה ויוגורט.

טקסים (צילום יעקב בלומנטל)
טקסים (צילום יעקב בלומנטל)

אם נשאר עדיין מקום בתום הארוחה, בטקסים יש גם קינוחים טורקיים אותנטים כגון מלבי עם קדאיף, עוגה עם רוטב קרמל ושקר פארה – עוגיות סולת ברוטב סוכר.
טקסים, יום טוב 8, תל אביב, שני-שישי מ־10:30 עד שנגמר, שבת וראשון סגור