דוקאביב: מאסטרים

מקבץ סרטים של הבמאים הידועים והגדולים עם סרטים חדשים המגיעים להקרנות חד פעמיות בפסטיבל

ראסל ברנד (צילום: יח"צ)
ראסל ברנד (צילום: יח"צ)

אש על המים

שבת 21.05 16:30  / יום ג' 24.05 21:00

איטליה / צרפת 2016, 108 דקות, איטלקית, כתוביות בעברית ובאנגלית

זוכה פרס "דב הזהב" בפסטיבל ברלין 2016.
הגלים המתנפצים אל חופיו של האי האיטלקי הזעיר למפדוזה – במרחק של קצת פחות מ-150 ק"מ מחופי אפריקה – נושאים תקווה וייאוש לחליפין, עבור קהילת הדייגים הקטנה המוצאת את פרנסתה בים, ועבור אלפי פליטים המנסים להגיע אליו בסירות רעועות. כוכב הסרט, סמואלה, הוא ילד טבע המבלה את ימיו במשחקי ציד בין השיחים, טיפוס על סלעים ומעקב אחרי ציפורים. כמו אביו וסבו שהיו דייגים, גם הוא צריך ללמוד לחיות על הים, ועובר תהליך הסתגלות איטי ולא פשוט, הנגלה לנו בסדרה של סצנות משפחתיות אינטימיות. כמעט מתחת לאפו נמשים מן המים, כמעט מדי יום, פליטים שבדרכם אל החופש איבדו חברים וקרובים שטבעו בים. חייו וחייהם נוגעים ולא נוגעים, רחוקים ועם זאת קרובים מאוד.
לפרטים נוספים

אש על המים (צילום: יח"צ)
אש על המים (צילום: יח"צ)

בדרך

יום ו' 20.05 16:00  / יום ג' 24.05 14:00

ארצות הברית 2015, 76 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית

קו הרכבת הארוך ביותר בארה"ב, ה-Empire Builder – לעולם אינו ישן. בכל רגע נתון עושות תולעי כסף ארוכות ורועשות את דרכן משיקגו לסיאטל ובחזרה, חוצות את היבשת ממזרח למערב ונושאות בקרבן אנשים המטלטלים את חייהם מפה לשם ובחזרה. בגרסה העכשווית של סרט המסע האמריקאי הגדול יש טלפונים סלולאריים ומחשבים ומצלמות, אבל הנוודים הם אותם נוודים: מחפשים, תוהים, מקווים, בורחים, חוזרים, אנשים שלסיפורים שלהם אין התחלה או סוף, ממש כמו לשקשוק הרכבת.
סרטו האחרון של הבמאי הנודע אלברט מייסלס ("Gimme Shelter", "גנים אפורים") שנעשה בשיתוף ארבעה במאים נוספים, שכל אחד מהם חלש על חלק אחר ברכבת באותו הזמן.
לפרטים נוספים

בדרך (צילום: יח"צ)
בדרך (צילום: יח"צ)

בין גדרות

יום ו' 27.05 14:30  – בנוכחות היוצר/ שבת 28.05 17:00 מרכז נא לגעת  – כניסה חופשית

ישראל / צרפת 2016, 85 דקות, עברית, ערבית ותיגרינית, כתוביות בעברית ובאנגלית

"בין גדרות" מתעד סדנת תיאטרון של מבקשי מקלט מאריתריאה וסודן, הכלואים במתקן חולות, שיזמו הבמאים חן אלון ואבי מוגרבי. תוך שימוש בטכניקות של תיאטרון הם בוחנים ביחד את מעמדם של מבקשי מקלט בישראל. מה מוביל גברים ונשים לעזוב את חייהם מאחור ולצאת למסע לקראת הלא-נודע? מדוע מסרבת ישראל, מדינה שהוקמה על ידי ועבור פליטים, לשקול את מעמדם של מי שגלו מארצותיהם, ברחו ממלחמה, רצח עם ורדיפות כפי שמחייבת אותה אמנת הפליטים? האם מסוגלים ישראלים שעובדים עם מבקשי המקלט להיכנס לנעליהם ולהזדהות עם מצבם?
לפרטים נוספים

בין גדרות (צילום: יח"צ)
בין גדרות (צילום: יח"צ)

דה פלמה

יום ו' 20.05 21:45  / שבת 21.05 12:45  / שבת 28.05 16:45

ארצות הברית 2015, 107 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית

בריאן דה פלמה הוא אחד הבודדים המסוגלים להחזיק לבדם שיחה של 107 דקות, שבסיומה נשאר טעם של עוד. הבמאי הגדול לוקח את צופיו למסע לאורך הקריירה הקולנועית שלו – שמתחילה בראשית שנות השישים ולא ממש מסתיימת היום. דה פלמה משוחח בכנות. הוא מפוכח, משועשע, נלהב, לעתים נוסטלגי אבל לרוב פשוט מלא תשוקה. הוא נע בקלות בין תיאור החידושים הנועזים בסרטים שביים (החל ב"קארי", דרך "לבוש לרצח", "הבלתי משוחדים", "פני צלקת" או "דרכו של קרליטו" ועד "משימה בלתי אפשרית" ו"הדליה השחורה" – שקטעים מהם מלווים את הסרט) לבין סיפורים מאחורי הקלעים על רומן שניהל עם אישה נשואה, הסיבה שבגלל אל פצ'ינו אושפז לשבועיים, הדרישות המוזרות של רוברט דה נירו ועוד. דה פלמה עדיין מרדן, עדיין מתרגש, עדיין חושב מחוץ לקופסה ומתעקש להיות ילד רע בן 75.
לפרטים נוספים

דה פלמה (צילום: יח"צ)
דה פלמה (צילום: יח"צ)

הוא קרא לי מלאלה

יום ה' 19.05 13:30

ארצות הברית 2015, 87 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובערבית

מה מביא נערה בת 15 להתריס כנגד הטאליבאן גם כשמוצמד לרקתה אקדח? מלאלה יוספאזי נורתה בראשה אחרי שהעזה לבקר בתקשורת את הטרור הטאליבאני בארצה, פקיסטן, ולדרוש שוויון הזדמנויות והשכלה לנשים. את האומץ, היא אומרת, קיבלה מאביה המורה שעודד אותה ואת תלמידיו לא לשתוק, שוחח אתה כל חייה על זכויות אדם ודחף אותה לפעילות פוליטית. מלאלה, שמיליונים בעולם התפללו להחלמתה, נמצאת עדיין בתהליך שיקום. היא קיבלה פרס נובל לשלום והפכה לסמל המאבק לחופש וקידום נשים, אבל בתוכה היא עדיין נערה בת 17, שמתקוטטת עם אחיה, צופה בסרטים מצוירים ומודאגת מציוני הבחינות בבית הספר. גם כשהיא נפגשת עם שועי תבל, כמו ברק אובמה, היא לא חוששת לומר להם שבמעשיהם הם לא מקדמים את השלום.
לפרטים נוספים

הוא קרא לי מלאלה (צילום: יח"צ)
הוא קרא לי מלאלה (צילום: יח"צ)

הומו סאפיינס

יום ה' 26.05 20:30 + מפגש עם ניקולאוס גיירלהאלטר / שבת 28.05 14:15

אוסטריה 2016, 94 דקות, ללא דיאלוג, ללא כתוביות

בני האדם נעדרים מסרטו המרשים מאוד של ניקולאוס גיירהלטר – והיעדרם יוצר אצל הצופים תחושה רבת עוצמה שחלקה בעתה וחלקה נחמה. הבמאי האוסטרי המוערך ("לחם יומנו","בחלוף השנים") נע בין מאות אתרים ברחבי תבל. בצילום מרהיב ומטריד, ללא כל מילות הסבר ועל רקע קולות הטבע בלבד, הוא מציג תחנות כוח, מגרשי משחקים, בתי סוהר, מקדשים, משרדים, חדרי ניתוח, תחנות רכבת, בריכות שחייה, מרכזי קניות, שדות תעופה וחניון טנקים – שכולם ננטשו ונותרה בהן דממה, ללא מילה אנושית אחת, שתפריע לנו לחשוב. רוח, גשם, סופות חול, שלג, גלי ים, צמחייה סבוכה ואפילו קרני אור הפורצות מבעד לחרכים שפעם לא הורשו לחדור לתוכם, מוחקים בהתמדה את הנוכחות האנושית, זו שנדמה היה לנו ששינתה לנצח את פני כדור הארץ, ומותירים בצופים תחושה אפוקליפטית מהולה בהערצה לטבע המתחדש.
לפרטים נוספים

הומו סאפיינס (צילום: יח"צ)
הומו סאפיינס (צילום: יח"צ)

המערב

יום ג' 24.05 22:00 ארטפורט – הכניסה חופשית / יום ו' 27.05 20:00

אוסטריה 2011, 90 דקות, שפות שונות, כתוביות בעברית

ללא קריינות או ראיונות, סרטו של ניקולאוס גיירהאלטר (Elsewhere; Our Daily Bread) לוקח את הצופים למסע ויזואלי מרתק אל הלילה האירופי. המערב הוא אולי המקום שבו השמש שוקעת, אבל אין זה אומר שחשוך או שהראות לקויה. למעשה, גיירהאלטר מראה כיצד תאורה מלאכותית וטכנולוגיות שונות של בקרה והתבוננות מעצבים צורה חדשה של חיים ליליים. מצלמתו החרישית והחודרת מטיילת בין לוחות הבקרה של מצלמות הפיקוח הלונדוניות לבין חגיגות האוקטובר-פסט ההמוניות במינכן, ממשיכה לדיון לילי בקונגרס האיחוד האירופי ומגיעה לאולפן חדשות העוטף את מגישיו במכשירי תיעוד. לצד המכשירים נראים גם האנשים: אלו שמפעילים אותם, אלו שעובדים לצדם ואלו שנלכדים במבטם.
לפרטים נוספים

המערב (צילום: יח"צ)
המערב (צילום: יח"צ)

המפלצת

שבת 21.05 11:45  / יום ב' 23.05 15:15

צרפת 2015, 90 דקות, מנדרינית, כתוביות בעברית ובאנגלית

לצד הכבשים הרועות במרחבים המוריקים של מונגוליה מתנהלות חיות טרף, מפלצות רושפות אש ועשן, מכונות ענק החופרות במעבה האדמה, מפוצצות סלעים, מתיזות סילוני בוץ ומעלות ענני גופרית. מכרות הפחם האלה גובים מחיר כבד מהאוכלוסייה הכפרית הנעקרת ממקומה וגם מהאנשים שמפעילים את המכונות, חסרי פנים, מאחורי מסיכות ומטפחות, הנושמים ונושפים פחם. הסרט משלב בין צילומים מרהיבים של תהליכי כריית הפחם, מעל ומתחת לאדמה, בין מערבולת אש ומים, צווחות וחריקות של ברגים ומנועים – לקינה פיוטית, עדינה ונוגעת ללב על הטבע הנרמס ועל ערי הרפאים הנבנות בסין, הערים שמכרות כאלה אמורים לשרת, ערים שאמורות להיות גן עדן הנבנה מעל שכבות על גבי שכבות של גיהנום.
לפרטים נוספים

המפלצת (צילום: יח"צ)
המפלצת (צילום: יח"צ)

לחם יומנו

יום ו' 27.05 11:30

אוסטריה 2005, 92 דקות, ללא דיאלוג, ללא כתוביות

רובנו לא רוצים לדעת – המזון שאנחנו צורכים מגיע אלינו בסופו של פס ייצור מבעית. לא רק בגלל בעלי החיים הנדחסים אל פסי ייצור אוטומטיים שאינם שומעים או רואים את מצוקותיהם, אלא גם בגלל תהליכי הריסוס, העיבוד, הפירוק והעיצוב מחדש שעוברים אפרוחים, עופות, פרות, חזירים, ירקות, פירות, עלים וגרגרים – כל מה שמונח בצלחת שלנו, רחוק מרחק עצום מכפי שנראה או מה שהיה בראשית התהליך. ניקולאוס גיירהלטר מצליח לעורר מגוון מפתיע של תחושות מבלי לומר מילה ומבלי לנזוף או לנסות לעורר רגשות אשמה. באמצעות מבט ישיר אל היומיום הטריוויאלי של תעשיית המזון הוא חושף תמונות מרהיבות ונוראות. סרט שותק, כמעט מדיטטיבי ועם זאת בלתי נשכח.
לפרטים נוספים

לחם יומנו (צילום: יח"צ)
לחם יומנו (צילום: יח"צ)

למדבר

יום ד' 25.05 21:00

ישראל / מצרים 2015, 90 דקות, עברית וערבית, כתוביות באנגלית

מוישה סלע, פלמחניק בן 90, יוצא יחד עם חברו ג'אד נאמן למסע חיפוש מקום קבורה לעצמו. שנים לפני כן, על רקע ויכוח פוליטי בדבר פינוי מאות משפחות הבדואים מאדמתם בנגב, בו לקח מוישה חלק לאחר פינוי סיני – נוצר בין שני החברים נתק שנמשך 30 שנים. ג'אד שומע מחברים משותפים כי מוישה חולה סוכרת וכי הוא מתכוון לרכוש לעצמו חלקת קבר. אצל יוצר הסרט מתעורר הצורך להכיר מחדש ולהבין את דמותו מלאת הסתירות של מוישה, הקרובה-רחוקה לדרך חייו ואמונותיו שלו.
לפרטים נוספים

למדבר (צילום: יח"צ)
למדבר (צילום: יח"צ)

לפתוח את הכלוב

יום א' 22.05 21:00/19:00 "מקום לשבט" מרכז האירועים והסדנאות של הבר-קיימא  – הכניסה חופשית

יום ב' 23.05 17:30  / שבת 28.05 18:00

ארצות הברית 2015, 91 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית

סטיב וייז הוא כנראה עורך הדין היחיד שכל הלקוחות שלו חפים מפשע. הוא לא מייצג בני אדם אלא חיות: פילים, דולפינים, שימפנזים. וייז מנהל כבר שנים מלחמה משפטית, שנועדה לשנות את החוק האמריקאי ולהעניק זכויות גם למי שאינם אנושיים. לחיות יש, לדבריו, מודעות עצמית, תרבות, יכולות תקשורת, מודעות לאחרים, מורכבות רגשית ואפילו תחושה של עבר ועתיד. "שימפנזה כלואה יודעת שהיא תהיה כלואה גם מחר ומבחינתה לנצח". וייז רוצה לפתוח את הכלוב, או לפחות לעורר דיון ציבורי בסוגיה שלדעתו קובעת במידה רבה את מידת האנושיות שלנו עצמנו. סרט שובר לב ומעורר מחשבה על מאבק שכנראה ייראה לדורות הבאים מובן מאליו.
לפרטים נוספים

לפתוח את הכלוב (צילום: יח"צ)
לפתוח את הכלוב (צילום: יח"צ)

סטיב ג'ובס: האיש במכונה

יום ה' 19.05 20:30 גג WeWork דובנוב – הכניסה חינם בהרשמה מראש

יום ו' 20.05 13:00  / שבת 28.05 12:30      

ארצות הברית 2015, 127 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית

המיליונים שביכו את מותו של סטיב ג'ובס לא פגשו אותו מעולם ובכל זאת חשו שהוא נגע בחלק אינטימי בחייהם. מייסד ומנכ"ל "אפל" חולל את המהפכה שהפכה את המחשב ממפלצת ענק מאיימת לחלק בלתי נפרד מזהותנו והצליחה לייצר טכנולוגיה שיש בה, לדבריו, את אותה רוח שמייצרת משוררים. ג'ובס היה מוכשר, נלהב, מקורי אבל גם אכזר, חסר מעצורים ודורסני. על רקע ראיונות מצולמים עם ג'ובס הצעיר, מספרים עמיתים לעבודה, חברים אינטימיים ובני משפחה על האיש שהתריס נגד תאגידי ענק ורצה שכולנו "נחשוב אחרת". הוא חלם להיות נזיר זן, חיפש הארה אבל לא הסכים לוותר על מעמדו כמולטימיליונר אקסצנטרי שמצפצף על כללים וחוקים.
לפרטים נוספים

סטיב ג'ובס (צילום: יח"צ)
סטיב ג'ובס (צילום: יח"צ)

ראסל בראנד – הנה הוא בא

יום ד' 25.05 20:30  הקרנה + שיחה עם אונדי טימונר / יום ו' 27.05 19:30

ארצות הברית 2015, 100 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית

הקומיקאי הבריטי ראסל ברנד מצליח (ונהנה מאוד) להביך את כולם. אפילו את השמאל הליברלי בבריטניה, שמרוב ליברליות לא מרשה לעצמו להזדעזע כשברנד עולה על הבמה ובועט לכל המוסכמות המקודשות בתחת. לברנד, שמכנה את עצמו נרקיסיסט ובעל שגעון גדלות, יש משימה בהולה: לפקוח לכולנו את העיניים, כדי שנראה שהשיטה שבתוכה אנחנו חיים היא שקרית, בנויה על ניצול ומייצרת עולם של פערים חברתיים בלתי נסבלים. הוא רוצה לשנות את העולם ומנסה לעשות את זה באמצעות כמה שיותר פרובוקציות. כמי שנגמל מהתמכרויות ארוכות שנים לסמים, אלכוהול וסקס, ברנד מחזר ללא עכבות אחרי הסם החדש שלו – הערצת הקהל. הוא משתדל להיות הילד הרע, אבל רוצה שיאהבו אותו מספיק כדי להקשיב לו. דמותו המורכבת מעוררת יצרים מכל הסוגים. האם הוא המשיח החדש או ליצן חסר בושה?
לפרטים נוספים

ראסל ברנד (צילום: יח"צ)
ראסל ברנד (צילום: יח"צ)

שיר הוא אדם מעורטל

יום ו' 27.5 18:00

ארצות הברית 2015, 90 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית

סרט שמנסה לפענח את דמותו של ליאון ראסל – אגדת הקאנטרי והפולק – שנראה לרגעים כמו נביא מיוסר ומיוזע, ומיד אחר כך שב להיות שדון יער כסוף שיער וצונן. בד בבד, סרטו של לס בלנק, שנעשה בשנת 1974 וזוכה להיות מוקרן רק עתה, למעלה מ-40 שנה אחרי שצולם, מספק הצצה לבועת זמן קפואה, לעולם שכבר אז עמד על סף הכחדה. בלנק עקב אחרי ראסל והחבורה שהקיפה אותו, דילג בין הקלטות בסטודיו באוקלהומה להופעות ברחבי ארה"ב, כשהוא מלקט בדרך מפגשים עם דמויות אקסצנטריות, נופים יוצאי דופן ביופיים ומוזיקאים נודעים (ראסל עבד עם כולם, החל בדוריס דיי וברברה סטרייסנד וכלה בבוב דילן ובי בי קינג). התוצאה היא סוג של אגדת עם מימים שהיו ואינם, אגדה על מקום שבו יוצרים מוזיקה, אבל גם מפריחים אווזים באוויר, מתלטפים עם נחשים, מדברים פילוסופיה ורוקדים ביער בעירום.
לפרטים נוספים

 

[tobutton text="%22%u05DC%u05E8%u05DB%u05D9%u05E9%u05EA%20%u05DB%u05E8%u05D8%u05D9%u05E1%u05D9%u05DD%20%22" link="%22http%3A//www.docaviv.co.il/2014/tickets/%22" theme="yellow1" target="_blank" track="true" ]

שיר הוא אדם מעורטל (צילום: יח"צ)
שיר הוא אדם מעורטל (צילום: יח"צ)