דוקאביב: סרטים לילדים ולכל המשפחה

סרטים קצרים לילדים בנושא מחול, מלווים בשיחה על קולנוע תיעודי ועוד הקרנות של סרטים על ילדים בעולם – הצד הילדותי של פסטיבל דוקאביב

אמיצות (צילום: יח"צ)
אמיצות (צילום: יח"צ)

רוקדת בשבילך

שבת 21.5 16:00

נורווגיה / שוודיה / דנמרק 2015, 29 דקות, נורבגית, כתוביות בעברית ובאנגלית

וילדה בת ה-12 רוצה לרקוד "האלינג", ריקוד נורווגי מסורתי, שמבוצע בדרך כלל על ידי גברים, כהפגנת קשיחות. סבא שלה, שבעצמו היה אצן עטור מדליות, הסביר לה שהיא יכולה לעשות כל מה שהיא רוצה, ווידה אכן מוכנה להשקיע שעות באימונים. לקראת אליפות הארץ בריקוד היא מתאמנת בטבע, בנופים המושלגים המקיפים את הכפר שבו היא גרה, על קורות עץ, על גדות הנהר, בקפיצה מסלעים ובריצה בשדות. היא בטוחה ששמחת החיים שהיא מפגינה בריקוד תעזור לסבא, שאליו היא קשורה מאוד, להתגבר על מחלתו.
לפרטים נוספים

רוקדת בשבילך (צילום: יח"צ)
רוקדת בשבילך (צילום: יח"צ)

אבעבועות

שבת 21.5 16:00

דנמרק / נורווגיה / שוודיה 2015, 25 דקות, רוסית, כתוביות בעברית ובאנגלית

על הכתפיים הצנומות ועל הזרועות והרגליים הדקיקות של נסטיה בת ה-13 ופולינה בת ה-7 מונח משא כבד: החלום להיות פרימה בלרינה. שתי האחיות נבחרו מבין יותר מ-5,000 מועמדות ללימודים באקדמיה היוקרתית של בוריס אייפמן בסן פטרסבורג. הן מתאמנות יום ולילה ומתאמצות לבלוט בתוך להקה שבה עשרות ילדות קטנות נעות ונראות אותו דבר. "תרקדי בנשמה פתוחה", הן מזכירות זו לזו בכל פעם שאחת מהן פורצת בבכי ומתקשה להתמודד עם המתח והחרדה. "כשנגדל נכתוב בלט משלנו, אבל לא בלט עם סוף טוב, כי סיפורים כאלה כולם שוכחים".
לפרטים נוספים

אבעבועות (צילום: יח"צ)
אבעבועות (צילום: יח"צ)

תזמורת ממחוזרת

שבת 21.5 10:30 / יום ד' 25.5 10:00

ארצות הברית 2015, 84 דקות, ספרדית, כתוביות בעברית ובאנגלית

בתוככי המזבלה הענקית של קטאורה, פרבר עני במיוחד של בירת פרגוואי, מתרחש נס: קבוצה של ילדים מנגנת מוזיקה משובחת, על כלי נגינה שעשויים כולם מפחים, לוחות מתכת, צינורות וחפצים שהושלכו לערימות האשפה. התזמורת היא גם ביתם השני של הילדים, שנולדו במקום שבו "אין לך זכות לחלום". המוזיקה עבורם היא כרטיס כניסה לעולם חדש, מוזר ומסעיר: לראשונה בחייהם הם עוזבים את תחומי המזבלה, שממנה מתפרנסות משפחותיהם, ומוצאים את עצמם מופיעים על במות ברחבי אירופה, יפן וארה"ב, באולמות קונצרטים קלאסיים ולצד להקות רוק נודעות כמו "מטאליקה" ו"מגהדת'". כששיטפון אדיר מחריב לחלוטין את שכונת מגוריהם, המוזיקאים הצעירים מוצאים את עצמם בתפקיד המשענת שמעניקה תקווה לקהילה כולה.
לפרטים נוספים

תזמורת ממוחזרת (צילום: יח"צ)
תזמורת ממוחזרת (צילום: יח"צ)

אל תקרא לי חמוד

יום ה' 19.5 18:30

הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי – מספר המקומות מוגבל

ישראל 2016, 36 דקות, עברית, כתוביות בעברית

הוא קורא לעצמו TRA. הוא ילד בן 13. והוא תמיד היה קצת אחר. ניסו לאלף אותו, פגעו בו לא מעט. "הייתי ילד שמן שאהב לחלום בהקיץ ולצייר פיות ולא לשחק כדורגל והילדים לא רצו לשחק איתי, התעללו בי, ואז יצאו המפלצות". מתוך הכאב הוא גילה את כוחה של האמנות ומאז לא הפסיק לצייר מפלצות, ואחר כך דימויים אחרים. בגיל 10 יצר, כהתרסה מול העולם שדוחף את כולנו למושלמות, את הדמות האייקונית "בוטוקס" והפך לחלק מקהילה אמנותית שבחרה את הרחוב כמרחב ליצירה.
חמוש באמונה פנימית שהאמנות תציל את העולם כמו שהצילה אותו מעצמו, הוא מגלה את התקווה ואת הכוח שטמון בו.
לפרטים נוספים

אל תקרא לי חמוד (צילום: יח"צ)
אל תקרא לי חמוד (צילום: יח"צ)

אמיצות

יום ה' 19.5 16:15

הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי – מספר המקומות מוגבל

ישראל 2015, 25 דקות, עברית, כתוביות בעברית

במשחק הראשון של העונה נועם נפצעת. בשיחה עם ז'אן, עוזר המאמן, מתברר כי היא איבדה את המוטיבציה להמשיך באימונים המפרכים, וגם את שמחת החיים. הפרעת הקשב שלה, וההפסדים במשחקים האחרונים, מייאשים אותה. אופל, חברתה לנבחרת, מבינה שהציפיות ממנה, כבת למשפחה דתית, עלולות לקטוע את העתיד המקצועי שהיא חולמת עליו. מועד הנסיעה לטורניר חשוב בסוצ'י, רוסיה, מתקרב, ודוחק בהן להתמודד עם הספקות והלבטים. ברגע האמת, על המגרש, כשהאדרנלין מתפוצץ והלב מתרחב, עולות התשובות.
לפרטים נוספים

אמיצות (צילום: יח"צ)
אמיצות (צילום: יח"צ)

מציאות פנטסטית

יום ה' 19.5 16:15

ישראל 2015, 26 דקות, עברית ואנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית

לאון בן 15 שייך לקהילת הקוספליי העולמית שבה בני נוער מתחפשים לדמויות מסרטים וסדרות אנימציה. במהלך ההכנות לכנס הגדול ולתחרות עולות שאלות שנוגעות בזהות, משמעות ושייכות. הסרט נע על ציר שבין משחק, דמיון ומציאות ומאפשר הצצה לעולמם של בני הנוער.
לפרטים נוספים

מציאות פנטסטית (צילום: יח"צ)
מציאות פנטסטית (צילום: יח"צ)