דוקאביב: תחרות עומק שדה

סרטים לא קונבנציונליים שיוצאים מגבולות הז'אנרים המקובלים, מככבים בתחרות עומק שדה, המציגה דרכים חדשות לספר סיפורים

מלון דאלס (צילום: יח"צ)
מלון דאלס (צילום: יח"צ)

תחרות עומק שדה מוקדשת לסרטים בעלי מעוף ותעוזה אומנותית, כאלה המתעלמים מגבולות הז'אנרים המקובלים ומציגים שפה קולנועית חדשה. התחרות מציגה סרטים מאתגרים המחפשים דרכים חדשות לספר סיפורים, תוך שימוש בטכניקות חדשות או באופני התבוננות מפתיעים ומתוחכמים.

קייט מגלמת את כריסטין

שבת 21.05 20:00  / יום ב' 23.05 22:00

ארצות הברית 2015, 112 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית

מגישת הטלוויזיה הצעירה כריסטין צ'אבק ירתה לעצמה בראש בשידור חי. ההתאבדות שלה, שתוכננה ותוזמנה כמין מופע מעוות, הייתה הסיפור המדובר בפלורידה של 1974, אבל רק לזמן קצר. כשהשחקנית קייט שיל ("בית הקלפים") מתכוננת לגלם את דמותה בסרט אודותיה (שיהיה או לא יהיה) היא מגלה שלא רבים זוכרים את האירוע ומצליחה למצוא רק מעט מידע ועדויות. בניסיונותיה להבין את דמותה של צ'אבק, שיל עוברת מסע אישי גופני ונפשי מורכב. היא מנסה להידמות לה חיצונית אבל גם לשחזר חוויות קשות שעברה צ'אבק והובילו אותה בסופו של דבר לרכישת האקדח שבאמצעותו שמה קץ לחייה, במה שנראה כמו סוג של מופע מחאה. הרגשות והמחשבות הנאגרים בתוכה של שיל, השחקנית, מטשטשים אט אט את הגבול בינה לבין הדמות שהיא מנסה לגלם, וכמו הסרט כולו גם היא נעה וחוזרת בין מציאות לדמיון.
לפרטים נוספים

קייט מגלמת את כריסטין (צילום: יח"צ)
קייט מגלמת את כריסטין (צילום: יח"צ)

מלון דאלאס

יום ו' 20.05 20:15  / יום א' 22.05 14:15

רומניה / ארצות הברית 2016, 74 דקות, אנגלית ורומנית, כתוביות בעברית ובאנגלית

האמיתי נדמה כהזוי והבדוי הוא דווקא מציאותי בסרט יוצא הדופן הזה. ברומניה הקומוניסטית של שנות השמונים, "דאלאס" הייתה ההצצה היחידה למערב שאפשר השלטון בתקווה ללמד את העם כמה נכלוליות ומרושעות דרכי הקפיטליזם. אלא שהעם, ובתוכו ליביה אונגר, הבין משהו אחר לגמרי: הם התאהבו בבני משפחת יואינג, חלמו להתעשר כמותם וכש"בובי" מת, שקעו באבל כבד. שנים אחרי נפילת מסך הברזל, אונגר חוזרת למחזות ילדותה, מלווה בשחקן פטריק דאפי, שגילם את דמותו של בובי ועתה חוזר לנעליו וקם לתחייה ברומניה, במלון שנבנה כהעתק מושלם של החווה הטלוויזיונית בדאלאס. דאפי משתף פעולה עם הפנטזיה הנוסטלגית וביחד הם נעים בין מציאות לדמיון, בין וידויים אמיתיים להזיות.
לפרטים נוספים

מלון דאלאס (צילום: יח"צ)
מלון דאלאס (צילום: יח"צ)

הטרילוגיה ההונג קונגית

שבת 21.05 14:00  / יום ד' 25.05 15:00

הונג קונג 2015, 85 דקות, אנגלית, קנטונזית ומנדרינית, כתוביות בעברית ובאנגלית

למרות שכבר צילם למעלה מ-15 סרטים שהתרחשו בתוככי לבה של הונג קונג, הצלם הנודע כריסטופר דויל מצליח לקחת את הצופים למסע ויזואלי מהפנט, ולהציג בפניהם עיר אחרת, עיר שלא הכירו מעולם. בסרט שחציו תיעודי וחציו בדיוני, דויל משמיע את קולותיהם של שלושה דורות: ילדי בית ספר יסודי, צעירים בעיצומה של המחאה החברתית "מהפכת המטריות" וקשישים באירוע ספיד-דייטינג. סיפוריהם האותנטיים מקבלים ממד חלומי, כשהם משובצים – בתפקיד עצמם – בתוך הפנטזיה, נכנסים ויוצאים אל ומתוך מציאות חיי היומיום של העיר. הסרט צולם בימים של תסיסה פוליטית ותקוות לדמוקרטיזציה ואלה משתקפים בתוך סדרה של מפגשים עם טיפוסים מקומיים ומינאטורות סיפוריות מעודנות.
לפרטים נוספים

הטרילוגיה ההונ גונקית (צילום: יח"צ)
הטרילוגיה ההונ גונקית (צילום: יח"צ)

ארצם של הנאורים

יום ו' 20.05 16:30  / יום א' 22.05 16:15

בלגיה 2016, 87 דקות, פרסית אפגנית, כתוביות בעברית ובאנגלית

הדור הבא של אפגניסטן כבר מתכנן את החיים אחרי שהכוחות הזרים יעזבו את המקום. חבורות של ילדים, החיות ללא פיקוח או טיפול של מבוגרים, שורדות בהרים, במערות, במכרות תת קרקעיים ובשדות קרב נטושים, בהם פזורים טנקים מחלידים. הם מתפרנסים משוד של שיירות סוחרים העושות דרכן לעבר הגבול, כריית אבני חן, מסחר באופיום ומכירה של שיירי תחמושת ומוקשים שהם שולים בסבלנות מהאדמה, תוך מלמולי תפילה בתקווה שלא להתפוצץ. הבמאי פייטר-ז'אן דה פיו בילה שבע שנים בחברת הילדים, החיילים האמריקאים והכפריים החיים בנופים הרריים עוצרי נשימה. הוא יצר סיפור שחלקו תיעוד וחלקו אגדה. כוכביו הם ילדים שמעשנים אופיום ושוחטים כבשים אבל חולמים להינשא ולבנות לכלותיהם ארמונות ענק, שבפתחם ישמרו אריות.
לפרטים נוספים

ארצם של הנאורים (צילום: יח"צ)
ארצם של הנאורים (צילום: יח"צ)

Love True

יום ה' 19.05 20:00   – הקרנה + מפגש עם עלמה הראל / יום ה' 26.05 22:00  

ארצות הברית 2016, 82 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית ובאנגלית

האהבה הופכת את כולנו לשחקנים, שמחליפים מסיכה אחת בשנייה ומוכנים להיחשף באמת רק לרגע, כשהאהבה מתנפצת וחלום האושר הנצחי מתפוגג. עלמה הראל ("בומביי ביץ'") עוקבת אחרי שלושה סיפורי אהבה מורכבים שהחלו כהבטחה ורודה והסתיימו בדרמטיות. בכולם מתגלה פער עצום בין מציאות לחלום, פער שהראל מנצלת כדי לביים עבור הגיבורים שלה פנטזיות, עתיד אפשרי וגם קטעי סרטים הנראים כמו סרטי משפחה ישנים ומאפשרים להם לשחזר זיכרונות טעונים מהעבר. ההתרחשויות בהווה מתערבבות בפנטזיות האלה, מציאות מתערבלת בדמיון והגבול בין זיכרון לדמיון נבחן שוב ושוב. סרט מתעתע שגיבוריו מחליפים זהויות ולומדים איך חוויות שוליות לכאורה עיצבו את האופן שבו הם מתייחסים לאהבה.
לפרטים נוספים

Love True (צילום: יח"צ)
Love True (צילום: יח"צ)

London Road

שבת 21.05 17:45  / יום א' 22.05 10:00  

בריטניה 2015, 92 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית

רצח חמש זונות במהלך שבוע אחד, ברחוב קטן באיפסוויץ', הותיר את התושבים המומים וחסרי אונים. העדויות שנגבו מהם במהלך החקירה ולאורך משפטו של הרוצח (גם הוא דייר ברחוב) הפכו למחזמר. שחקנים בריטיים משובחים ובהם אוליביה קולמן וטום הארדי שרים ורוקדים את המילים המקוריות: כל היסוס, נאום נחרץ, כחכוח או חזרה עילגת נשזרו אל תוך מוזיקה מאיימת וקטעי ריקוד מטרידים לא פחות. התדהמה, החשד של כולם בכולם, הטלטלות הרגשיות והמפגשים הטעונים עם עיתונאים, צלמים וסקרנים – הופכים למין פסטיבל אימה, שבתוכו יש מקום לא רק לחששות מעשיים ("רצינו לעבור מפה אבל מי יקנה מאתנו את הבית") אלא גם הכרת תודה ("סוף סוף הרחוב נקי").
הצילום המשובח מעניק לגרסה הקולנועית המרתקת של המחזמר (שהצליח מאוד על במות לונדון) איכויות מצמררות.
לפרטים נוספים

 

[tobutton text="%22%u05DC%u05E8%u05DB%u05D9%u05E9%u05EA%20%u05DB%u05E8%u05D8%u05D9%u05E1%u05D9%u05DD%20%22" link="%22http%3A//www.docaviv.co.il/2016/tickets/%22" theme="yellow1" target="_blank" track="true" ]

London Road (צילום: יח"צ)
London Road (צילום: יח"צ)