יכול להיות שזה הספין-אוף הטוב בהיסטוריה. אם כבר מגזימים

האלימות אולי מוגזמת, אבל ההברקות מוגזמות לא פחות. Gen V (צילום: יחסי ציבור/אמזון פריים וידיאו)
האלימות אולי מוגזמת, אבל ההברקות מוגזמות לא פחות. Gen V (צילום: יחסי ציבור/אמזון פריים וידיאו)

לראשונה בעולמות הקומיקס, זה מרגיש כאילו קיבלנו ספין אוף מוצדק: סדרת הספין-אוף החדשה של "The Boys" הצליחה לייצר בעונתה החדשה יותר אימפקט מכל השלב הרביעי של ה-MCU. כי כשסדרת ההמשך כל כך טובה, אתם מתחילים להתסכל אחרת גם על סדרת המקור

6 בנובמבר 2023

בשנת 2013 ראינו לראשונה את יקומי הקומיקס מתרחבים עם "סוכני ש.י.ל.ד", שעקבה אחר קבוצת סוכנים בפיקודו של פיל קולסון (קלארק גרג), שהופיע רק שנה קודם לכן ב"הנוקמים". הבטיחו לנו שנראה את קבוצת הסוכנים ב-MCU, שלסדרה תהיה השפעה על הסרטים. זה, כמובן, לא קרה.

מאז אותה נקודה התחילה שרשרת הבטחות חוזרות ונשנות על כך שלכל דבר ב-MCU יש השלכות, אך הסדרות שמארוול הוציאו לא ממש הצליחו לייצר אירועים כאלה. מארוול פחדה מדי לעשות צעד כל כך דרסטי, ובזמן שזו מדשדשת, צץ לו יקום קולנועי חדש של גיבורי-על בשירות הסטרימינג אמזון פריים וידאו – היקום הקולנועי של "The Boys", סדרת גיבורי על שעושה הכל הפוך, על הצד הטוב ביותר.

במשך שלוש עונות הגיבורים שלנו היו הנבלים, והנבלים שלנו היו הגיבורים. והכל בתרגיל מחשבתי פשוט – איך גיבורי על היו מתקיימים במציאות שלנו, זו שנשלטת על ידי מדיות חברתיות, וטראמפ וטרור. לאחר סיום העונה השלישית הוכרז על פיתוח סדרת קולג' שתתרחש ביקום של "הבנים", וזו ידיעה שתפסה אותי בהפתעה. לא ציפיתי שהם ירחיבו את היקום. כלומר, כמובן שהייתה את סדרת האנימציה "שטני", שהציגה כמה סיפורים קאנוניים ולא קאנוניים, אבל אף אחד לא הכין אותנו לספין אוף בסדר גודל כמו "דור ה-V", שסיימה את עונת הבכורה שלה ביום שישי האחרון. לפני כחודש, כשהיא רק התחילה רגע לפני פרוץ המלחמה, כתבתי על "דור ה-V" שמוקדם לקבוע את ההצלחתה – אבל מפרק לפרק הסדרה הוכיחה שאמזון לומדת מהטעויות של מארוול. 

הדבר הראשון ש-"דור ה-V" עשתה נכון היא לשחק עם התפיסה שלנו. שוב. בסדרת המקור נורא ברור שגיבורי העל הם הרעים והנבלים הם הטובים, אבל הפעם המאזן שוב משתנה, בעיקר כי בעמדת הגיבורים הציבו לנו גיבורי על – והקרעים שנוצרים ביניהם מזכירים שילוב אלים ומדמם בין "אקס-מן" ל-"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים". כל אחת מהדמויות שהכרנו מראשית סדרה השפיעה על העלילה, גם אם מדובר בדמויות שוליות ביותר – כמו הבן של "שקוף" או סטודנט טלפת שמשתמש בכוחותיו כדי לנצל מינית נשים. אפילו הופעות אורח של דמויות מסוימות שצצו על המסך לרגע הצליחו להיות משמעותיות פי כמה מאשר צירי עלילה מרכזיים במארוול. 

אבל זה לא רק החיבורים האלה שהופכים את "דור ה-V" לסדרה כל כך מוצלחת. זה הסיפור השלם, התפניות בעלילה, הכיף שיש בסדרה מעצם עיסוקה בקולג' של גיבורי על. הכתיבה אמנם לא מאה אחוז, ולפעמים יש טקסטים שהיו אמורים להשאר בסאבטקסט, אבל אלה דברים ממש קטנים ולא מהותיים, כי מדובר בסדרה שהיא פשוט כיף עבור כל מי שראה ואהב את "הבנים", וגם מי עבור מי שלא, כי היא לגמרי עומדת בפני עצמה. והפעם זה לא סתם כיף דבילי של מתקן בלונה פארק כמו רוב סרטי מארוול, אלא כיף שמגיע עם משקל מסוים על הצופה, כי בסיומה תישארו עם התהיה במי אתם בעצם תומכים? סדרות כאלה, שנותנות גם לצופה תפקיד, הן הסדרות הטובות ביותר – כי זה אומר שהצופה צריך להפעיל את גלגלי השיניים ולחשוב קצת, למקם את עצמו מול הגיבורים, ולא לתמוך בהם באופן אוטומטי. 

"דור ה-V" היא אירוע טלוויזיוני חשוב שטרם דיברו עליו מספיק, בעיקר כי לראשונה בעולמות הקומיקס, זה מרגיש כאילו קיבלנו ספין אוף מוצדק. סוף כל סוף אנחנו רואים איך סדרת ספין אוף יכולה להשפיע על אירועי הסדרה המרכזית ברמה משמעותית, וגם לתפקד כטריילר  מצוין לעונה הרביעית של המקור, וגם להצליח להישאר סדרה שעומדת בפני עצמה, עם סיפור מורכב שמשחק לנו בנקודת המבט וגורם לנו לפקפק לא רק במניעים של הדמויות מהסדרה הזו, אלא גם באלו של הדמויות מסדרת האם. אם אהבתם את "דה בויז" והבטן שלכם לא מתהפכת בקלות, זה הזמן שלכם לצפות גם ב-"דור ה-V", שמדגימה למארוול איך יקום קולנועי צריך לעבוד. אם לא צפיתם באף אחד מהם – למה אתם מחכים? יש לכם עבודה לעשות.
"דור ה-V", זמין עכשיו באמזון פריים וידאו