"אני דיוויד אטנבורו, ואני בן 93": המסר של יוצר סרטי הטבע האגדי

חוקר הטבע שהנחה עשרות סרטים וסדרות מצליחות והפך לשם נרדף ל"סרטי טבע" מככב בסרט תעודה חדש שיעסוק במשבר הסביבתי

דיוויד אטנבורו (צילום: Getty Images)
דיוויד אטנבורו (צילום: Getty Images)

זה יותר משישה עשורים שקולו של דיוויד אטנבורו מלווה את סרטי הטבע הנצפים והאהובים ביותר בעולם. בשנים האחרונות סרטי הטבע של ב-BBC מוצאים קהל חדש והפופולריות שלהם עולה לאור משבר האקלים וההתעניינות הגוברת בסביבה.

בחודש אפריל הקרוב יוצא סרט תיעודי חדש בשם "David Attenborough: A Life on Our Planet", שבו הוא מדבר על הרגעים שהשפיעו ועיצבו את חייו כחוקר טבע, ועל השינויים ההרסניים שהוא ראה בעשורים האחרונים עד לשנות זקנתו.

בטריילר לסרט שיצא היום, אומר אטנבורו: "עולם החי הוא פלא מרהיב וייחודי, אבל הדרך שבה אנחנו, בני האדם, חיים על פני כדור הארץ מדרדרת אותו […] הסרט הזה הוא העדות שלי והחזון שלי לעתיד. הסיפור על איך עשינו את הטעות העצומה הזו, ואיך אם נפעל עכשיו נוכל לתקן אותה".

בשנות ה-60 התמנה אטנבורו לעורך BBC2, ולאחר מכן שימש כמנהל התוכניות הראשי של ה-BBC. עשרות הפרקים של סדרות "החיים" בהפקתו ("החיים עלי אדמות", "מעגל החיים", "חיי הציפורים" ועוד) הם מהחומרים הטלוויזיוניים המשפיעים ביותר על סדרות וסרטי הטבע שנעשו אי פעם, והסדרות שלו בשנים האחרונות, בהן "הכוכב הכחול 2", הן מהתוכניות הנצפות ביותר בטלוויזיה הבריטית. מזה שנים הוא עוסק בסרטיו במצבו של כדור הארץ, בתפיסה האקולוגית ובשינויים שהטבע עובר.