העירייה משווקת דיור בר השגה לרווקים ב-4,650 ש"ח

המחיר נמוך ממחיר השוק (4,200 ש״ח), העירייה מסבסדת גם את דמי ועד הבית (450 ש״ח אחרי סבסוד), ובכל זאת הגרלת הדירות במגדלי גינדי ממחישה את חומרתו של משבר הדיור

הדמיית פרויקט גינדי. באדיבות עיריית תל אביב יפו
הדמיית פרויקט גינדי. באדיבות עיריית תל אביב יפו
24 ביולי 2019

בעוד מחירי השכירות ממשיכים לנסוק ומצב השוק מחמיר, עיריית תל אביב-יפו פתחה החודש הגרלה חדשה לדיור בר השגה במגדלי גינדי TLV, בשיתוף חברת עזרה וביצרון. ההרשמה להגרלה, שבמסגרתה הוצעו 50 דירות, נפתחה לראשונה רק לרווקים ולזוגות ללא ילדים שרוצים לנסות את מזלם.

הדירות בנות שני חדרים פורסמו תחילה במחיר של 4,500 ש"ח, סכום שגרר אחריו התרעמות מצד תושבים שטענו כי אינו נמוך בהרבה ממה שדירת יחיד בת שני חדרים עולה כיום וכלל לא "בר השגה", מה גם שלסכום מתווספים דמי ועד בית בסך 450 ש״ח. יש לציין כי דמי ועד הבית, שבפרויקטים מהסוג הזה יכול לעלות על 1,000 ש״ח בחודש, מסובסדים גם הם על ידי העירייה. עם זאת, אפשר שבעקבות התלונות, לאחרונה החליטו בעירייה לנקוט בצעד חריג והורידו את שכר הדירה ב-300 שקל, כך שיעמוד על 4,200 ש"ח – 4,650 ש״ח יחד עם דמי ועד הבית.

כדי להירשם בהגרלה, שתסתיים ב-12 לאוגוסט, עליכם לעמוד בכמה קריטריונים קפדניים, ביניהם: היעדר בעלות על דירה, תושבות בתל אביב-יפו במשך שלוש השנים האחרונות לפחות, הכנסה המדורגת בעשירון ראשון עד שביעי, הון עצמי שלא עולה על 300 אלף שקל וגיל שלא עולה על 45. מי שיזכה בהגרלה יקבל מצרך נדיר בשוק המטורף של תל אביב – חוזה שכירות יציב למשך 3 שנים, עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות.

הדמיית פרויקט גינדי. באדיבות עיריית תל אביב יפו
הדמיית פרויקט גינדי. באדיבות עיריית תל אביב יפו

"אני לא באמת קוראת לזה בר השגה. זה רק ממתיק את הגלולה המרה", אומרת קרני שמש, תושבת העיר שנרשמה להגרלה. "זה לא מחיר שהוא באמת בר השגה כיוון שבסוף אתה משלם את אותו כסף שהיית משלם בין כה וכה, פשוט על דירה חדשה". לטענתה, המלחמה בשוק הדירות הפכה כל כך קשה שצריך הרבה יותר דירות ובמחיר יותר זול כדי לעשות שינוי אמיתי. "זה מרגיש כאילו אומרים לנו 'הנה אנחנו עושים משהו כדי להשתיק את התושבים שמתרעמים על המחירים', אבל זה בעצם שטויות. אתה פשוט תלך לישון בהרגשה קצת יותר טובה כשתראה קיר מטויח במקום רצפה מתפוררת, זה הכל. זה לא באמת מחיר טוב וזה עדיין הרבה כסף בשביל אדם שגר לבד".

מעיריית תל-אביב-יפו נמסר:  ״העירייה מציעה פרויקטים של דיור בר השגה בעלות שכירות הנמוכה ב30% ממחירי השוק, ובשונה מדיור ציבורי, פרויקטים אלה נועדים לתת מענה למעמד הביניים. מדי שנה אנו יוצאים בהגרלות דיור בר השגה באזורי ביקוש שונים, ובהתאם כך גם מחירי השכירות שונים ומותאמים לכל פרויקט״.