דיין ג'ו עושה מוזיקה למכשפים ומכשפות אורבניים

קליפ הבכורה של דיין ג'ו (עדי קום) הוא שירת הלל לתרבות השמאנית-אורבניסטית של מטרופולינים קודרים הצדים אחר זהות. בין פסיכדליה לטכנו, זה בדיוק במקום

דיין ג'ו (צילום: פז בונפיל)
דיין ג'ו (צילום: פז בונפיל)
27 בנובמבר 2017

עבור המכשפות החיות בקרבנו, מעגלי הריקוד המסורתיים בקרחות יער מרוחקות הוחלפו במקדשי טכנו קודרים ומועדוני הופעות אפלוליים. אלבום הבכורה של דיין ג'ו (עדי קום), מוזיקאית ומכשפה מירושלים הפועלת על קו ירושלים-תל אביב-ברלין, הוא פסקול עבור מכשפים ומכשפות בני העידן שלנו.

המוזיקה של ג'ו הוגדרה בעבר על ידי מגזין המוזיקה של VICE כ"פופ מכשפות", ולתוך שבע רצועות האלבום מותכות השפעות אקלקטיות של של אמביינט, גראז' רוק, פאנק, נויז ובלק מטאל לנראטיב נאו-פגאני-אורבני. "האלבום הוא בעיקר על הרצון לחיים ניו אייג'יים ונקיים", מסבירה ג'ו, "ועל הבחילה מן המחשבה על חיים כאלה".

קליפ הבכורה "New Age", הנושא גם את שם האלבום, שבויים על ידי הבמאי האוסטרלי טורק לי באמצעות אלגוריתם הבינה המלאכותית של גוגל, Deep Dream, הוא שירת הלל לתרבות השמאנית-אורבניסטית של מטרופולינים קודרים הצדים אחר זהות. הוא צולם בברלין וכולו תזזית הרוטטת בין השפעות של דפוסי שימוש באימוג'ים, סמים פסיכדליים וטריפים דיגיטליים, מעין זרם תודעה מחורע של דור המהגרים החדשים.

"הקליפ הוא מעין מחווה ל-'Off The Air' (סדרת אנימציה שיש הטוענים שקהל היעד שלה הוא צרכני פטריות הזייה ו-DMT – ע"ס). זה אמור להיות עולם ויזואלי אקלקטי שעובר בין פסיכדליה לטראש ולמלנכוליה, והם כולם גם בעצם מה שהאלבום עשוי ממנו", אומרת ג'ו.