הקוד האתי – דיני דירוג נהגים

האם לדרג נהג שמבקש לעשות זאת, מה קורה כשהוא מוסיף עמלה של 4.80 ₪ ואיך לשמור על דירוג הגון גם לנו, הנוסעים?

Gett (צילום: דין אהרוני רולנד)
Gett (צילום: דין אהרוני רולנד)
3 במאי 2018

 

אין מרגוע לעמל

גם אם הנהג שלכם הכי חמוד בעולם, אם הוא מוסיף עמלה של 4.80 ש"ח לגיטימי לתת לו רק כוכב אחד. זה כנראה לא ישנה את החלטתו בעתיד אבל כן יגרום לכם להרגיש שפחות נדפקתם. זה עובד גם הפוך: הנהג שלכם לא משהו אבל לא גובה 4.80 ש"ח אפילו שמותר לו? הודיעו לו שהוא המלך (וגם ביבי אם צריך) ופנקו אותו בחמישה דרקונים. ככה ייעשה לאיש!

דה־פוליטיזציה

סטריאוטיפית, לפחות, הדעת נותנת שרוב קוראי המדור הזה לא מסכימים עם דעתם הפוליטית של רוב נהגי המוניות. לא בטוח שזה נכון, אבל כן בטוח שדעה פוליטית, עקרונית, אינה עילה ראויה להוריד ציון לנהג. כשמאלנים חבוטים ומוחרמים אנחנו כבר אמורים להבין איך זה מרגיש כשתוחרם בגללך דעתך הפוליטית. האג'נדה שלו חוצה גבולות לעבר השמצה והכללה של אוכלוסיות מוחלשות? תנו בראש, לגמרי.

לא עוצר באדום

ראוי בהחלט לתגמל בציון נהג ערני, שתופס אור ירוק ברגע שהוא מתחלף, ושניכר שעושה מאמצים אמיתיים להביא אתכם אל היעד בזמן (ובפחות כסף). לא ראוי בכלל לתגמל אותו על זה שתפס אור כתום שהפך לאדום כדי להביא אתכם מוקדם אל היעד. זו כבר חריצות שאנחנו לא רוצים לעודד.

נודניק חמישה כוכבים

הנהג ביקש מפורשות שתדרגו אותו ושתיתנו לו חמישה כוכבים? אין בעיה ידידי, נדרג בכיף, אתה תראה מה זה. רק חכו שתרדו מהמונית ותגיעו לאזור מבטחים לפני שתרסקו לו את הממוצע. הכלל הראשון של חמישה כוכבים הוא שלא מבקשים חמישה כוכבים!

הלקוח תמיד מתחנן

לאחרונה החליטה GETT שגם הנהגים יוכלו לדרג את הנוסעים ושגם לקוחות צריכים ציונים. מצד אחד נסו לא להשיג דירוג גרוע בכוונה – השתדלו למשל לא לאחר, במידת האפשר. מצד שני, שום דירוג נוסעים לא שווה את זה שתשפילו את עצמכם ותבקשו מהנהג שידרג אתכם בעצמו.