הקוד האתי – דיני הפגנות

מה אסור לכם לעשות אחרי שהעליתם תמונה מההפגנה לפייסבוק, איפה לקשור את האופניים ומה הופך אתכם למפגינים "קבועים"? כך ינהג המפגין המוסרי

הפגנה בפתח תקווה (צילום: אריאל עפרון)
הפגנה בפתח תקווה (צילום: אריאל עפרון)
1 במרץ 2018

 

הפגנת נוכחות

העלתם סלפי/סטורי מההפגנה כדי להוכיח לעולם כמה אתם ליברלים טובים והומניים? מעולה, מותר לכם להתפאר באלטרואיזם שלכם, בייחוד אם מדובר בהפגנה קטנה יחסית. אלא שכעת גם חלה עליכם חובה: אסור לכם לחתוך מההפגנה מיד אחרי שהעלתם את ההוכחה לרשתות החברתיות, ואתם חייבים להמשיך לדפוק נוכחות לפחות עוד חצי שעה.

>> האם אתם מחויבים לקחת טרמפ חבר שראיתם בצאתכם מהופעה? 

בשידור חופר

ככלל אין להעלות לייבים מהפגנות לפייסבוק שלכם. אתם לא צוות שטח של ערוץ 2. כל מי שהלייב הזה מעניין אותו יגיע להפגנה, ואם בכל זאת זה מעניין את מי שלא הגיע – אנחנו בטוחים שהוא יוכל להתאפק עד שתחזרו מההפגנה, תבררו מה מקטעי הווידיאו שצילמתם שווה משהו ואז תעלו אותו. המצב היחיד שבו מותר לעלות לייב זה אם יש לכם מידע בלעדי או תיעוד בלעדי שרלוונטי לחברי הפייסבוק שלכם ושחשוב שיראו אותו דחוף ("חוסמים עכשיו את איילון, בואו!", או "שוטרים מרביצים לי, תתקשרו להורים שלי!").

לירות בנגמ"ש

העובדה שאדם מוציא את עצמו מהבית לטובת מטרה אידיאולוגית היא דבר טוב שיש לעודד ולא לבקר. בחרו את האויבים שלכם: אין טעם ללכלך על אנשים שהלכו להפגנה אחרת שמתקיימת במקביל לזו שלכם (אלא אם זאת הפגנה שמנוגדת להפגנה שלכם, ע"ע שפי פז), הם עדיין בצד הנכון של העולם. התמקדו באלו שהעדיפו להישאר בבית כדי לצפות בריאליטי סוג ז'.

המאבק הוא אני

אל תמהרו להתפאר במעורבות האזרחית הנערצת שלכם לפני שיש לכם באמת על מה. הלכתם להפגנה אחת? אתם עדיין לא צ'ה גווארה ואין לכם מה להתנשא על אחרים. רוצים לטעון שאתם חלק מ"הקבועים" בהפגנות, קשורים ל"התארגנות" או ל"מטה המאבק"? עליכם להגיע לשלושה מופעים לפחות ברציפות של אותו המאבק, להצטלם פעם אחת עם שלט (ולהעלות לפייסבוק) וכן להזמין אנשים לאיוונט. רק אחרי כל זה תוכלו באמת לטעון שאתם חלק מהדבר.

קול גלגל

הגעתם להפגנה באופניים? קשרו אותם באזור שנמצא קצת אחרי הטווח האוטופי שאליו ההפגנה יכולה להגיע. אין דבר יותר מעצבן מאדם עם אופניים שתקוע באמצע ההפגנה ונותן לכם קטנות ברגל עם הגלגל.