הקוד האתי: דיני חדר כושר

שלא תעזו לדרוך בחדר הכושר לפני שאתם סגורים על דיני הנימוס המקובלים. מתי מותר לבהות, מה אסור לעשות ואיך מתנהלים מול איש עם אזניות: המדריך להדיוטות

25 במאי 2017

בהייה

בהינתן העובדה שאי אפשר להתאמן עם משקפי שמש, יש לדאוג שהבהייה שלכם (שהיא סך הכול מקובלת, מלא שווים ושוות בטייץ), תהא מינימלית ככל שאפשר. רוצים לבהות? עשו זאת דרך המראה או מאחורי גבו של המתאמנ/ת.

טיפים

אחת מהרעות החולות של מכוני הכושר היא האובר אלטרואיזם של חלק מהמתאמנים: הרצון לעזור לך לבצע את התרגיל כפי שבאמת צריך לבצע אותו. כמו בכל אלטרואיזם מוגזם גם כאן הנותן רוצה להרים בעיקר לעצמו. נסו להשתלט על היצר ולעזור למי ש:

1. מבקש עזרה.

2. מבצע את התרגיל בצורה עקומה לחלוטין שעלולה לפגוע בבריאות שלו.

שיחות

למעט מקרי חירום, אין טעם להפריע למתאמן עם אוזניות. הוא או היא לא סתם עם אוזניות. הם כנראה לא מעוניינים לנהל שיחות חולין/ לקחת חלק במה שנתפס בעיני חלק מהמתאמנים כאזור חופשי לפיק אפ.

סיימת?

עובדים על אחת מהמכונות? יש לכם דקה בין סט לסט לפני שאתם מאבדים את הלגיטימציה להחזיק בה. בטח בשעות העומס. אתם יכולים להשאיר עליה את המגבת שלכם עד מחר, אם מתאמן אחר יקלוט שהתרחקת ממנה יותר מחמישה מטרים ושעבר פרק זמן מספיק הוא יכול לכבוש את היעד.

גניחות

אולי הנושא הכאוב ביותר בכל מה שנוגע לחדרי כושר. אף אחד לא רוצה לשמוע אתכם גונחים, עדיף שתורידו במשקל של המשקולות מאשר שתשחזרו את הסצנה מ"כשהארי פגש את סאלי".