הקוד האתי – דיני כלבים בחורף

האם זה לגיטימי לא לאסוף את הקקי של הכלב בגשם ומה לגבי מעילי הכלבים המגוכחים? כל התשובות לבעלי הכלבים שתוהים איך להתמודד עם החורף הקרוב

כלב מדגמן מעיל גשם יפה וגם שימושי שנועד למצבי חירום. צילום: Junko Kimura/Getty Images
כלב מדגמן מעיל גשם יפה וגם שימושי שנועד למצבי חירום. צילום: Junko Kimura/Getty Images
22 בנובמבר 2017

חריגת פז"מ

הגשם אינו תירוץ לא לבצע את חובתכם המוסרית ולהוציא את הכלב שלכם לטיול. אם ברוב ימי השנה המקסימום שאפשר לחכות בין טיול לטיול (עם כלב בוגר ובריא) הוא תשע שעות, בחורף מותר לכם לסחוב עד שהגשם בחוץ יסתיים, ובלבד שמדובר בחצי שעה־שעה נוספת בלבד. הגשם נמשך מעבר לזה? הצטיידו במטרייה וקללו את היום שבחרתם לאמץ כלב.

הגנה אווירית

ימי החורף הגשומים מעלים מחד גיסא את החשש לחזור הביתה עם כלב רטוב ובהמשך מסריח, אבל מאידך גיסא מעלים את החשש להיראות מגוחכים ברחוב עם כלב הלבוש במעיל כלבים.
לנשים ולגייז, אפוא, מותר להלביש את הכלב במעיל בכל פעם שהטמפרטורה יורדת מתחת 15 מעלות, ובלבד שמדובר במעיל אופנתי. סטרייטים רשאים לעשות כן רק אם יורד גשם ולא ניתן לדחות את הטיול עד שייגמר (ראו סעיף 1), ורק אם המעיל הוא פונקציונלי, קרי מגן על הכלב מהגשם. איך תדעו אם זה אכן מצב חירום שמאפשר את המעיל? אם גם אתם בעצמכם מכוסים מכף רגל ועד ראש ומצוידים במטרייה.

בין הסדינים

המלצת המערכת היא לתת לכלב לעלות לישון איתכם על המיטה בכל השנה (בשביל מה יש מיטה אם לא כדי לישון בה עם כלב, יש שיאמרו), אולם אם אתם מהאסכולה שמתנגדת לכך, החורף הוא הזמן להגמיש את הכללים: אם הטמפרטורה הלילה נמוכה מ־21 מעלות, אפשרו לכלב לעלות למיטה ודאגו גם לכסות אותו במידת הצורך. הכלב יודה לכם מיד, אתם תודו לנו אחר כך.

קצין איסוף

איסוף הקקי מהמדרכה הוא עוד נדבך, חשוב ככל שמבאס, בשורת החובות שלנו כלפי הכלבים (וכלפי עוברי האורח שישנאו אותם אם לא תאספו). אל תתבלבלו – החובה הזאת עומדת לכם גם כשיורד גשם.