דיני עבודה: מה אסור להגיד בריאיון ועם מי לאכול צהריים ביום הראשון?

איך להתנהג עם מועמדים מתחרים? מה לעשות אם דוחקים בכם בריאיון לכלך על מקום העבודה הקודם? איך להתנהג ברשת עם קולגות כשאתם חדשים במשרד ועוד עשה ואל תעשה

מתוך "המפץ הגדול"
מתוך "המפץ הגדול"
10 במרץ 2016

ריאיונות עבודה

השתדל להימנע מלהכפיש את מקום העבודה הקודם שלך (אלא אם הם הכפישו אותך קודם). גם אם המראיין מנסה לדחוק אותך לפינה כדי להוציא מידע עסיסי, נסה להתגבר על הפיתוי ולא לשתף פעולה. ("כן אני מכיר את השמועות על זה שהוא בארון. לצערי אין לי מידע חדש שאני יכול לספק בנושא").

בראיונות עבודה (בדומה לקורות חיים) מושג האמת נזיל למדי. אם המראיין שואל אותך כמה הרווחת במקום העבודה הקודם שלך, תמיד תן לו מספר שגבוה ב-25 אחוז ממה שהרווחת (ברוטו). גם אם נראה לך שיש לו קשרים בענף והוא יכול לבדוק אם שיקרת אל תחשוש. פשוט תאמין בשקר שלך והכול יסתדר מעצמו.

אם מראיינים אותך כמה אנשים, נסה להביט בכל אחד מהם באופן שווה ולהנהן בראש למה שהם אומרים מבלי להפלות אף אחד מהם. מי שתקדיש לו הכי פחות תשומת לב יהיה כנראה מי שיתנגד להעסיק אותך ו/או הנמסיס שלך בעתיד במקום העבודה החדש. נסה לזהות מי הדמות הדומיננטית בחבורה ופנק אותו בחיוכים ובהנהונים כפולים.

עבודה חדשה

גם אם היה ביניכם חיבור נפלא ביומכם הראשון במקום העבודה החדש, חכו קצת עם הצעת החברות בפייסבוק לעמיתכם החדשים. אל תראו נלהבים מדי ואל תציעו לכמה אנשים חברות בו זמנית.

אפילו אם מדובר בג'וב חלומותיכם, אל תמהרו לאמץ את שפת התאגיד ולהשתמש בגוף ראשון רבים כדי לתאר את מקום העבודה החדש שלכם. ("אנחנו מתעסקים בקונספטים ובפתרונות תוכן יצירתיים"). חכו להעלאה הראשונה במשכורת.

אם הגעתם לג'וב החדש דרך אדם שכבר עובד בחברה (כלומר הוא הביא אתכם לעבודה), אתם מחויבים לשמור לו אמונים לתקופה של לפחות שלושה חודשים, לצאת איתו להפסקות צהריים ולהלשין לו במידה ואתם נחשפים למידע הנוגע לתפקודו בתאגיד.

גיליתם שאחד מעמיתכם החדשים מתגורר בסמוך אליכם ומגיע לעבודה עם רכב? חכו כמה ימים לפני שאתם נופלים עליו ומתחילים לנסוע איתו הלוך חזור. ליתר ביטחון, אתם רשאים לפתוח בתחקיר שיבדוק האם יש לו דלקן או לא. זה יהיה קריטי להמשך היחסים ביניכם.