אכזבה למנויים: דיסני+ מעלימה סרטים בשקט מהתפריט

חודשיים אחרי ההשקה, מתגלה כי חלק מהסרטים של דיסני עוד כבולים בזכויות שידור קודמות בפלטפורמות אחרות

"שודדי הקאריביים: זרמים זרים"
"שודדי הקאריביים: זרמים זרים"

דיסני+ הושקה רק בנובמבר האחרון, אבל הבעיות כבר מתחילות. כפי שדווח באתר פוליגון, משתמשים רבים שמו לב שמתחילת 2020 סרטים החלו להיעלם מהתפריט ללא הודעה מוקדמת – זאת בניגוד גמור להבטחה לפיה כל הסרטים של דיסני יהיו זמינים לצפייה בדיסני+ לעד. בין הסרטים שנעלמו בינתיים: "ד"ר דוליטל", "שודדי הקאריביים: זרמים זרים", "שכחו אותי בבית" 1+2 ועוד.

מגזין דה ורג' אישר מול דיסני את הסיבה לחוסר הזמינות של הסרטים, שהיא זכויות שידור קודמות. העיתונאית ג'וליה אלכסנדר כתבה: "חלק קטן מסרטי דיסני נמצאים תחת זכויות שידור קודמות, וזו הסיבה שהם הוסרו. הסרטים האלה יחזרו לדיסני+ באופן קבוע מיד לאחר שיפוג תוקף זכויות השידור אצל הצדדים האחרים".

"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי"
"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי"

הסרת הסרטים הייתה מפתיעה, כיוון שדיסני לא עדכנה את המנויים שלה. הצרה היא שזה כנראה ימשיך לקרות. על פי דיווח באתר בלומברג, יש סיכוי שגם סרטים גדולים של דיסני, בהם "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" ו"קוקו", יחזרו לנטפליקס "בסביבות 2026" – ואז הם לא יהיו זמינים בדיסני+, אלא אם השתיים ינסחו הסכם חדש.

המשמעות היא שלדיסני+ כנראה לעולם לא יהיו את כל הסרטים שבבעלות דיסני, מה שהופך את קיומה לקצת פחות הכרחי. בכל מקרה, אם שמתם עין על סרט, כדאי שלא תדחו את הצפייה.