חוק חדש בטקסס יאסור על שליחת דיק פיקס לא רצויים

החל מהחודש בטקסס, תמונת תקריב של איבר המין הזכרי תזכה את השולח בכנס כספי על סך 500 דולר. בקרוב בארץ?

דיק פיק. צילום: סאטרסטוק
דיק פיק. צילום: סאטרסטוק
11 בספטמבר 2019

אם עדיין מפרה את שלוותכן פה ושם תמונת פין זקור שלא בהזמנה, הנה חדשות משמחות מטקסס: על פי הדיווח של סוכנות הידיעות AP, החל מחודש זה החילה המדינה חוק האוסר שליחת תמונות פין בלתי רצויות. העונש על העבירה הוא קנס העומד על סך 500 דולר, מספיק כדי לגרום לסוטה המצוי לחשוב פעמיים בטרם שליחת החומר הפורנוגרפי.

אם תהיתם לעצמכם מה גרם למדינת הנשק החם לילדים לצאת באקט מתקדם כל כך, נראה שיש לזקוף את ההצלחה לטובת וויטני וולף, שהובילה את המהלך. וולף, להזכירכם, היא מייסדת אפליקציית ההיכרויות הפמיניסטית "באמבל", שקמה כתגובת נגד לטינדר, ובה רק הנשים הן אלה שיכולות לפתוח בשיחה עם בני המין השני.

"אם חשיפה מגונה נחשבת פשע ברחובות, אז למה לא בטלפון או במחשב?", שאלה וולף את מחוקקי טקסס בשימוע מוקדם יותר השנה. המחוקקים הסכימו, והצעת החוק זכתה לתמיכה דו-מפלגתית. החוק, שנכנס לתוקף בשבת ה-31.8, לא אוסר רק על שליחת דיק פיקס אלא כל העברה דיגיטלית של חומר ויזואלי לא רצוי המתאר את "החלקים האינטימיים" של כל אדם, כמו גם "איברי מין גבריים מכוסים הנמצאים במצב סורר". מחוקקי טקסס עדיין מתקשים לומר "זקפה", כנראה.

 

לפי הניסוח המגדרי המעורפל הזה, קשה להסיק שהחוק מונע גם מנשים לשלוח תמונות של איבר המין שלהן בהפתעה. לא מופרך להניח שהחוק לא עוסק בזה פשוט מתוך היעדר עניין לציבור. בהכללה גסה, נראה שגברים סטרייטים נוטים לקבל תמונות פתע של נרתיקים ברוח טובה יותר לעומת הזעזוע שחוות נשים בעת קבלת התמונה. על כך יעידו נסיונותיהן הרבים של נשים להילחם בתופעה לאורך השנים. אלה הולידו ב-2017 אתר בשם "דיק פיק לוקייטור", המאתר עבור מוטרדות דיק-פיקס את פרטיו של שולח התמונה, ועל ידי כך מאפשר להן לחשוף את התנהגותו בפני משפחתו, בת זוגו או המשטרה.

באוגוסט האחרון פירסם כתב העת לחקר מיניות מחקר חדש, שמסקנותיו קובעות כי גברים ששולחים דיק פיקס הם סקסיסטים ונרקסיסטים יותר מאחרים. כמחצית מהם הודו שהם שולחים את התמונות במטרה לגרות את האישה, אולם החצי השני טען שכלל לא אכפת לו איך האישה תגיב וכי הוא מפיק סיפוק מהאקט עצמו.

לאור הממצאים העגומים האלה, מובן שהסברה בנושא לא עובדת וכי חקיקה קשיחה הכרחית למיגור התופעה. קשה לומר עדיין עד כמה תצליח המשטרה לאכוף את החוק, אך בינתיים אפשר להתעודד מהמסר הברור: שליחת דיק-פיק ללא הסכמה היא לא שובבה ומשעשעת, אלא עבירה פלילית. ולא, בנים, לשאול "אפשר לשלוח לך משהו?", זה לא מספיק ספציפי כדי לקבל את ה"כן" הדרוש.