דירת גלריה: בית אסתטי ביפו שמהודק עד הפרט האחרון

יפים מדי. בר גורן וליאור לחמן (צילום: אור עדני)
יפים מדי. בר גורן וליאור לחמן (צילום: אור עדני)

עד כמה בר וליאור מקפידים על עיצוב הדירה המושלמת שלהם ביפו? יש להם קיר שמוקדש לעבודות אמנות מתחלפות

29 בדצמבר 2019

כאן גרים: בר גורן (28), אוצרת אמנות, וליאור לחמן (28), מקעקע ובעלים של סטודיו לקעקועים לב
לוקיישן: יהודה מרגוזה יפו
מטראז': 86 מ"ר
ותק: 5 שנים

ליאור: "כשהיינו בני 22 גרנו על רוטשילד-החשמונאים ורצינו מקום שקט קצת יותר".

בר: "רצינו מקום שהוא יותר בית ופחות הדירות השבורות של מרכז תל אביב ובמחיר נורמלי יחסית. באנו ליפו ומיד התאהבנו בדירה הזאת, בעיקר בגלל התאורה".

ליאור: "וגם בגלל הפאטיו".

בר: "הדירה הקודמת שלנו הייתה קומה ראשונה ומול עץ. אנחנו רציתי את ההפך הגמור ופה יש מלא אור!".

ליאור: "שנינו אנשים דומיננטיים אבל הוויז'ן שלנו כלפי הספייס הביתי דומה מאוד – לא פלצני מדי ולא מתיימר מדי, אנחנו אוהבים מאוד צבעוניות. הבית הוא יותר אסופה של דברים שמזכירים לנו רגעים".

בר: "הבית שלנו משתנה כל הזמן. בעוד חודש הכל יראה אחרת, יהיו עוד ספרים, נרות חדשים. אנחנ מגוונים פה כל הזמן".

ליאור: "חשוב לנו שיהיה פה נעים ומזמין. הנרות ינטפו ויגיעו עד הסוף שלהם ויתחלפו כל הזמן, והכרבוליות בסלון בשימוש תמיד, הבית הוא מרחב דינמי וחשוב לנו שלא ירגיש תקוע כי חיים פה. חשוב שירגישו שיש פה דברים עם כמה גלגולים, קצת סדקים, יש כאן חיות".

בר: "עיניים וקורניצ'ולים מנאפולי תלויים בכל הבית, אנחנו מתים על זה".

ליאור: "החיים שלנו די משיקים, אנחנו עוסקים בתחומים של ארגון של אסתטיקה ועיצוב, כל אחד מהאספקט שלו. אנחנו גם חברים מאוד טובים אז אנחנו מאוד מעורבים בחיים אחד של השנייה, אז יש קצת דינמיקה של 'מה שיש לי גם לך צריך להיות אבל מה שלך יש גם אני רוצה שיהיה לי".

>> לעוד דירות מהממות בתל אביב

הסלון: ספה וכורסאות שהיו של סבא של בר, כריות מג'ינג'ר, סטנד הכרבוליות. על הקיר עבודת אמנות של בת דודתה של בר שניתנה כמתנת חתונה לזוג וגלוית הפרחים מתערוכה של אנדי וורהול שהוצגה במוזיאון לאמנות מודרנית בפריז ב־2015. ליאור: "יש לנו הרבה אמנות בבית, בעיקר של אמנים ישראלים צעירים ואנחנו מנסים לפתח אוסף קטן מאוד בוסרי ולא מתיימר. קיבלנו לדוגמה הרבה אמנות לחתונה שלנו כי יש לנו מלא חברים אמנים וזה כל כך כיף! אנחנו ממש אוהבים את זה".

פינה בסלון עם ספרי אמנות וקטלוגים של תערוכות מהעולם בתוך ארגזי יין שהוסבו לרהיט, תחת מנורת קונכייה שבר קיבלה מקרובת משפחה לפני כמה שנים

מבט אל המרפסת מהסלון הפונה לנוף גגות יפו

מבט אל הצד שני של הסלון

כוננית מבית ההורים של בר שעברה עם בני הזוג מהדירה הראשונה. "השידה היא ממרוקו, זה פריט מהבית של ההורים שלי. היא הייתה בדירה הקודמת שלנו והכניסה אליה צבע וחיים, בעצם עיצבנו את כל הדירה הקודמת סביב הפריט הזה וגם כאן היא מוסיפה הרבה חיות וצבע. אפשר להגיד שגם בסיבוב הזה עיצבנו את הסלון סביב השידה הזאת".

פריטים על השידה ממרוקו. ספר של הנרי רוסו, סטנד מעץ שהצלמים של החתונה הביאו לזוג עם תמונות מהחתונה, צלחת ממפעל שהיה בבעלות ההורים של ליאור, קלפי טארוט של סבתא של בר ז"ל. בר: "היא הייתה אישה רוחנית מאוד והביאה את הרפלקסולוגיה לארץ. בזמנו הרעיונות והמעשים שלה נחשבו הזויים אבל היום כולנו מדברים עליםה ועושים אותם. אני גדלתי על העקרונות האלה בבית שלי".

ליאור: "אנחנו אוהבים שיהיה לנו קואזי – חלל של בית זה מקום שחשוב שיהיה בו נח ונעים, אז יש פריטי אווירה כמו נרות וקטורות שאנחנו מדליקים מדי יום. מצד שני הרבה צבעוניות. המקום שאפשר לשים ירוק, פרחים וצמחייה אני שם. בכל שישי יורדים למטה לפרחנית, מכינים לנו זרים ומפזרים בכל הבית, חשוב לנו שיהיה מסודר אבל גם שיהיה משמח".

כורסאות מבית סביה של בר

כוננית מלאה בחפצים של הזוג

הכוננית, עם תמונות וחפצים שבני הזוג אספו לאורך השנים

הסלון מהמטבח

האי במטבח: אריח שהוא טסט מפרויקט שליאור עשה בהדפסת ציור קיר על אריחים ללובי בניין משרדים, תמונת פולארויד מהחתונה במסגרת מנצנצת, ואזה עם פרחים טריים שבני הזוג מביאים בכל שישי, מחזיק מפיות בצורת בית.

מבט אל המטבח: בר עם הרבה אלכוהול משובח כי הזוג אוהב מאוד לארח, ראנר של מפת האי קאפרי שנרכש בירח דבש בקאפרי. ליאור: "אנחנו מטיילים הרבה בעולם בגלל העבודות שלנו. אני מקעקע הרבה בסטודיואים ברחבי העולם ובר נוסעת איתי כדי לבקר במקומות שיש בהם שדה אמנות פעיל ומשמעותי בגלל העבודה שלה, וגם כי שנינו חובבי אמנות ומביאים הרבה מזכרות קטנות מכל מקום שאנחנו מגיעים אליו. בר: "אני רואה את זה כחלק אינהרנטי בעבודה שלי, זה נותן לי השראה ולהיות ערה לחלק ממה שקורה בעולם".

קיר התערוכות המתחלף. בר: "אנחנו קוראים לקיר הזה 'קיר התערוכות המתחלף', כי כל כמה זמן אנחנו מחליפים את העבודות שמוצגות על הקיר. לפני כמה זמן היו כאן כמה מסגרות ריקות ולפני כן מלא גלויות. עכשיו אפשר למצוא כאן עבודות שהבאנו מניו יורק ועבודה של אלה אוחנה".

חדר השינה. ליאור: "בחדר השינה פלטת הצבעים היא ממש רכה, הרבה לבן קצת עם קונטרסט חום וטקסטורות נעימות, כדי להיות במין הרגשה תמידית של בוקר שבת. אתה מתעורר ויש אור נעים מהווילון".

הצד שלה: מנורה בצורת לב, צלוחית צדף שנקנתה ב־Hay וספר הטאו. בר: "זה ספר החכמה הסיני שמקובל לייחס לו את הבסיס לפילוסופיה הטאואיסטית, את אמנויות הלחימה השונות ואת הרפואה הסינית. ספר הטאו הוא גם ספר קריאה אך הוא בעיקר ספר עיון ברעיונות, השקפות, והוא גורם לי לחשוב. הספר לא ניתן להבנה מיידית ויש לתת למילותיו לשקוע ולעבוד על המיינד ועל המעש. את הספר קיבלתי מאבא שלי, אני אוהבת שהספר בהישג יד כדי לחזור ולעיין בו מידי פעם".

הצד שלו: צמיד וספר שבר קנתה לו. הספר הוא להשראות ורפרנסים לקעקועים של ליאור עם מוטיבים מוסלמיים

שידת עץ משוק הפשפשים ביפו, ואזה כחולה מגולף ופיצ'פקעס של בני הזוג

חדר העבודה המשותף של בני הזוג

הצד שלה. בר: "אני אוהבת שיש לי שקט יחסי בעיניים כשאני עובדת אז ביחס לשאר הבית שמלא בחפצים פה יש לי את המינימום ההכרחי, אבל המינימום הזה הוא עם מוצרים מפנקים".

הצד שלו. ליאור: "הכרנו בתואר הראשון לאמנות באוניברסיטת תל אביב ועברנו לדירה הזו כששנינו התחלנו תואר שני, אז הפכנו את החדר הזה לחדר עבודה/לימודים משותף שבו היינו יושבים ולומדים יחד".

הכוננית במשרד: ספרים, מחברות, מסמכים ומצלמות שהזוג אסף

טואלט ועמדת האיפור של בר במקלחת. בר: "אני חובבת ביוטי ואני אוהבת להזמין או לרכוש בחו"ל מוצרים שאין בארץ. זה משמח אותי".

בקבוק בושם מאיסטנבול שבר קיבלה מחברה: "היא הביאה לי אותו בעקבות תערוכה שאצרתי באותה השנה שבה הוצגו מספר בקבוקי בושם דומים לבקבוק זה, וגם בגלל הריח המושלם של הוורדים".

בר וליאור במרפסת