פתווווח: דירת סטודיו ביפו שעושה חשק להרחיב את הבית

סטודיו ענק ביפו שפתוח לרחוב? יעקב וקרן עשו מהלימון לימונדה והפכו את הבית המהמם שלהם למתחם מגורים ואירוח. איך זה עובד יחד?

11 בפברואר 2020

כאן גרים: יעקב בהרב, אמן ומפיק, וקרן צח, מעצבת תפאורה
לוקיישן: רזיאל, יפו
מטראז': 100 מ"ר
ותק: 4 שנים

יעקב: "גרתי רוב חיי בירושלים. יש לי חברת הפקת אירועי אנדרגראונד וטכנו בשם תלתליסטים. לפני ארבע שנים עברתי לכאן ואני ממשיך ליצור בירושלים. כשעברתי לכאן זה היה רחוק מאיך שזה נראה עכשיו. איפה שהמטבח היו השירותים והייתה ממש יחידה במרכז הסטודיו שהייתה המטבח, הכל היה מלא רפסודות עץ מעופשות והחלוקה הייתה שונה לחלוטין.

"כשנכנסתי עברתי לכאן עם שותף ועשינו רענון ראשוני לבית. בשלב מסוים הוא עבר לגור עם בת זוג ואני החלטתי שאני נשאר לגור פה לבד. התאהבתי בפוטנציאל של החלל הזה ורציתי לארח בו, לגור בו ולעשות בו דברים שהם מעבר למגורים רגילים בדירה רגילה. קרן, בת הזוג שלי שהיא בעצמה מעצבת ותפאורנית ובונה חללים מהממים, עברה לגור איתי. לפני כחצי שנה, כשרן, השותף העסקי של האירוח – הוא השף בצמד – החליט שהוא פותח פה את הסטודיו־מטבח שלו, עשינו את השיפוץ האחרון ועכשיו אנחנו חיים ומארחים פה. החלל מחבר בין אוכל, תרבות, מוזיקה וחיי לילה, והוא משמש אותי ואת קרן כסטודיו וכבית מגורים.

"קרן וחבר שלה שהוא פסל ניהלו את כל השיפוץ האחרון ועיצבו את כל הדירה. הרצפה הייתה שחורה מאוד ומלוכלכת והם בנו אותה יחד. הוא מתמחה בבטון והיא מתמחה בצביעה ובטקסטורות, אז הם ממש עיבדו את כל הסטודיו".

>> לעוד דירות מהממות בתל אביב

הסלון. הספה הירוקה היא מתקופה שחשבנו לעשות Airbnb בדירה וחיפשנו ספה שנפתחת למיטה. קרן מצאה אותה בחנות בחיפה אבל אנחנו לא עושים Airbnb.

הצד השני של הסלון. שתי כורסאות מסבתא של קרן, עציצים מפרויקט הסאבלט בירושלים – הפרויקט האחרון של יעקב בתלתליסטים.

קלוז אפ של הסלון. אהיל עץ מגלריה מוזרה עם מלא עתיקות מדרך יפו ב־50 ש"ח ועציצים מפרויקט סאבלט. "בערב רגיל בבית כשרואים טלוויזיה אנחנו סוגרים את הווילון וזה יוצר בידוד מהרחוב".

פרחים בשייקר, מדף שקרן בנתה, טלפון חוטי מחבר של יעקב שנפטר לפני כשנתיים.

מבט אל הרחוב מהסלון.

מבט מהסלון לפנים הסטודיו. "אני לא מעצב, אני קולקטור. אני אוסף דברים כל החיים שלי והרבה, לעתים טו מאץ'. אני חושב שגם קרן וגם רן הביאו יותר את הסטייל של בחירת הפריטים הנכונים".

יעקב תחת ציור של יעל בן דוד, על ספה פרחונית. "לפני שמונה שנים טיילתי בירושלים ואיכשהו הגעתי לרחוב הנביאים והיא פשוט עמדה שם. שאלתי את הבחור כמה על הספה, הוא אמר לי 300 וקניתי אותה. לא היה לה אפילו חלק תחתון שיחזיק מזרן והיא הייתה שבורה לגמרי. היא איתי כבר שמונה דירות והרבה מאוד שנים. אני חושב שאמכור אותה כי היא לא שימושית כל כך".

ארון לצלחות וקערות מחנות הווינטג' והעתיקות של דוד חן ביפו.

מבט אל המטבח. "לפני יותר מחצי שנה נפגשתי שנית עם רן, שעבד איתי במסעדת מונה הירושלמית לפני שנים. החלטנו להתחיל פרויקט ולארח ארוחות שף בניצוחו ובאירוח שלי בסטודיו והמטבח הוא הסטודיו שלו בעצם. קנינו מחדש את כל המטבח, וכל דבר פה נבחר בקפידה".

המטבח המחודש עם קערה מתאילנד, סכין מהשוק בחיפה וצנצנת עם חמוצים.

מדרגות לקומה העליונה שמשמשות בצדן השני כמדפים למטבח.

מבט נוסף למדפי המטבח.

התנור המשוכלל במטבח ודלת פתוחה לרחוב. "אחד הדברים שאני הכי אוהב בבית הוא המיקום של הסטודיו ואת זה שיש בו שני פתחים. מצד אחד רחוב שהולך ונהיה מדרחוב פנסי ומהצד השני סמטה אפלה. אני אוהב שהכל פתוח, ועכשיו נכנס המון אור".

מכתש ועלי מתאילנד.

המטבח. "אני אוהב את תצורת החיים הזאת שהיא מחברת, יש פה כל הזמן התרחשויות ובאים חברים לשבת".

פגישה בפינת האוכל משתקפת דרך מראה ענקית שיעקב מצא לפני מספר שנים ברחוב.

כוסות מונחות על מגירות שיעקב מצא בחנות עתיקות ביפו וצבע מחדש.

תמונה של כוס קפה וכוס מים על שולחן בפינת האירוח.

כיסא נדנדה שיעקב מצא ברחוב לפני כמה שנים.

כדורי דיסקו תלויים מהתקרה.

חדר השינה בקומה העליונה של הסטודיו. "ניסינו לייצר אווירה סטרילית יחסית בין הקומות. אין ספק שזה לא פשוט. עיקר המורכבות היא כשיש אירוע שגולש לשעות הקטנות. לשנינו לפעמים הבחירת מגורים הזאת באה בטוב ולפעמים פחות, אבל יש המון יתרונות ואנחנו משתדלים להתמקד בזה".

המיטה בחדר השינה של קרן ויעקב.

כיסאות ים מפרויקט סאבלט, עמדת איפור מהרחוב, מתנה מחבר. במראה משתקף מיקרופון שהוא בעצם מנורה.

מבט נוסף לעמדת האיפור. "הרבה חברים אמנים ומעצבים תרמו לדירה הזאת באיזושהי דרך".

ציור של קדישמן שקיבל יעקב מהאמן עצמו כשבועיים לפני פטירתו. "הלכתי אליו כי הוא הכיר את סבא שלי. הייתי צריך כסף לפרויקט הגמר שלי בזמנו אז חשבתי שאולי אמכור קדישמן ויהיה לי אחלה כסף להדסטארט לפרויקט גמר. כשהבנתי שראיתי אותו כשבועיים לפני שנפטר החלטתי לשמור את הציור לעצמי. יש לי תיאוריה לא מבוססת שאני האדם החדש האחרון שהוא הכיר".

פינת ישיבה ורדרדה בחדר השינה.

קיר התכשיטים של קרן ויעקב.

וילון ארוך שמתפרש על פני כל המסדרון בקומה העליונה.

מבט מהקומה העליונה אל הקומה התחתונה.