דיסקו הרצל: הצצה לדירה זוגית חמימה שלא מפסיקה להשתנות

צילומים: אור עדני באמצעות ZOOM
צילומים: אור עדני באמצעות ZOOM

ספיישל זום של "דירה להכיר" לימי הקורונה: צילמנו דרך מסך הבידוד את הדירה של עידן וקוסטה, שעברו לגור יחד לפני חצי שנה והפכו אותה לבית חמים, נעים ונח (ותודה לרותי ברודו)

24 באפריל 2020

איפה: רחוב הרצל
מי: עידן שביט, בן 26, מנהל את מתחם הרצל 16 ומסעדת דיסקו טוקיו;  קוסטיה פרם, 29, מאייר ומעצב גרפי
ותק: חצי שנה
נמצאים בבידוד: חודש ושבוע
מטראז׳: 60 מ״ר
רשתות חברתיות: קוסטה באינסטגרם \ עידן באינסטגרם

עידן: אנחנו כבר יותר מחודש מטפסים על קירות הדירה.

קוסטיה: עידן מתעורר לפני ועושה הרבה יוגה, אני גם התחלתי לעשות קצת ספורט לראשונה בחיי, אנחנו עושים ערבי רישום, אני מלמד את עידן לרשום עציצים, אני מלמד אותו רוסית, אנחנו מבשלים יחד עכשיו. מאוד נעים לנו בדירה הזו.

עידן: אני מאוד אוהב את המטבח והסלון הפתוח שמאפשר לנו, בימים כתיקונם, להזמין הרבה ולארח בכיף.

קוסטיה: גם את האיזור הזה אני ממש אוהב, הוא מאוד מרכזי ומגניב אבל עדיין שקט ממש וגם קרוב לאומן. 

עידן: הרבה פעמים הגישה שלנו לגבי עיצוב הדירה היא מציאת עמק השווה – קוסטיה מאמין במינימליזם כערך עליון בכל דבר ובעיקר בבית ואני, ההיפך הגמור, אני מאמין שבית שחיים בו הוא בית עמוס. אני לא אוהב מקומות איחסון והכל בחוץ, ארון הכלים פתוח כי אני כל הזמן משתמש בתכולה שלו לאירוח וגם לנו. הרבה יותר פוקציונאלי שהכל פתוח ונגיש, אני אוגר ואוסף רהיטים ושטיחים וחפצים.

קוסטיה: אנחנו כן אוהבים צבעים חמים, אם יש פריטי עץ אז זה עץ כהה ונעים, שתהיה הרגשה של "קוזי" נח ונעים, שהבדים יהיו נעימים.

עידן: אנחנו אוהבים להשקיע כסף בבית שלנו ושלא יהיה צ׳יפ, ככה דברים נשארים איתך שנים וזה יותר נעים ויותר נח.

קוסטיה: לא בהכרח. יש פה גם הרבה דברים שאספנו מהרחוב או לקחנו בירושה ממקומות או מחברים ולא השקענו בהם המון כסף. וזה האיזון בעיניי.

עידן: אני לאורך השנים השקעתי ואתה קיבלת הכל במתנה, מתוק.

1. עידן וקוסטיה בסלון 

2. זווית אחרת לסלון (עידן: "אנחנו כבר יותר מחודש מטפסים על קירות הדירה. ליטרלי החלל המשותף") שהפך למרחב התנועה של קוסטיה ועידן

3. פינת הטלויזיה וחלל האירוח (עידן: "שנינו רצינו סלון מאוד גדול כי אנחנו אוהבים לארח ובימים רגילים יש אצלינו אנשים כל הזמן")

4. הבר המתרוקן בימי הקורונה, רהיט עץ וינטג׳ ששיפצו יחד, ספרי אלכוהול שקנו בטיולים וקרמיקה מיפן

5. שטיח ושולחן הסלון (עידן: "את בסיס השולחן קיבלנו מחבר של קוסטיה שהוא מעצב תעשייתי. אהבנו שהוא חלוד, הוא שכב בגשם כמעט שנה בבית ההורים של החבר ואפשר להגיד שהפחנו בו חיים. את השטיח קיבלתי מתנה מזוג לקוחות אהובות שלי כשעברנו")

6. "עבודה של חברתנו הטובה מיכל כץ שנעשתה במסגרת לימודי העיצוב שלה בבצלאל, שם העבודה Bandaid Man. הדיוקן כולו עשוי מפלסטרים ותחבושות שנצבעו"

7. "אנחנו כל יום משנים דברים בדירה, מוסיפים עציצים, מזיזים אותם לפינות שונות. את פינת הכורסא עשינו ממש אתמול!"

8. נובלה גרפית של קרייג תומפסון שעידן קנה בפסטיבל קומיקס בו השתתף אחיו ("ראיתי את הספר הזה והאיור תפס לי את העין, העלילה מתרחשת בעולם אוריינטלי מדומיין וזה מהמם")

9. קוסטיה ועידן בפינה החדשה שהוסיפו לדירה (עידן: "אנחנו כ-ל הזמן משנים פה, אפילו הקומפוזיציה של השטיחים משתנה כל כמה ימים, אנחנו ממש לומדים את הבית ומשחקים איתו עד שזה ישקע לנו ונרגיש הכי נח"; קוסטיה: "או עד שנפסיק להתלהב")

10. ציור של איתמר שטמלר שהוצג בגלריה "הקומה השלישית משמאל" ("זהו חדר השינה של אוצרת התערוכה מיטל אבירם. התמונה הוצגה תלויה מהתקרה במקביל למיטה האמיתית, יכולת לראותה רק אם שכבת במיטה – החלל בעצם יצר תחושה של מראה. את הלבנים מצאנו ברחוב והם משמשים להגבהה")

11. המטבח (עידן: ״מאז הבידוד התחלנו לבשל יותר יחד, אנחנו מרימים אחד לשני לבישול ומכינים יחד ארוחות ערב, תמיד אהבנו לארח והיה חשוב לנו מטבח נורמלי שכיף לעבוד בו אבל מאז שהתחילה הקורונה זה חלל משותף שאנחנו מעבירים בו הרבה מהזמן שלנו יחד")

12. פינה בהשראת יפן וקוריאה במטבח המשותף ("בימי הקורונה מוצאים המון זמן ללמוד ולהתנסות בטכניקות בישול חדשות, לדוגמא להכין חמוצים, ולהתסיס קימצ׳י כמו בקוריאה")

13. ארון הבגדים הישן של עידן שהוסב לארון מטבח פתוח שמכיל את אוסף הכלים של עידן ("קבוצת R2M קונים כל הזמן רהיטים חדשים ומגוונים לעיתים תכופות, זו אג'נדה קבוצתית, רותי יכולה לראות משהו ולהגיד 'אני רוצה את זה למונטיפיורי' ומחליפה. בסוף נערמים חפצים, רהיטים מנורות ואז – מחלקים או מוכרים לעובדים. אז קיבלתי המון דברים בירושה")

14. עידן מחזיק כלי שרכש בטיולו לפטרה לפני כמה שנים

15. קוסטיה במטבח 

16. עידן בחדר השינה. שידות מהדירה הראשונה של עידן בעיר. מעל המיטה תלויה עבודה נירוסטה שרופה ומולחמת, שהזוג הכין יחד ("קיבלנו מהשראה מתערוכה של חבר, רצינו לחקור את החומר ודרכי רישום אלטרנטיביות שלא במדיה המסורתית ואיך אפשר לצייר רק על ידי שימוש בחום")

17. בצד של עידן: פוסטר של תערוכה שביקרו בה ביפן בגלרייה בגינזה ועוד צמח; בצד של קוסטיה: פרח שעידן הביא לקוסטיה בפסח

18. התיק שלו והתיק שלו תלויים ללא שימוש מאז התחיל הבידוד

19. עידן עושה יוגה במרפסת (קוסטיה: "בגלל שבמשך הזוגיות שלנו כל הזמן הבאנו אחד לשני עציצים הבנו שאנחנו חייבים דירה עם מרפסת שיהיה מקום ראוי לעציצים שאספנו")

20. אוסף נרות שהולך וגדל בזמן הקורונה

21. המקרמה הראשון של הזוג (עידן: "הזמנו חוטים למקרמה! עשינו סדנת מקרמה, אז עכשיו השלב הבא זה ליצור עציצי מקרמה. אפילו קנינו צבעים לגרדיאנטים ויש דגם ראשוני")