כשהגורו של פייסבוק מרקטפלייס יוצאת לרהט דירה, קורים ניסים

עדי והחתולה שלה בפינה הכי טובה בבית (צילום: נועם רון)
עדי והחתולה שלה בפינה הכי טובה בבית (צילום: נועם רון)

עדי סגל היא מעצבת פנים שמצאה את עצמה, אחרי שיפוץ מקיף, עם תקציב מצומצם מאוד בשביל לרהט את הדירה שלה ושל המשפחה שלה בדיוק, אבל בדיוק כמו שהיא רוצה. אז היא נאלצה להמציא את עצמה מחדש כגורו של עלי אקספרס ופייסבוק מרקטפלייס - והתוצאה היא הרבה יותר אלגנטית ומוקפדת מאיך שזה נשמע

21 בינואר 2023

מעוניינים שהדירה שלכם תופיע במדור "דירה להכיר"? כתבו לנו

מי: עדי (38), מתן (38), דורון (4) וארי (שנה) ברקוביץ-סגל.
איפה: רחוב גונן, מעברו השני של איילון
ותק: 4 שנים
מטראז': 87 מ"ר

עדי, מעצבת פנים וגורו המרקטפלייס שאולי חלקכם מכירים בתור "segalit" (והאינסטגרם שלה ממש כאן) יצרה בית משפחתי שנראה כמו קפה חם, בקטע טוב. את דירת הקרקע הם רכשו ממש לפני הקורונה ונכנסו לשיפוץ מקיף בתקציב מוגבל של 150 אלף ש"ח. על תכנון הפנים היו אחראיים סטודיו און וכשהגיעה הקורונה, הסגרים, הבידודים וכן גם שלב הלבשת הבית, עדי נאלצה לקחת עליו אחריות והתאהבה.

"כשהגענו לשלב ההלבשה כבר ממש לא נשאר לנו תקציב, אז כמעט הכל רכשתי מעלי אקספרס או מהמרקטפלייס, ויש לא מעט דברים שמצאתי ברחוב ושיפצתי. כשסיימתי לרהט את הבית הדחף לגלול במרקטפלייס נשאר. הייתי מטרידה את ההורים בגן, את השכנים ואת החברות שלי במציאות שכאב לי בלב שלא הייתי צריכה אותן לעצמי. כשהם ייבשו אותי לחלוטין התחלתי לפרסם את המציאות באינסטגרם שלי. מהר מאוד זה תפס תאוצה, מספר העוקבים עלה, ומפרסומים רנדומליים התחלתי לעשות את מבזקי "קול המרקטפלייס המגונן" כמעט כל יום. משם זה המשיך גם לתוכן על עיצוב הבית, DIY והשראות תכנון למיניהן".

הסלון

"הספה נבנתה בעיצוב אישי בתכנונם של סטודיו און. רציתי שתהיה בסגנון יפני פשוט ונקי, עשויה מסגרת עץ ושבצדדים יהיה מקום להניח את הלפטופ שמשמש אותנו לצפייה בטלוויזיה. ריפדתי אותה בגוון הקפה השולט בחלל כמובן. את כורסת איימס האייקונית רכשתי מהמרקטפלייס ב-1500 שקל במקום ב-5000 וזו אחת המציאות האהובות עליי בבית. את השולחן הכנתי בעצמי, בשילוב בין סלסלת כביסה של איקאה ומשטח עץ שהיה לי וגם את התמונות על הקיר הכנתי לבד".

(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)

פינת האוכל

"זה הספוט האהוב עליי לקפה של הבוקר. יש פה אור נהדר ממזרח ונקודת השקפה על כל הבית. גם היא מורכבת ממיקס של פריטים. זוג כסאות ראטן שקניתי ועוד כסא וינטג' וכסא של איקאה מהמרקטפלייס. הספסל מורכב מיחידת אחסון שהייתה לי, ואת כרית העור שעליו מצאתי ברחוב. בדרך חזרה מהגן עם דורון קלטתי אותו זרוק בזווית העין. אספתי אותו איתי והוא התאים ממש בול למידות. תמיד היה לי מבט סורק ועין חדה, והצלחתי לייעל את זה כדי למצוא פיסים ייחודיים במרחבים עמוסים כמו האינטרנט או הרחוב. זה כייף שסוף סוף הפכתי את זה לעיסוק שלי".

(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)

אי הטלוויזיה

"בגלל שהסלון פונה למטבח ראיתי שתהיה לי בעיה בהעמדת הטלוויזיה. הבנתי שאני צריכה ליצור אלמנט מודולרי שישמש גם כשולחן בר, גם כיחידת אחסון וגם כמזנון לטלוויזיה. נגר רצה על הרעיון הזה המון כסף אז הלכתי לכיוון ה-DIY. האי מורכב מכל מיני יחידות של איקאה שליקטתי יחד. משטח של שולחן עבודה, ארונות מטבח שנשארו מהמטבח שעשינו, יחידת מדפים בצד השני שמכילה גם גומחה לטלוויזיה עצמה. זה יצא במחיר ממש סביר ולמרות שזה מאיקאה זה לגמרי תכנון שלי, וזו אחת הפינות הפעילות והמשמעותיות בבית".

(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)

בית הבובות של דורון

"החלטתי שאין מצב שהעובדה שיש לי ילדים בבית תהפוך לי אותו למכוער. רהיטים וצעצועים של ילדים מגיעים בצבעים עזים אז החלטתי ליצור אותם בעצמי, בסטייל שלי ושל הבית. את בית הבובות עשיתי ליום הולדת שלוש של דורון. קניתי בית בובות מהמרקטפלייס ב-100 שקל שהיה באדום וכחול ועשיתי לו מייקאובר של ממש. הכנתי מיני רהיטים שתואמים את הרהיטים של הבית שלנו, וככה גם כשהוא בסלון הוא משתלב לי מושלם בעין, ודורון עפה עליו שזה הכי חשוב".

(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)

שידת חדר האמבטיה

"את השידה מצאתי במרקטפלייס והיא הייתה בירושלים. רציתי משהו בסגנון הזה הרבה זמן אז ישר זרקתי על המוכרת ביט מה שנקרא, וכשהתחלנו לתאם את האיסוף הבנתי שאחותה היא השכנה שלי בבניין. זה בכלל היה משמיים. היא לא נועדה להיות באמבטיה כמובן, אבל ייעדתי אותה לכך, הלבשתי עליה שיש שעליו הושבנו כיור. אני מאוהבת בה לגמרי ומרגע זה אני לא עוברת לבית שאני לא יכולה להביא אותה איתי. דרכנו השתלבו לנצח".

(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)

חדר השינה

"חדר השינה שלנו הולך באותו קו עיצובי, כך גם חדר השינה של דורון וארי. על הקירות כל מיני אקססוריז שעשיתי בעצמי כשאני שואבת מלא השראה מהפינטרסט. את גב המיטה שלנו גם כן יצרתי לבד. לקחתי גב של יחידת מדפים, עטפתי אותה בראטן והצמדתי לקיר. זה ממסגר את המיטה יחד עם המנורות מעלי אקספרס. השידה מסדרת הוינטג' שאיקאה הוציאה לפני משהו כמו 10 שנים, היא איתי מאז".

(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)
(צילום: נועם רון)