הבועה

רהיט להיט: שלושה שותפים ריהטו דירה בתל אביב בחינם

השלושה החליטו שהם לא מוציאים כסף על רהיטים וחפצים לדירה החדשה שלהם, ודרך קבוצות פייסבוק ואתרים שונים סידרו את הדירה מא' עד ת'

בלי להוציא שקל. הדירה המרוהטת (מתוך הפייסבוק של טוהר דניאל)
בלי להוציא שקל. הדירה המרוהטת (מתוך הפייסבוק של טוהר דניאל)
27 באוקטובר 2019

שלושה קצינים ודירה לא מרוהטת בתל אביב. זו יכולה להיות כותרת מוצלחת לסיפור קצר או תחילתה של חידה, אלא שמדובר באתגר אמיתי שלקחו על עצמם שלושה חברים שעברו לדירה תל אביבית ריקה לגמרי מחפצים.

דירה ריקה שצריך לרהט היא לא תרחיש בלתי מוכר בעיר שבה נהוג להחליף מדי שנה או שנתיים כתובת. אך לרוב ביקור קצר באיקאה פותר את הבעיה. שלושה בחורים צעירים, קצינים בצה"ל – אבי אייזן, דניאל טוהר ושותף נוסף – בחרו לפעול אחרת והקימו פרויקט שותפים מלא אמביציה שבמסגרתו נרשמו לקבוצות מסירות חפצים, סיפרו על הצורך לקרובי משפחה, חפרו באתר "אגורה", וריהטו בסופו של דבר את הדירה החדשה שלהם בחינם לגמרי.

היינו אולי מוסיפים קצת צבע, אבל מורידים את הכובע. אחד החדרים מרוהט קומפלט בחינם (מתוך הפייסבוק של טוהר דניאל)
היינו אולי מוסיפים קצת צבע, אבל מורידים את הכובע. אחד החדרים מרוהט קומפלט בחינם (מתוך הפייסבוק של טוהר דניאל)

"האם שאריות תפוז של אדם אחד יכולים להיות הריבה של אדם אחר?", שואל טוהר דניאל (26), אחד השותפים, בפוסט שפרסם היום (ראשון) בפייסבוק והפך ויראלי במהרה. לפני ארבעה חודשים הם עברו לדירה, ומרגע הצבת היעד חלפו שבועיים בלבד עד שהצליחו לרהט את כולה – כולל מקרר, שלוש מיטות, פינת אוכל, כלי מטבח, ספה, תמונות ואפילו מותרות כמו מכונת קפה וכורסת מסאז', עד כמה שהדבר עשוי לגרום להרמת גבה. הדבר היחיד שחסר להם כרגע הוא וילונות, אז אם מישהו מכם רוצה להיות חלק מהאוסף הדירתי שלהם – זה הזמן.

"האם שאריות תפוז של אדם אחד יכולים להיות הריבה של אדם אחר"הכל התחיל לפני מספר חודשים כשאני ועוד שני חברים מהצבא נכנסנו…

פורסם על ידי ‏‎Tohar Daniel‎‏ ב- יום ראשון, 27 באוקטובר 2019

"לא הוצאנו כלום, הדבר היחיד שאנחנו מוציאים עליו כסף הוא מצרכי מזון וקניות", מעיד דניאל. "לכל דבר שאנחנו לוקחים יש בונוס. למשל, לקחנו ספה אז קיבלנו שם גם תמונה. לפעמים הבונוס יותר נחוץ מהמוצר עצמו". ובכל זאת, לא תמיד הכל זוהר – חלק מהדברים דורשים התאמה וסבלנות גדולה. "עם המקרר הייתה לנו בעיה. הבאנו שלושה מקררים לדירה. הראשון לא התאים במידות והשני התאים אבל לא עבר".

קיבלתם רהיטים שהייתם צריכים לשפץ או לתקן?
"יש הרבה רהיטים שאנשים מוסרים בגלל תקלות קטנות. לדוגמה, לטלוויזיה הייתה תקלה בחיבור HDMI, ואחרי שראינו סרטון ביוטיוב פתרנו את התקלה. השולחן-בר שיש במרפסת היה בכלל מדף לעציצים".

תן טיפים לריהוט הדירה באמצעות מציאות בחינם.
"אחת: יש הכל במתכונת מסירה, רק צריך לתת לזה קצת זמן. שתיים: אל תפחדו ממקומות גבוהים בלי מעלית, לפעמים המציאות נמצאות דווקא שם. שלוש: העונות הטובות למסירה של דברים הן פסח וקיץ. ובונוס: העיר שבה מסרו לנו הכי הרבה דברים היא רחובות".

אז אם אתם בדיוק עוברים דירה או זקוקים להשלמות או שינויים בדירה הנוכחית שלכם, תחשבו פעמיים על לקחת את האוטו מההורים לאיקאה. לא רק שתחסכו כסף, בדרך תצאו גם ידידותיים לסביבה.