"עם סירים, כמו בבית". פופ-אפ מרוקאי חדש בקניון TLV

מעכשיו ב-TLV. אורן אסידו (צילום אסף קרלה)
מעכשיו ב-TLV. אורן אסידו (צילום אסף קרלה)

השף אורן אסידו פותח מעדנייה בקניון TLV בימי שישי בצהריים, שמבטיח שאם "Ole היא מרוקאית מודרנית, אז המעדנייה היא מרוקאית ענתיקה עם מתכוני סבתות אותנטיים". כן, ברור שיהיה דג מרוקאי. אי אפשר בלי דג מרוקאי

2 באוגוסט 2022

בשנתיים האחרונות מעדניות היו לאיט-גירל של עולם הקולינריה. בעוד המסעדות היו סגורות מפאת הקורונה, האוכל המוכן פרח וכיום הוא נמצא בכל מקום כמעט, אפילו באם:פם (וזה מה שחשב כתבנו שחי סופ"ש שלם על מנות לחימום). כעת מצטרף לטרנד השף אורן אסידו (Ole): לקראת פתיחת מעדנייה סמוכה למסעדה הוא משיק מעדניית פופ אפ מרוקאית עממית.

המעדנייה החדשה בקניון TLV תפעל בימי שישי בלבד, ותציע קציצות בקר ברוטב אדום, קציצות עוף ברוטב צהוב, שופלו (תבשיל כרובית), גזר מרוקאי, חצילים באריסה וסלטים נוספים, לחמי מחמצת, קרואסונים ועוגות מייצגים את סגנון הבישול של אסידו מהבית ועד למסעדה. "כל הזמן אומרים ש־Ole היא מרוקאית מודרנית. המעדנייה היא מרוקאית ענתיקה, עם מתכוני סבתות אותנטיים", הוא צוחק. "מעבר לכך שאוכל מרוקאי ביתי חסר בעיר, הבנתי שהאוכל שאנו אוכלים הוא מתועש מדי. המון אנשים עובדים כיום מהבית ולא תמיד יכולים או יודעים לבשל. לכן אני מקים מעדנייה קטנה עם כמה סירים כמו בבית". חמאת הטנזייה המתוקה־מלוחה־ממכרת מאולה נמצאת גם כן בתפריט, וכך גם, כמובן, דג מרוקאי וחריימה. "הגיע הזמן שסוף סוף אנשים יבינו מה ההבדל", אומר אסידו, אז תקשיבו לו אחת ולתמיד. "בדג מרוקאי יש גזר, גרגרי חומוס, פלחי לימון ועוד. חריימה הוא רק דג ברוטב אדום".

מעדניית OLÉ DELI (צילום אסף קרלה)
מעדניית OLÉ DELI (צילום אסף קרלה)

אסידו אינו מסתיר את העובדה שהפופ אפ הוא מעין בלון ניסוי לקראת פתיחת מעדניית קבע בנווה צדק. "אנחנו בהכנות אחרונות לפתיחת המעדנייה מול המסעדה. הפופ אפ מאפשר לנו להתניע את גלגלי השיניים בהדרגה. אני לא מגיע מעולם המעדניות ולכן אני מתנהל לאט מבלי לצאת בהצהרות" הוא אומר. תאריך סיום שטרם נקבע מרמז על שאיפה להפעיל את הספוט בקניון TLV על בסיס קבוע. עם זאת מציין אסידו כי אין בכוונתו לפתוח רשת מעדניות.

אוכל מוכן במעדניות הוא עסק די יקר.
"המחירים שלנו נוחים ואפילו זולים. לדוגמה 250 גרם מטבוחה ב-27 ש"ח וקציצת בקר במשקל 40 גרם ב-14 ש"ח. אין סיבה שאוכל מוכן לא יהיה נגיש. אני לא מתיימר לעשות מהפך אלא רק להשתדל להביא אוכל טוב במחיר סביר. אחרי הכול המעדנייה היא עסק, אבל הרווח שלנו לא יבוא על חשבון טובת הלקוח".

OLÉ DELI , קניון TLV (בכניסה מרחוב החשמונאים), תל אביב, ימי שישי החל מה-5.8, 9:00-16:00