אנחנו מזהים דפוס: שכונת מונטיפיורי מקבלת את הפסטיבל שלה

מה ביאליק היה עושה. ויקטוריה חנה (צילום: יעל אילן)
מה ביאליק היה עושה. ויקטוריה חנה (צילום: יעל אילן)

הערב (רביעי) ייערך בשכונת מונטיפיורי פסטיבלון קטן וחמוד בשם "דפוס חוזר", שיפזר בין המוסכים, הנגריות והעסקים בשכונה עבודות וסדנאות מתחום הדפוס והטיפוגרפיה, כמחווה לחלוצי הדפוס העברי שעל שמם קרויים רחובות השכונה. אל דאגה: יהיו גם דברים טעימים לאכול

יש בעיר שכונות שכולם אוהבים אבל ממעטים לבקר בהן, נגיד ביצרון ושכונת שפירא, או ספציפית שכונת מונטיפיורי לצורך ענייננו, כי אין הרבה סיבות להגיע אליהן במיוחד אם לא מתגוררים בהן. אבל הערב (רביעי 12.7) תעניק לכם שכונת מונטיפיורי – לא סתם בחרנו אותה כדוגמה – סיבה טובה מאוד לבקר בה – פסטיבלון בסימן דפוס, טיפוגרפיה וקליגרפיה עברית כמחווה לבתי הדפוס החלוציים בשפה העברית ולחלוצי הדפוס על שמם נקראים רחובות השכונה.

אוהבים נקניקיות? פופ אפ הנקניקיות של ערן ביק (צילום דרור סרגוטי)
אוהבים נקניקיות? פופ אפ הנקניקיות של ערן ביק (צילום דרור סרגוטי)

"דפוס חוזר" הוא שמו של האירוע, ובמסגרתו תארח עיריית תל אביב-יפו אמנים ואמניות מרחבי העיר, בשיתוף פעולה עם העסקים בשכונה, לערב שכולו דפוס עברי. האירוע יכלול מייצגים, תערוכות ויריד אמנים ואמניות, כשסביבו יציעו בתי האוכל והקפה בשכונה תעסוקה לפה ולבטן (וזה כולל חגיגות 5 שנים למאפיית פיקה, פופ-אפ נקניקיות של ערן ביק ודוכן קינוחים של קבוצת We like you too), ויתרחש במספר מוקדים: רחוב בית שמאי, בן אביגדור, טברסקי, שונצינו 8 (בתוך תיאטרון תמונע), בית אלפא ותושיה.

השקה של חיים!ויריד ״דפוס חוזר״.למרות יום השיבוש, אנחנו נמצאים בסטודיו, אם אתם בקפלן, תנו קפיצה, הסטודיו שלנו ממש צמוד…

Posted by Sharon Raz on Tuesday, July 11, 2023

במקרה שהחמצתם את השיעור הזה בתיכון, הרחובות בחלקה הדרומי של שכונת מונטיפיורי קרויים על שמם של חלוצי הדפוס וההוצאה לאור בשפה העברית, ביניהם משפחת המדפיסים שונצינו שפעלה באיטליה כבר מהמאה ה-15, הוצאת ספרים "תושיה" מוורשה ומייסדה בן אביגדור, הוצאת שטיבל של נחום טברסקי ועוד.

זה א', ב' של פסטיבל!דפוס חוזר – אמנות. קליגרפיה. טיפוגרפיהאירוע המבקש להביא זווית עכשווית של עולם הטיפוגרפיה בהקשרים…

Posted by ‎אוהבים אמנות עושים אמנות‎ on Saturday, July 8, 2023

אירוע "דפוס חוזר" מביא זווית עכשווית מעולם הטיפוגרפיה והדפוס בהקשרים שונים, החל מהקשר בין צורה ועיצוב של טקסט לקול, מוזיקה ושירה, באמצעות תערוכת קליגרפיה על מבנים בשכונה העוסקים באותיות תוך שילובן של שפות שונות מהמרחב הציבורי בישראל (עברית, ערבית, אמהרית), תערוכת שלטי רחוב היסטורית והקרנות וידאו בתלת מימד.

יום אחד, בדרך מחנות חומרי הבניין, חשבתי ששונצינו, שלאורכו נגררתי, הוא שם נורא יפה, ושאני צריכה לבדוק מאיפה הוא הגיע.אלא…

Posted by Roni Gelbfish on Tuesday, June 27, 2023

האירוע אותו אוצר יועד בר נוי, ישולב ויפעל בעסקים השונים המתקיימים בשכונה – במוסכים, במפעלים, בנגריה, בחצרות פנימיות,  בבתי הדפוס שנותרו בשכונה ובמרחב הציבורי, ויקיים סטודיואים פתוחים על מנת לחשוף את האמנים הפועלים בה. הקהל יוזמן לקחת חלק בפעילויות שונות במוקדים שונים בשכונת מונטיפיורי כמו סדנת הדפס רשת, משחק חידות בשכונה (Follow The Font) ועוד. כיף? אם אתם בשדרות יהודית בשעת ערב אז ברור שכיף.

>> "דפוס חוזר", 12.7 (רביעי) החל מהשעה 18:00, ברחבי שכונת מונטיפיורי. פירוט התערוכות והאירועים כאן