הערב בצ'רלס קלור: דפני ליף חוזרת אל המחאה ההיא

במסגרת האירוע שיציין תשע שנים למחאה החברתית יופיעו רביד פלוטניק, שי צברי, טונה, טיפקס, קרולינה, סיסטם עאלי ועוד. ליף: "אנחנו צריכים לדאוג אחד לשני. לא לתת למי שעסוקים ביריבות להפוך אותנו ליריבים"

לאן הולכת האישה ההולכת. דפני ליף (צילום: איליה מלניקוב)
לאן הולכת האישה ההולכת. דפני ליף (צילום: איליה מלניקוב)

הערב (שלישי) בפארק צ'רלס קלור, החל מהשעה 17:00 ולפחות עד 23:00 בלילה, יתקיים אירוע מחאה בהובלתה של דפני ליף לציון תשע שנים למחאה החברתית תחת הכותרת "ב' זה ביחד" (שמרפררת לסיסמת הגיוס של מחאת 2011, "ב' זה אוהל".

האירוע יכלול הופעות אטרקטיביות של מוזיקאים רבים והליין-אפ שפורסם אמש כולל בבין היתר את טיפקס, רביד פלוטניק, טונה, שי צברי, קרולינה, סיסטם עאלי, אקו ועוד, בהנחיית תמיר (שם טוב האבי) בר. מארגני הערב וליף עצמה מקווים שאירוע המחאה יתניע תהליכים יצירתיים ומאחדים של תקווה.

בעמוד האירוע בפייסבוק כתבה ליף: "משבר הקורונה הוא משבר חברתי, כלכלי, בריאותי, מוסרי שפוגע בכולנו. אנחנו רואים כל החורים במערכת. הפוליטיקאים משקרים לנו, זונחים אותנו, משתמשים בנו. ובינתיים הכאב, הכעס והייאוש מתפשטים. למה אנשים צריכים לרדת על הברכיים בשביל לקבל תשובות? בשביל לקבל יחס? בשביל לקבל עזרה? אני יודעת היום, יותר מתמיד, שלדרוש זה לא מספיק. אני יודעת שאנחנו רק בתחילתו של משבר קשה, משבר שרק ביחד נצא ממנו. אנחנו צריכים לשתף פעולה, למצוא פתרונות ולדאוג אחד לשני.  לא לתת למי שעסוקים ביריבות להפוך אותנו ליריבים. אז מה אנחנו רוצים? מה המטרה שלנו? לתת תקווה. כן, תקווה. כולנו צריכים אותה. בייחוד עכשיו, דווקא עכשיו. גם כשאין אותם – יש אותנו".

על רקע הפגנת הענק שמתוכננת הערב ליד בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, התעוררו קריאות רבות לאיחוד המחאות או לכל הפחות דחיית האירוע בצ'רלס קלור. מארגני האירוע הגיבו וטענו שקיומו של האיוונט נקבע כבר לפני חודשיים וכי שתי המחאות משלימות זו את זו ואינן מתנגשות. הסעות לירושלים מטעם מארגני מחאת התרבות צפויות לצאת במהלך הערב מפארק צ'רלס קלור אל בלפור ולפתור לפחות חלקית את הבעיה. צאו מהבית. או מהאוהל.

חברים, יש מקום לכולם. המחאה שלנו בצ'ארלס קלור נסגרה לפני חודשיים ובמקרה מחאת בלפור המוצדקת התווספה שבוע שעבר על אותו…

פורסם על ידי ‏‎Liran Schick‎‏ ב- יום שני, 13 ביולי 2020