עונת הכלניות: מה לעשות השבוע עם הילדים בדרום

תל אביבים, הדרום הוא לא רק מדבר צחיח. פסטיבל "דרום אדום" בפתח, וזו הזדמנות מצוינת לצאת מהעיר וללמד את הילדים מה זה ה"טבע" הזה שכולם מדברים עליו

דרום אדום (צילום: לירון קינן)
דרום אדום (צילום: לירון קינן)
1 בפברואר 2017

כשתל אביבים חושבים על הדרום, הדימוי הראשון שעולה לראש הוא של מרחבים מדבריים יבשים, עם יותר גמלים מבני אנוש. אבל בכל חורף גבעות הנגב נצבעות בירוק ובאדום עם פריחת הכלניות והפרגים, וזו הזדמנות מצוינת לצאת מהעיר וללמד את הילדים מה זה ה"טבע" הזה שכולם מדברים עליו.

פסטיבל דרום אדום מתקיים מדי חורף בנגב הצפוני ומרכז מגוון פעילויות, הופעות וכמובן מסלולי טיולים לכל המשפחה.

צעדת הכלניות ע"ש שושנה דמארי

צעדת הכלניות מתקיימת באזור נחל השקמה זה עשור ונועדה להעלות את מודעות הציבור לחשיבותם של השטחים הפתוחים, ההולכים ומצטמצמים. הצעדה תתקיים בשלושה מסלולים לפי אורך ורמת קושי, ותספק לילדים מדליית השתתפות נוצצת שהם יענדו כל השבוע.
אתר ראשונים, קיבוץ רוחמה, שבת (4.2) 8:00־12:00, 35 ש"ח לאדם/150 ש"ח למשפחה בהזמנה מוקדמת באתר, 50 ש"ח לאדם ביום האירוע

מבוך מרים

במושב ניר משה קם מבוך העשוי צמחי תבלין ומאכל המשתרע על פני ארבעה דונם. בכל שעה עגולה יוצא סיור במבוך, והוא ייתן לכם הזדמנות ללמד את הילדים על השימושים הרבים של הצמחים הגדלים במבוך, להכין שקיקי בושם ריחניים ולקטוף קלמנטינות ישר מהעץ.
משק 26, מושב ניר משה, שבת (4.2) 10:00־16:00 בכל שעה עגולה, 32 ש"ח (סלסלת קלמנטינות בתוספת 5 ש"ח), לגיל 4 ומעלה

שלומי שבן והפסנתר

אם מיציתם את כל הטבע הזה (ובואו נהיה ריאליים: כנראה גם את כל עם ישראל שהגיע בדיוק כמוכם לראות פרח), אפשר לקפוץ לקיבוץ דורות, שם יופיעו שלומי שבן, הפסנתר והכריזמה. אורח: שלמה גרוניך.
אולם דורות, קיבוץ דורות, חמישי (2.2) 21:00, 134 ש"ח