צבא זה לא קיר: משרד הביטחון מפנה שטח בקריה להרחבת דרך בגין

מסתבר שגם קיר אפשר להזיז. בסיס הקריה בדרך מנחם בגין (צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון)
מסתבר שגם קיר אפשר להזיז. בסיס הקריה בדרך מנחם בגין (צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון)

סוף לזוועה שהיא דרך מנחם בגין במקטע שבין שאול המלך לשער הקריה: משרד הביטחון השלים את פינוי "רצועת בגין" ומסר אותה לעיריית ת"א-יפו. השטח יוחזר לציבור וינוצל לטובת הרחבת המדרכה וסלילת שבילי אופניים כחלק מפרויקט שדרת הקריה

בסיס הקריה בתל אביב הוא בעיה עירונית ידועה מעבר לאנומליה שבעצם קיומו בתוך העיר: השטח העצום שהוא תופס בלב העיר פגע במשך שנים בתכנון העירוני באזור. אבל בעשור וחצי האחרונים מפנה משרד הביטחון אזורים נרחבים שהיו חלק מהקריה לטובת פיתוח והתחדשות אורבנית – כפי שקרה בפרויקט שרונה – ועכשיו הגיע גם תורם של דרך מנחם בגין והעוברים בה ליהנות.

>> השבוע: דרך בגין נפתחה מחדש לתנועת כלי רכב אחרי שמונה שנים

קיר הקריה שנמתח לאורך דרך מנחם בגין, על רכס כורכר קטן, היה אולי הכרח ביטחוני אבל גם מפגע עירוני שהפך את ההליכה בגדה המערבית של הרחוב בין שאול המלך לשער בגין של הקריה לחוויה מאוד לא סימפטית. כל זה הולך עכשיו להשתנות.

כך זה יראה אחרי. קיר הקריה בדרך בגין (הדמייה באדיבות עיריית ת"א-יפו)
כך זה יראה אחרי. קיר הקריה בדרך בגין (הדמייה באדיבות עיריית ת"א-יפו)

בשבועות האחרונים השלים משרד הביטחון את פינוי רצועת השטח הסמוכה לדרך בגין ומסר אותה לעיריית תל אביב-יפו לטובת הרחבת דרך בגין, הקמת מדרכות ושבילי אופניים לרווחת התושבים והנוסעים ברכבת הקלה, כחלק מפרויקט שדרת הקריה הגדול שממשיך לשנות את פני האזור.

פינוי "רצועת בגין" בקריה התאפשר לאחר מספר שנות תכנון ועבודה של משרד הביטחון. המקטע, לאורך דרך בגין מול מרכז עזריאלי, שימש בעבר כמתחם מפקדת מחנה קריה וכמפקדת יחידה 1024, שהועתקו למתחמים חלופיים בקריה. השטח המפונה ישמש להרחבת המדרכה בדרך בגין, להקמת שבילי אופניים ולהסדרת הגישה לתחנת הרכבת הקלה בשאול המלך.