כוח זלדה: אבי ארד יביא את הלהיט הגדול של נינטנדו לקולנוע

לינק הולך לעוף על זה. "זלדה" (צילום מסך מתוך "זלדה: דמעות הממלכה"/נינטנדו)
לינק הולך לעוף על זה. "זלדה" (צילום מסך מתוך "זלדה: דמעות הממלכה"/נינטנדו)

נינטנדו הכריזה על הפקת סרט לייב אקשן שמבוסס על סדרת המשחקים המגה-פופולרית "האגדה של זלדה", ועל ההפקה יופקדו יוצר המשחק האגדי שיגארו מיאמוטו, והמפיק הישראלי-אמריקאי אבי ארד שחתום על הרנסנס הקולנועי של מארוול. זמן טוב להפוך לגיימרים

8 בנובמבר 2023

במשך שנים רבות סירבה חברת הגיימינג הלוהטת נינטנדו לכל הצעה שהתקבלה במשרדיה להפוך את אחד מהמותגים הפופולריים שלה לסרט הוליוודי. אחרי הכישלון המהדהד של הסרט "האחים סופר מאריו" ב-1993, היפנים לא היו מוכנים לשמוע שום דבר על קולנוע. 30 שנה אחר כך הפציץ את הקופות הניסיון המחודש להפוך את דמותו של השרברב ממשחק הוידאו החביב לפרנצ'ייז קולנועי, ועכשיו לנינטנדו נפתח התיאבון. ואבי ארד הולך לעזור לה.

"האחים סופר מאריו" הכניס השנה כמעט 1.5 מיליארד דולר על תקציב הפקה של 100 מיליון דולר, ועכשיו נינטנדו מגדילה את ההימור והולכת להרים יחד עם חטיבת הקולנוע של סוני סרט לייב אקשן המבוסס על סדרת המשחקים היפהפיה "האגדה של זלדה", כשעל ההפקה מופקדים שיגרו מיאמוטו – יוצר המשחק והמאסטרו של עיצוב המשחקים בנינטנדו – ואבי ארד, האיש שאחראי במידה רבה לרנסנס הקולנועי של מארוול ועולמות הקומיקס שלה גם כשעמד בראשות מארוול סטודיוז וגם כמפיק ראשי של להיטי ענק רבים כמו "איירון מן" וטרילוגיית ספיידרמן של סם ראיימי.

אחרי הרנסנס של מארוול, הגיע זמן גיימינג. אבי ארד (צילום: שאטרסטוק)
אחרי הרנסנס של מארוול, הגיע זמן גיימינג. אבי ארד (צילום: שאטרסטוק)

ארד, בן 75, הוא אחד השמות החשובים בעולם הבלוקבאסטרים ההוליוודי, והשתלבותו בפרויקט מעידה שנינטנדו הולכת על כל הקופה. במהלך דרמטי ומשועשע אופייני, השתלט הבוקר מיאמוטו על חשבון הטוויטר של נינטנדו וכתב "כאן מיאמוטו. אני עובד כבר שנים רבות על סרט לייב אקשן שמבוסס על 'האגדה של זלדה', יחד עם אבי ארד-סאן, שהפיק גבר מגה-להיטים רבים. ביקשתי מאבי-סאן להפיק את הסרט הזה איתי ועכשיו התחלנו רשמית בשלב הפיתוח שלו, עם מעורבות גבוהה של נינטנדו עצמה בהפקה. יקח זמן עד שנסיים, אבל אני מקווה שאתם מצפים לראות אותו".

זאת נגיד סצינה שנשמח לראות בסרט. "האגדה של זלדה" (צילום מסך: "זלדה: דמעות הממלכה"/נינטנדו)
זאת נגיד סצינה שנשמח לראות בסרט. "האגדה של זלדה" (צילום מסך: "זלדה: דמעות הממלכה"/נינטנדו)

וזה כמובן אנדרסטייטמנט: "האגדה של זלדה" היא אחד ממותגי המשחק המצליחים ביותר של נינטנדו, כשהמשחק הראשון בסדרה יצא ב-1986 ומאז ראו אור 19 משחקים רשמיים של הפרנצ'ייז ועוד אינספור ספין-אופים וריפ-אופים. שני המשחקים הגדולים האחרונים בסדרה, "Breath Of The Wild" מ-2017 ו"Tears Of The  Kingdom" שיצא מוקדם יותר השנה, הפכו לתופעות קאלט ומכרו עשרות מיליוני עותקים, תוך כדי שהם מציגים ויזואליה יפהפיה ועומק משחקי חסר תקדים בז'אנר העולמות הפתוחים. אפשר להמר שהגיימרים המכורים של "האגדה של זלדה" בהחלט מצפים לראות את הסרט.

על פי ההערכות, הכניסו עד היום משחקי זלדה כ-4 מיליארד דולר בקירוב לא כולל מרצ'נדייזינג, ויהיה מעניין לראות כיצד תתורגם העלילה הרופפת של המשחק אל המסך. במרכז "האגדה של זלדה" נמצאים לינק, לוחם צעיר ואמיץ מהגזע ההיליאני, והנסיכה הקסומה זלדה, ויחדיו הם מבקשים להביס ולהניס מממלכת היירול את המלך-דמון המרושע גאנון. במשחקים ההרפתקה והקווסט הם אלה שסוחפים את הגיימרים קדימה והעלילה משנית למדי מבחינת חלקם. בקולנוע לינק וזלדה יצטרכו קצת יותר בשר מזה.