האוזן השלישית מחליפה בעלים: "נעביר את העסק לידיים צעירות"

אלי חיון, מנכ"ל האוזן השלישית, ימשיך לכהן בתפקידו ומתעקש שהמהפך לא קשור לקורונה. את המושכות תיקח לידיה חברה חדשה בשם "ילדי האוזן השלישית"

האוזן השלישית (צילום: שלומי יוסף)
האוזן השלישית (צילום: שלומי יוסף)
13 ביולי 2020

האוזן השלישית כבר ידעה הרבה מהפכות – מהמעבר משינקין למתחם הענק בקינג ג'ורג', ההתפרשות לרחבי הארץ, ההתכווצות חזרה לתל אביב ומה לא. אבל מהפכה כזאת היא עוד לא ראתה – אחרי 33 שנה, האוזן השלישית תחליף בעלים. מיקי דותן שייסד את האוזן, ואלי חיון שהצטרף אליו לפני 30 שנה ומשמש כמנכ"ל, מעבירים את הבייבי שלהם לחברה חדשה בשם "ילדי האוזן השלישית", בראשותם של רודי ואביב נטר. דותן ימשיך להישאר בהנהלה, וחיון ישאר המנכ"ל.

"אנחנו בחברה יותר מ-30 שנה, יש פה עובדים עם ותק של יותר מ-20 שנה", אומר אלי חיון. "זה מהלך שמלווה בהרבה רגשות. בתקופה כל כך סוערת, תקופה שהתרבות משוועת לידיים חזקות, רצינו שהמוסד הזה ימשיך הלאה. בסוף אנחנו לא נהיים צעירים יותר, אז חשבנו שיהיה נכון יותר שאנשים טובים וצעירים, שהם מהחבר'ה שלנו, יוכלו לקחת את המושכות ולהשתתף בתוך הסיפור הזה שבנינו".

האוזן השלישית (צילום: שלומי יוסף)
האוזן השלישית (צילום: שלומי יוסף)

בשיחת הטלפון איתו חיון נשמע מפויס. לטענתו, זו לא הקורונה שהביאה אותם להחלטה הזו. "את המשא ומתן התחלנו הרבה לפני הקורונה. גם רודי וגם אביב הם מאנשי האוזן, הם מהאנשים שלנו, רודי הוא איש עסקים, הוא בחור צעיר, דינמי, מאוד מחובר לעולם התרבות והמוסיקה".

רצינו לברך את הבעלים החדשים ולשמוע ממנו איך זה לקחת על עצמו מוסד כל כך ותיק שכל כך מזוהה עם התרבות הישראלית והתל אביבית, אבל רודי לא מוכן לדבר ברגע זה. מטעמו נמסר כי "בשל הגל השני העכור, הבעלים מעדיפים לדחות ראיונות ופרסומים בשלב הזה". חבל, רצינו לבדוק איתו מה הוא הכי אוהב מהמשלוח האחרון שהגיע למדפי האוזן.

עם שם עמום לחברה כמו "ילדי האוזן השלישית" וחוסר הרצון של הבעלים החדשים להחליף איתנו מילה, נאלצנו לבדוק בעצמנו מי הם אותם אנשים מסתוריים שעומדים עכשיו מאחורי האוזן השלישית. רודי נטר, העומד בראש הארגון החדש, הוא איש עסקים שעשה את הונו בעסקאות בתחום הנדל"ן וכמפתח עסקי לחברות בארצות הברית. בעמוד הפרופיל שלו בקרן Orya, שם הוא מנהל שותף, נכתב כי "בזמן שהוא קשוב לצרכיהם של משקיעים, הוא גאה ביכולות שלו להיות קר ומחושב בכל הנוגע לפיתוח עסקים". אם זה מעניין אתכם, נכתב גם שבין תחביבו גם "כתיבה, ציור בשמן, מוסיקה, ספורט ויוגה".

אל רודי יצטרף אחיו אביב, הידוע יותר בחוגי האוזן. הוא מעצב גרפי שהיה בעבר בגרמניה בעלים של חברת Aviv Entrtiment, חברת הפקות ויחסי ציבור. הוא גם היה די.ג'יי (כמו כולנו). בשנים האחרונות הוא עובד כמעצב גרפי מישראל. תפקידו של אביב יהיה לנהל את חברת הבת של האוזן, "אוזן לייב", שתנהל את האוזןבר ופסטיבלי תרבות ואומנות. הוא נכנס בתקופה מאתגרת במיוחד, שאולי תהווה לו הזדמנות לבנות את התחום מחדש. עכשיו נותר להמתין לראות אם בסוף הקורונה תשאר לאוזן השלישית איזו מדינה למכור לה קצת תרבות.