אין יותר מועדונים: האומן 17 מבטל את כל האירועים המתוכננים

עוד מכה לחיי הלילה: בעקבות הביקורת בתקשורת וברשתות החברתיות הודיע מייסד האומן 17, ראובן לובלין, על סגירת המועדון "עד שמשרד הבריאות יוציא הנחיות חדשות שמתאימות למציאות"

האומן 17 בתל אביב (צילום: שמיה לוי, ארכיון: עמרי היילברונר)
האומן 17 בתל אביב (צילום: שמיה לוי, ארכיון: עמרי היילברונר)

מועדון האומן 17 הכריז על ביטול כל המסיבות והאירועים המתוכננים בו עד להודעה חדשה. במהלך הסופ"ש האחרון התקיים במועדון האגדי (המיועד לפינוי בשנה הקרובה) אירוע של ליין מסיבות הגייז Forever Tel Aviv שנערך על פי הנחיות משרד הבריאות ובאישור המשטרה שביקרה במקום לפני פתיחתו. זו לא הייתה אמורה להיות מסיבת ריקודים שגרתית,  אך המציאות בשטח הוכיחה שהנחיות לחוד והתנהגות הציבור לחוד. תמונות שזלגו לרשתות החברתיות מתוך האירוע בשבת הגיעו בזריזות לתקשורת ומשם הייתה קצרה הדרך ללינצ'טרנט נגד המועדון ונגד קהילת הלהט"ב שחגגה בו.

באותו זמן התקיימו ברחבי העיר והארץ עשרות אם לא מאות מסיבות, בחיפה סגרה המשטרה חמישה מועדונים, אבל האומן 17 ספג את כל האש. במהדורות האקטואליה הראו שוב ושוב את הוידיאו מתוך המועדון, על רקע פמפום הפאניקה הכללית מאפשרות של גל שני, ואתמול בלילה הגיב לראשונה מייסד המועדון, ראובן לובלין, בפוסט פייסבוק שלוקח על עצמו את מלוא האחריות.

"לאחר שלושה חודשים בהם המועדון היה סגור", כתב לובלין, "לאחר סוף שבוע מייגע שעברנו ואחרי שקיימנו את כל דרישות משרד הבריאות: לפי התו הכחול מותר לנו להכניס 1,200 איש; לקחנו מקדם ביטחון של 50% והכנסנו 600 איש בלבד; לפי הרישיון הסבנו את המועדון לבר גדול; יצרנו מרחק בין השולחנות ובין הספות לפי הדרישות; תלינו שלטים עם הוראות לכללי התנהגות; הצבנו עמדות חיטוי עם אלכוג'ל; חילקנו מסכות בכניסה וכמובן קיבלנו לפני האירוע אישור ממשטרת ישראל ופקחי עירייה שבאו לבדוק את המקום. למרות זאת, במהלך האירוע היה בלתי אפשרי לשמור על ריחוק של שני מטר בין המבלים ולהכריח את הקהל לעטות את המסכות שחלקנו בכניסה.

"אנו מבקשים להודיע שהחלטנו לבטל את האירועים והמסיבות שתוכננו, ולסגור את המועדון עד שמשרד הבריאות יוציא הנחיות חדשות שמתאימות למציאות", בישר לובלין, "ונקווה שבקרוב יגיעו ימים טובים יותר ונוכל לחזור לבלות במסיבות עם החברים שלנו, המבלים שלנו, וניפגש במועדון שוב". עצוב.