אוצר הצופים: כוכבי "קופה ראשית" רוצים את הכסף הקטן שלכם

מי שלא מרים 10 אגורות. "קופה ראשית" בעקבות האוצר האבוד (צילום מסך: האוצר האבוד/אינסטגרם)
מי שלא מרים 10 אגורות. "קופה ראשית" בעקבות האוצר האבוד (צילום מסך: האוצר האבוד/אינסטגרם)

את פרויקט האוצר האבוד אתם בטח מכירים מקופסת האיסוף שלו בתדר. חצי מיליון שקל כבר נתרמו למטרות חברתיות באמצעותו תוך איסוף מטבעות של 10 אגורות, ועכשיו חוברות ענבל בוסיבא ורוני הדר לתנועת הצופים כדי להגיע איתו לכל פינה בארץ לטובת השורדים והנפגעים בדרום. בסוף גם אמנון טיטינסקי יצטרף

8 בנובמבר 2023

את פרויקט "האוצר האבוד" מכירים בתל אביב היטב מאז פרץ לחיינו בימי הקורונה, ועיקרו פרויקט חינוכי – שהפך מאז לארצי – הפועל לאיסוף מטבעות של עשר אגורות בעיקר בידי ילדי גני הילדים ובתי הספר (אם כי רובנו מכירים את הפרויקט מקופסת האיסוף שלו שממוקמת ליד הבר בתדר), כשעד כה הועברו במסגרתו כחצי מיליון שקלים לתרומות. החל מיום שישי הקרוב יכירו אותו גם בכל מקום בארץ שבו נמצא שבט של תנועת הצופים.

תיבת האוצר האבוד בבית רומנו (צילום: בן קלמר)
תיבת האוצר האבוד בבית רומנו (צילום: בן קלמר)

המלחמה המתחוללת מולידה עכשיו שיתוף פעולה חברתי ייחודי ומרגש של "האוצר האבוד" עם תנועת הצופים הארצית, במסגרתו יוכל כל אדם להביא את המטבעות שברשותו לכל אחד מ-240 שבטי הצופים הפזורים ברחבי הארץ ולתרום אותם לעמותות הפועלות למען תושבי העוטף והדרום וכוחות הביטחון. אל מטבעות עשר האגורות מצטרפים באיסוף הזה גם מטבעות של חצי שקל, כי למה לא בעצם. מבצע האיסוף של שבטי הצופים שיתקיים ביום שישי הקרוב (10.11), שלישי (14.11) ושישי הבא (17.11), ימי הפעילות הרגילים של שבטי הצופים.

כדי לעודד את התרומות ולהניע לפעולה, נרתמו שחקני וכותבי הסדרה האהובה "קופה ראשית", ויצרו סרטון לרשתות החברתיות שבו הדמויות האהובות שירה שטיינבוך, כוכבה שביט ואמנון טיטינסקי נרתמים אף הם למאמץ. סרטון זה יתלווה אל סרטונים נוספים של הנעה לפעולה של כוכבי רשת, משפיענים וידוענים, כולם נרתמו בהתנדבות לסייע לפרויקט איסוף המטבעות הגדול בישראל.

"זה עומד להיות אירוע איסוף המטבעות הכי גדול שהיה עד כה בישראל," מציינות ענבל בוסיבא ורוני הדר, יזמיות ומנהלות האוצר האבוד. "בשנים בהן אספנו את המטבעות בבתי ספר בלבד וכחלק מתכנית חינוכית שיצרנו המלמדת על מעורבות חברתית ונתינה, קיבלנו אין ספור פניות לאפשר גם לאנשים שאינם הורים או לא נחשפו לפרויקט לתרום. מקומות כמו התדר במתחם בית רומנו בתל אביב ודיזנגוף סנטר העמידו לרשותנו נקודות לאיסוף בתל אביב, אך זו הפעם הראשונה שאיסוף כזה יוצא מגבולות העיר שלנו ומתקיים בו זמנית ב-240 מוקדים בכל רחבי הארץ. מניסיון של איסופים קודמים אנשים מגיעים מכל הארץ עם צנצנות, קופסאות ושקים של מטבעות שחשבו שלעולם כבר לא ימצא להם שימוש".

150 מיליון שקל במטבעות. האוצר האבוד (צילום: אסף עיני)
150 מיליון שקל במטבעות. האוצר האבוד (צילום: אסף עיני)

פרויקט "האוצר האבוד" נולד עם ההבנה שלפי נתוני בנק ישראל, ישנם ברחבי הארץ כ-150 מיליון שקלים במטבעות של עשר אגורות שאינם נמצאים במחזור הכלכלי. המטבעות נארזים בשקי "האוצר האבוד" ומועברים באמצעות משאיות הברינקס, שעובדות עם הפרויקט מיומו הראשון צמוד לחברת הברינקס, המשנעת את המטבעות בהתנדבות מלאה מנקודות האיסוף אל עמותת "עיגול לטובה", ומשם הם ישוגרו כתרומה ישירות לחשבונות הבנק של עמותות שונות הדואגות לרווחת השורדים, הנפגעים והנזקקים מתושבי העוטף והדרום שנבחרו על ידי חניכי הצופים בכל שבט ושבט.
"האוצר האבוד" בשבטי הצופים, יום ו', 10.11 – 16:00-18:00 | יום ג', 14.11 – 17:00-19:00 | יום ו', 17.11 – 16:00-18:00 // פרטים נוספים ורשימת נקודות האיסוף באתר האוצר האבוד