האוצר: מילותיו האחרונות של ג'ורג' פלויד

ועוד דברים שמצאנו באינטרנט: עצות אבא שימושיות, הקמפיין החדש של נטפליקס, איך לפתור משקעים מהעבר ועוד. כנסו, כנסו

המחאה בעקבות הרצח של ג'ורג' פלויד (צילום מעמוד האינסטגרם של ג'יימי הולמס)
המחאה בעקבות הרצח של ג'ורג' פלויד (צילום מעמוד האינסטגרם של ג'יימי הולמס)
4 ביוני 2020

המחאה

מילותיו האחרונות של ג'ורג' פלויד מרחפות בשמיים
המחאה בעקבות הרצח של ג'ורג' פלויד מציפה את רחובות ארצות הברית ואת האינטרנט, במפגן דמוקרטיה שיש מה ללמוד ממנו (שלום ידועני ארצנו, שמשתפים ריבוע שחור אבל לא מעיזים למחות או להעביר ביקורת על דברים שקורים פה).

אחת היוזמות המרגשות במחאה הזו שייכת לאמן האפרו-אמריקאי ג'יימי הולמס. הולמס יצר מעין הפגנה אווירית, בה מטוסים עם כרזות המציגות את מילותיו האחרונות של פלויד טסו מעל חמש ערים בארצות הברית – דטרויט, מיאמי, דאלאס, לוס אנג'לס וניו יורק. "הבטן שלי כואבת", "בבקשה, אני לא יכול לנשום", "הם עומדים להרוג אותי". שובר את הלב.

האינסטגרם

Centuries of black people in art
ובהמשך למחאה בארצות הברית: עמוד אינסטגרם טרי, בן חמישה ימים בלבד, המציג פרוטרטים וייצוגים של אנשים שחורים באמנות לאורך ההיסטוריה ומרחבי העולם.

היוטיוב

עצות אבא שימושיות
רוב קני גדל ללא הורים יציבים שילמדו אותו מטלות בית בסיסיות וכלים שימושיים לחיים. עכשיו החליט קני להשתמש בידע ההורי שצבר בשנים שעברו מאז הפך להיות הורה בעצמו, ולפתוח ערוץ יוטיוב עם "עצות אבא" שימושיות לכל מי שצריך. בעמוד "?Dad, how do I" תמצאו עצות כמו איך להתגלח, איך לתלות מדף ואיך לגהץ. הנוכחות המקסימה והעדינה של קני וההסברים הבהירים שלו (בשילוב עם בדיחות אבא פה ושם), הקנו לו הצלחה עצומה – הערוץ נפתח רק לפני חודשיים וכבר יש לו יותר משני מליון מנויים. מי אמר דדי אישיוז ולא קיבל?

 

הפודקאסט

לרפא רגעים לא פתורים מהעבר
מאז הקורונה אנחנו כבר לא זוכרים איך מקפלים כביסה או שוטפים כלים בלי פודקאסטים. לקראת הגל השני (סתם) אנחנו ממליצים על אחד הפודקאסטים המוצלחים שמילאו את חיינו, שנקרא "Heavyweight". ג'ונתן גולדשטיין עוזר בכל פרק לפתור משקע או רגע לא פתור מהעבר – מאדם שזוכר בוודאות ששבר את היד, אבל כל המשפחה שלו מכחישה את זה, ועד אדם שכמעט נהרג בתאונה ונפגש לראשונה עם בעל הרכב שהתנגש בו. הקריינות של גולדשטיין מצחיקה בטירוף ומלאת אהבת אדם, והפרקים תמיד מרגשים. אנחנו ממליצים להתחיל בפרקים שנמצאים בחבילת ההיכרות של התוכנית.

הקמפיין

אנחנו חיים בפרק של מראה שחורה
אחד הממים שליוו את המגפה היה "אנחנו חיים בפרק של מראה שחורה". חברת פרסום ממדריד לקחה את האמירה הזו ונתנה לה ביטוי במרחב העירוני כפרסומות לנטפליקס – בתחנות אוטובוס ברחבי מדריד הוצבו מראות ומעליהן נכתב: "העונה השישית של מראה שחורה. זמינה עכשיו, בכל מקום".

"אנחנו חיים בפרק של מראה שחורה (צילום מסך מאתר designboom)
"אנחנו חיים בפרק של מראה שחורה (צילום מסך מאתר designboom)

האנימציה

Upsides
סרטון אנימציה קצר ויפה שמציג ארבעה מצבים אופטימיים, נוגעים ללב ומרוממי רוח שיצאו ממגפת הקורונה.

העיצוב

ברבי בבידוד
טוניה רואיז, דוגמנית עבר, אספנית ברבי ומעצבת צעצועים, יצרה בזמן הקורונה את הסדרה "ברבי בבידוד" (Quarantine Barbie), שמדמה מצבים מהחיים בבית בזמן המגפה. הסדרה המתוקה מציגה למשל את ברבי וקן אחרי מריבה, ברבי "מה השעה עכשיו?" עם פיג'מה וחטיפים, קן שלבוש לפגישת זום (חליפה למעלה, תחתונים למטה), ברבי אופה מלאה בקמח ועוד.