האזינו: אור בזויות 218 – Sea Calls Me Home

מדונה בגרסת סרף פסיכדלי, נטאשה קאהן עושה מוזיקה פרסית, ג'וליה הולטר הורגת עם סינגל יפהפה, גריימס חושפת משהו מדהים, דנסקי חוזר להופיע, ניר מטרסו ואלינור קנטור מוציאים מחדש אלבום מ-1999 ועוד במדור המוזיקה ותוכנית הרדיו של אורי זר אביב

Nicole Dollanganger
Nicole Dollanganger
1 בספטמבר 2015

ג'וליה הולטר הורגת עם סינגל ראשון מתוך אלבום חדש ופותחת רצף של שירי ים בתוכנית, נילס פראהם תורם מיקס לסדרת אלבומי Late Night Tales, נטאשה קאהן מ-Bat For Lashes עושה מוזיקה פרסית, גריימס חושפת מוזיקאית קנדית עם שיר מפיל וזה רחוק מלהיות הכל. אור בזויות – מוזיקה אלטרנטיבית עם יציאות שלא במקום.


אור בזויות משודרת בימי ראשון ב-22:00 ברדיו הבינתחומי

[tmwdfpad]

Bill and Murray – "The Silence Grows"

ביל ומוריי התחילו לפני כשלוש שנים בתור הצמד סטלה גוטשטיין ודיויד בלאו והתרחבו כשהצטרף אליהם המתופף רן יעקובוביץ. כעת יוצא אלבום הבכורה הסינת'פופי המתוק-קשוח שלהם והוא מוצלח למדי. בחרתי מתוכו את שיר הסיום שהצליח לעשות אותי שמח באופן מוזר שכזה ולגרום לי לזמזם את הפזמון שלו לאורך יותר מדי זמן. בשלישי הם ישיקו את האלבום בתיאטרון ערבי-עברי. ממליץ לבדוק גם את אלבום הסולו של גוטשטיין.

Bill and Murray. צילום: יונתן בירנבאום
Bill and Murray. צילום: יונתן בירנבאום

Julia Holter – "Sea Calls Me Home"

סינגל ראשון מתוך האלבום "Have You In My Wilderness", שג'וליה הולטר עומדת להוציא לקראת סוף החודש. השיר הזה הוא חתיכת פופ אקספרימנטלית מושלמת, עם מלודיה והגשה כובשות, והקטע עם הסקסופונים לקראת סופו נשמע כמו לקוח בכלל מתוך איזו יצירה קלאסית-מודרנית-אוונגרדית – קולין סטטסון סטייל. יפה בטירוף.

ג'וליה הולטר. צילום: זואי קלינק
ג'וליה הולטר. צילום: זואי קלינק

Bonnie 'Prince' Billy and Matt Sweeney – "My Home Is the Sea"

עלה באופן אסוציאטיבי לחלוטין מהשיר הקודם, והפך לשיר האמצעי ברצף של שלושה שירי ים. מתוך האלבום המשותף של הגיטריסט והמפיק מאט סוויני (שניגן באינספור הפקות, האחרונה בהן היא האלבום של Run The Jewels) ושל אחד מאבות האינדי פולק המוזר – בוני 'הנסיך' בילי. בלי לשים לב, כבר עברו עשר שנים מאז שיצא האלבום המצוין הזה.

Bonnie 'Prince' Billy and Matt Sweeney – Ssuperwolf
Bonnie 'Prince' Billy and Matt Sweeney – Ssuperwolf

Sea My Eyes – "Skin Blues"

הצמד הישראלי, סקין בלוז (הקרוי על שם שיר של ג'ון פרושיאנטה), מוציא מחדש את האלבום היחיד שלו "Low Life", שראה אור לראשונה לפני 16 שנה. סקין בלוז הם אלינור קנטור (אחות של שרון) והאמן-אנימטור-מוזיקאי ניר מטרסו, שהוציא מוקדם יותר השנה אלבום סולו אדיר – "זרע לוויתן" (כאן ראיון שלי איתו). קנטור ומטרסו יצרו יחד אלבום פולקי עקמומי עם שירים קטנים ויפים, והם צפויים בקרוב לחזור לעבוד יחד על אי.פי חדש. בינתיים, הנה כל האלבום "Low Life" להאזנה ורכישה מבנדקמפ.

Skin Blues
Skin Blues

Danski – "Boker (בוקר)"

דנסקי, הלוא הוא המוזיקאי עידן שמעוני, חוזר להופיע (חמישי. 3.9) עם חומרים מתוך האלבום היפה שלו "11" וקטעים חדשים במופע פסנתר חדש יחד עם יחזקאל רז. אם כי השיר "בוקר" לקוח מתוך האי.פי שלו "E.M.O", שיצא ב-2010. הלוואי ואזכה לכזה בוקר יפה ועדין כמו הבוקר הרומנטי שמתואר בשיר של דנסקי.

צילום: גוני ריסקין
צילום: גוני ריסקין

Nicole Dollanganger – "You're So Cool"

תודה לך גריימס, על שחשפת את ניקול דולנגאנגר לעולם. גריימס הקנדית החליטה לעשות מהלך ולהקים לייבל קקיוני בשם "Eerie Organization" שמטרותו העיקרית היא לדאוג שהיוצרת, העונה לשם המשפחה הארוך והמסובך הזה, קנדית גם היא, לא תישאר אלמונית. האזינו למילות השיר ותגלו שהוא לא מתוק כפי שהוא נשמע.

Niv Ast – "Lovers" (Alek Lee Remix)

המוזיקאי והיוצר ניב אסט הספיק כבר להוציא שלושה אלבומים, האחרון שבהם, "Defeats", זוכה כעת לגרסאות רמיקס מידיהם של המפיקים והדי.ג'ייז Stinky Russians, אלק לי (אורי קנת), MiddleSkyBoom (ג'וזף ליימן) ועוד. אסט ישיק את האי.פי החדש בהופעה בחמישי (3.9) בפסאז'.

ניב אסט
ניב אסט

Carl Oesterhelt & Johannes Enders – "Divertimento Fur Tenorsaxophon Und Kleines Ensemble"

הפסנתרן הגרמני חובב האלקטרוניקה, נילס פראהם, תרם מיקס ליילי משלו לסדרת האוספים היוקרתית, Late Night Tales, ואני זכיתי לשים יד על עותק. מתוכו חתכתי את החיבור בין הקטע הזה, שפירושו "מוזיקה קלילה לסקסופון טנור ואנסמבל קטן" (לא יודע עד כמה היא באמת קלילה), לקטע האלקטרוני של פורטט.

Nils Frahm's Late Night Tales
Nils Frahm's Late Night Tales

Four Tet – "0181" (excerpt)

"0181" הוא אלבום של פור טט מלפני שנתיים שמכיל מיקס מקטעים שהקליט בין 1997 ל-2001 – שלא נכללו באלבומים אחרים. ליד שם הקטע מצוין שזה excerpt. ובכן, ברור שזה excerpt, שזה רק סגמנט, הרי האלבום מכיל רק רצועה אחת בת 38 דקות.

Nils Frahm's Late Night Tales
Nils Frahm's Late Night Tales

Dane Joe – "Minor Panic Attack"

עדי קום היא דיין ג'ו, ירושלמת שפועלת כרגע מברלין ויוצרת אמביינט פריקי קצת. אה, וגם ראיינתי אותה לא מזמן. מין מוזיקה שיכולה להתאים לסרט אימה עם תופעות על טבעיות שלא מותירות אחריהן יותר מדי ניצולים. האזינו/הורידו חינם את האי.פי החדש שלה – "Detoxification".

Dane Joe. צילום: טורק ליז
Dane Joe. צילום: טורק ליז

Sexwitch – "Helelyos"

נטאשה קאהן, המוזיקאית שעומדת מאחורי Bat For Lashes, הקימה פרויקט צד עם שם נוראי שבו היא מבצעת (עם דן קארי ולהקת TOY) קאברים לקטעי פסיכדליה, סרף ופולק סיקסטיזיים מאירן, מרוקו ועוד. השיר הראשון שנחשף הוא גרסה מתורגמת לשיר של מוזיקאי ואקטיביסט פרסי-אמריקאי.

נטאשה קאהן ב-Sexwitch
נטאשה קאהן ב-Sexwitch

Zia – "Helelyos"

וזוהי הגרסה המקורית של השיר של אותו מוזיקאי ואקטיביסט פרסי-אמריקאי, זיה עטאבי שמו. מייד ששמעתי את הקאבר ידעתי שאני מכיר את המקור. חיפוש זריז במחשב העלה את שמו באוסף המעולה והסופר מומלץ "Pomegranates – Persian Pop, Funk, Folk, and Psych Of The 60s & 70s". חפשו אותו.

זיה
זיה

Tali Ben Itzhak – "Hailu"

מי את טלי בן יצחק? האי.פי שלך מגניב לאללה. האי.פי האינסטרומנטלי הזה, שהוקלט כחלק מפרויקט גמר לבצלאל, זמין להאזנה והורדה חינמית ומשלב כלים חיים, ביטים וסאונדים מזרח תיכוניים עם וייב אנדרגראונדי ירושלמי.

Jonathan Wilson – "La Isla Bonita"

מתוך אלבום מחווה למדונה שיצא ב-2007 ובו, בין היתר, משתתף אריאל פינק. זהו ג'ונתן וילסון המצוין, שלוקח את הלהיט הענק שלה למחוזות של פסיכדליה וסרף נוסטלגי. נשמע כל כך טבעי ונכון.

Armon (ארמון) – "Haolam (העולם)"

יכול להיות שנתקלתם בארמון בימים האחרונים בפייסבוק. הפרויקט הזה צץ לו משום מקום עם אלבום מסקרן באורך מלא.

אור בזויות בפייסבוק